Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modul pro řízení stejnosměrných motorů
Duz, Aleksei ; Kadlec, Jaroslav (oponent) ; Kuchta, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a vytvořením řídicí jednotky pro řízení stejnosměrných motorů. Práce okrajově popisuje princip, na kterém je založen DC motor, způsob jeho řízení a možnosti získaní aktuální informaci o poloze. Následně jsou popsané různé typy sběrnic pro zajištění komunikace s nadřízeným systémem a odůvodnění zvolené varianty. V další sekci zvláštní důraz je kladen na vytvoření vhodného modelu řízení, návrh elektrického schématu a DPS. V závěru práce je popis oživování realizovaného modulu a testování jeho základních funkcí.
Palubní počítač pro elektrickou koloběžku
Stříteský, Vladimír ; Burian, František (oponent) ; Kříž, Vlastimil (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit návrh palubního počítače pro elektrickou koloběžku. Jsou zde stručně popsány jednotlivé části, ze kterých byla elektro-koloběžka postavena. V rámci práce je vytvořena počítačová simulace akcelerace koloběžky, na jejímž základě jsou navrženy 3 možné způsoby ovládání elektropohonu. Práce dále popisuje z jakých částí je složen řídicí systém. Palubní počítač a jeho pomocné obvody jsou poté popsány podrobněji a jsou vysvětleny jejich funkce. V poslední části práce se nachází popis navrženého software.
Bezsenzorové řízení rychlosti a polohy stejnosměrného kartáčového motoru malého výkonu
Svoboda, Jan ; Hanák, Pavel (oponent) ; Prajzner, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá bezsenzorovým řízením stejnosměrných kartáčových motorů malého výkonu, používaných v aktuátorech firmy Honeywell. V úvodu seznamuje s řízením stejnosměrných motorů a s používanými metodami snímání jejich rychlosti a polohy. Zvolenou bezsenzorovou metodou je zde metoda detekce komutačních pulzů v signálu proudu motoru. Tyto pulzy vznikají při přeskakování kartáčů mezi lamelami komutátoru. Správným vyhodnocením komutačních pulzů lze získat informaci o rychlosti otáčení a poloze motoru. Práce zkoumá tuto poměrně novou metodu detekce komutačních pulzů. Na naměřených vzorcích signálu demonstruje problémy, které vznikají při jejím použití a dále navrhuje vhodná řešení číslicového zpracování signálu s komutačními pulzy. Spolehlivost navržených metod zpracování signálu je testována na sadě naměřených signálů za různých podmínek, následně je z navrhovaných vybrána nejlepší metoda zpracování signálu, kterou by mohl používat systém bezsenzorového řízení.
Řízení robota Trilobot zařízením FITKit
Růžek, Michal ; Novotný, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením robota Trilobot školní platformou FITkit. Popisuje nejčastěji používané senzory a pohony v oblasti mobilní robotiky, princip jejich funkce a možnosti řízení. Část práce je zaměřena na podrobnou analýzu senzorů a efektorů robota Trilobot, jejich zapojení a způsob komunikace s nimi. Schéma zapojení navržené řídicí elektroniky doplňuje návrh plošného spoje a popis drobných úprav stávajícího robota. Práce zahrnuje implementaci obslužného HW v FPGA a programovou knihovnu pro mikrokontrolér. Funkčnost hotové řídicí jednotky je otestována řadou ukázkových aplikací.
Instalace vstřikovacího systému na traktorový motor
Svršek, Michal ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout vestavbu nového vstřikovacího zařízení na stávající traktorový motor a zkonstruovat nové součásti nutné pro správnou funkci tohoto vstřikování. V neposlední řadě je nastíněno umístění dalšího příslušenství pro řízení motoru. Jedná se o vstřikovací systém s tlakovým zásobníkem „Common Rail“ a všechny jeho součásti jsou vytvořeny v modelovacím prostředí PTC Creo 2.0. Na závěr jsou zkonstruované komponenty ověřeny pevnostním výpočtem a podrobeny modální analýze.
Autonomní řídicí systém mobilní platformy
Kříž, Vlastimil ; Burian, František (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací autonomního řídícho systému pro mobilní platformu – autodráhové autíčko - pro soutěž Freescale Race Challenge 2009. Cílem je navrhnout a prakticky realizovat takový řídící systém, který by umožnil autíčku samostatně zajet co nejrychleji neznámou soutěžní trasu. V práci jsou popsány faktory působící při jízdě na autíčko a podle nich je navrhnut optimální způsob jízdy. Jsou zvoleny senzory autíčka, způsob řízení motoru a řídící jednotka. Je vytvořen algoritmus pro mapování profilu tratě a rozpoznávání kol. Dále je popsána praktická realizace systému.
Automatický posuv pro digitální zapisovač dat
Šuta, Václav ; Dvořák, Filip (oponent) ; Diblík, Jan (vedoucí práce)
Diplomové práce Řízení Automatického posuvu pro digitální zapisovač dat se primárně zabývá návrhem a konstrukcí zařízení pro měření pološířky laserového svazku. Úvodní část práce je věnována souvisejícím teoretickým základům a slouží pro lepší orientaci v následujcích kapitolách. Druhá část je potom věnována samotné konstrukci, osazení a oživení přípravku.
Podpůrné měniče v elektrické trakci
Polášek, Petr ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vybranou problematikou z oblasti elektrické trakce. Zabývá se návrhem modulu pro řízení EC motoru o jmenovitém napětí 24V a jmenovitém proudu 100A. Detailně jsou rozebrány možnosti i principy řízení EC motoru. K řízení je použit jednoúčelový IO MC33035, který je přímo určen k řízení EC motorů. Práce popisuje realizaci nejprve zkušební a poté i finální verze měniče určeného pro pohon oběhového čerpadla chladícího okruhu v lokomotivě. Měnič si zachovává i určitý stupeň univerzálnosti a lze jej použít i v různých jiných aplikacích. Pomocí realizovaného měniče byla též vypracována laboratorní úloha a byl vytvořen vzorový protokol. V druhé části práce je uveden návrh a popsána realizace DC/DC měniče s výstupním napětím 24V, napájeným z 12V baterie. Jmenovitý výstupní proud je 4A. Tento zdroj slouží pro napájení řídící jednotky trakčního vozidla, a je proveden jako spínaný zdroj obsahující rezonanční měnič. Součástí práce je i prezentace změřených parametrů hotového měniče.
Trakční pohon elektrokola s motorem Heinzmann
Němec, Petr ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh a konstrukci DC/DC měniče pro řízení motoru Heinzmann. Měnič společně s motorem bude tvořit elektrický pohon jízdního kola. Návrh DC/DC měniče je koncipován na takový výkon motoru, aby při jízdě nebyl nutný pohon lidskou silou, tedy šlapáním. Práce obsahuje informace o použitém motoru, postup návrhu a dimenzování DC/DC měniče, podrobné schéma zapojení a také princip funkce celého pohonu.
Diagnostika palivové soustavy vznětového motoru Škoda Superb se vstřikováním CP4 Bosch common-rail.
ŠINDELÁŘ, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá palivovým systémem Bosch Common Rail na zvoleném automobilu Škoda Superb. Smyslem této práce je popsat a vysvětlit činnost tohoto palivového systému a následně vyhodnotit jeho užití na zvoleném automobilu. První část se věnuje palivovým soustavám vznětových motorů, jejich řízení a vstřikování. V další části je vysvětlena činnost vstřikování a řízení systému Bosch Common Rail a jsou rozděleny, popsány všechny části systému. Dále je vypsána legislativa předpisy a požadavky v oblasti autoopravárenství. V poslední části jsou popsány a rozděleny diagnostické přístroje a provedeno měření na zvoleném automobilu. Práce obsahuje také vyhodnocení výsledků z měření a využití vhodnosti palivového systému na vozidle.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.