Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení mateřské školy v pedagogickém procesu
Růžičková, Miloslava ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou řízení mateřských škol a nároky na ředitele těchto institucí. Důraz je kladen na vedení a kvalitu pedagogického procesu s ohledem na manažerské a administrativní povinnosti ředitele. Cílem výzkumného šetření je analyzovat motivaci ředitelů MŠ kandidovat na tuto funkci, průběh jejich adaptace a pracovní náplň ředitelů mateřských škol včetně vlivu manažerských a administrativních povinností ředitele na kvalitu pedagogického procesu v mateřské škole. Zvláštní pozornost je poté věnována porovnání pracovní náplně ředitelů /ředitelek různých typů mateřských škol. Empirická část diplomové práce odpovídá na výzkumné otázky: Jaká byla motivace ředitelů/ ředitelek mateřských škol kandidovat na tuto funkci? Kolik hodin denně se ředitelé/ ředitelky mateřských škol věnují pedagogickým a manažerským činnostem? Domnívají se ředitelé mateřských škol, že mají jejich manažerské a administrativní povinnosti negativní vliv na kvalitu pedagogického procesu? V čem se liší práce ředitelů/ ředitelek jednotlivých typů mateřských škol? Přístup k výzkumu je kvalitativně kvantitativní. Nejprve byla formou dotazníku získána data od většího množství respondentů, z čehož následně vyplynuly otázky pro rozhovory s řediteli 8 vybraných mateřských škol. Zařazeni jsou respondenti obou pohlaví,...
Systém řízení v mateřské škole
Kubíková, Marie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná práce je deskripcí systému řízení v mateřských školách v České republice. Poskytuje pohled na řízení hlavně skrze základní manažerské činnosti ředitele, kterými jsou plánování, organizování, personalistika, vedení lidí a kontrolování. Výsledky výzkumu poskytnou profil ředitele, který má jistou manažerskou odbornost a manažerské schopnosti. Výzkumná část obsahuje mj. analýzy využívání manažerských funkcí samotnými respondenty a přináší zjištění, že manažerské vzdělání ovlivňuje využívání manažerských nástrojů v řízení mateřské školy. Klíčová slova: manažerské funkce, kompetence, manažerské vzdělání, řízení mateřské školy
Obavy řídících pracovníků mateřských škol při přijímání dvouletých dětí do mateřských škol
KŘIKAVOVÁ, Zdeňka
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Obavy řídících pracovníků mateřských škol při přijímání dvouletých dětí do mateřských škol. Teoretická část obsahuje specifika vývoje dětí ve věku dvou let, konkrétně biologická specifika, psychomotorický, emoční a sociální vývoj. Druhá část se zabývá podmínkami vzdělávání dvouletých dětí. Jelikož dvouleté děti jsou na jiném stupni vývoje, je pro ně nutné vytvořit takové podmínky, aby odpovídaly jejich potřebám. Od základních věcných podmínek, jako je vybavení tříd, až po úpravu organizace dne. Poslední teoretická část se týká současné mateřské školy a jejího řízení. Jsou v ní popsány kompetence ředitele a učitele mateřské školy, současně je popsána Strategie vzdělávání 2020. Praktická část má za úkol zjistit, čeho se nejvíce obávají řídící pracovníci mateřských škol při přijímání dvouletých dětí do mateřských škol. K tomuto zjištění byl použit smíšený výzkum. Základní sběr dat byl proveden na základě polo strukturovaného rozhovoru s řídícími pracovníky. Výsledky rozhovorů slouží pro vypracování dotazníkového šetření pro zjištění většího množství výsledků.
Systém řízení v mateřské škole
Kubíková, Marie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Závěrečná práce je deskripcí systému řízení v mateřských školách v České republice. Poskytuje pohled na řízení hlavně skrze základní manažerské činnosti ředitele, kterými jsou plánování, organizování, personalistika, vedení lidí a kontrolování. Výsledky výzkumu poskytnou profil ředitele, který má jistou manažerskou odbornost a manažerské schopnosti. Výzkumná část obsahuje mj. analýzy využívání manažerských funkcí samotnými respondenty a přináší zjištění, že manažerské vzdělání ovlivňuje využívání manažerských nástrojů v řízení mateřské školy. Klíčová slova: manažerské funkce, kompetence, manažerské vzdělání, řízení mateřské školy
Delegování pravomocí a kompetencí při řízení mateřské školy.
DIVÍŠKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce pojednává o delegování pravomocí a kompetencí v mateřských školách v Plzni. Bakalářská práce srovnává delegování pravomocí v těchto mateřských školách z hlediska velikosti mateřských škol, let praxe managementu. Mapuje situaci úrovně a množství delegovaných kompetencí v těchto mateřských školách managementem na další zaměstnance. Bakalářská práce komparuje názory autorů na řízení skupin, budování týmu. V teoretické rovině se zabývá motivováním zaměstnanců, delegováním řídících a rozhodovacích pravomocí vedoucího pracovníka. Závěrem bakalářské práce je návrh komplexního řešení dělby řídících a rozhodovacích kompetencí použitelných pro reálnou mateřskou školu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.