Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamická analýza kmitání s více stupni volnosti
Schulmeister, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou kmitání s více stupni volnosti a ukázkou chování dynamického systému s dvěma stupni volnosti na různé vstupní signály pro účely výuky dynamiky. V práci je popsán obecný postup sestavení pohybových rovnic Lagrangeovou metodou a jejich další analýza. Jako modelový příklad systému se dvěma stupni volnosti je vybrán čtvrtinový model automobilu, na kterém jsou ukázány odezvy na různé vstupní signály. Modely jsou vytvořeny v programu MATLAB/SIMULINK.
Diagnostika stavu tlumiče za jízdy vozidla
Vaněk, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová páce se zabývá analýzou vlivu opotřebení tlumiče na jízdní dynamiku vozidla. Dále byl vytvořen čtvrtinový model automobilu v softwaru Simulink, kde byl vytvořen postup pro vyhodnocování stavu tlumiče za jízdy vozidla. Tento postup byl následně validován na reálně naměřených datech z automobilu Hummer H3.
Využití Hamiltonových rovnic při řešení kmitání soustavy s více stupni volnosti
Sikora, Ondřej ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Tato prace se v uvodní teoreticke časti zabyva rešerši Hamiltonovske mechaniky ve srovnani s Lagrangeovskym přistupem. Na zakladě těchto metod jsou odvozeny pohybove rovnice čtvrtinoveho modelu automobilu. Ty jsou nasledně použity pro učely simulace a analyzy vibraci karoserie jedoucího vozu v zavislosti na nerovnostech vozovky.
Regenerativní tlumič odpružení
Jirků, Filip ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Při jízdě automobilem dochází k neustálému kmitání odpružení vlivem nerovnosti vozovky. Tlumiče pohlcují nerovnostmi dodanou energii do odpružení, aby byl zvýšen jízdní komfort a ovladatelnost vozidla. Práce se na konkrétním koncepčním návrhu zabývá otázkou, jakým způsobem je možné energii z tlumičů získat a zda může být přínosem pro elektromobily.
Výpočtová analýza odpružení elektromobilů
Procházka, Vojtěch ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je odpružení elektromobilů a jeho porovnání s konvenčními automobily. V rešeršní části jsou popsány vlastnosti elektromobilů a jejich vliv na konstrukci. Zkoumáno je především navýšení jejich celkové hmotnosti vlivem baterií a řešení podvozku. Další část je zaměřená na elektromotory, zvláště elektromotory v kolech, které představují významné navýšení neodpružené hmoty. V další kapitole je popsán vliv odpružení a jeho důležitost z hlediska pohodlí a bezpečnosti jízdy. Ve výpočtové části je za pomoci sestaveného čtvrtinového modelu automobilu v programu MATLAB analyzován vliv navýšených odpružených i neodpružených hmot, které byly definované v rešerši. Na závěr jsou tyto výsledky vyhodnoceny.
Využití Hamiltonových rovnic při řešení kmitání soustavy s více stupni volnosti
Sikora, Ondřej ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Pokorný, Jan (vedoucí práce)
Tato prace se v uvodní teoreticke časti zabyva rešerši Hamiltonovske mechaniky ve srovnani s Lagrangeovskym přistupem. Na zakladě těchto metod jsou odvozeny pohybove rovnice čtvrtinoveho modelu automobilu. Ty jsou nasledně použity pro učely simulace a analyzy vibraci karoserie jedoucího vozu v zavislosti na nerovnostech vozovky.
Diagnostika stavu tlumiče za jízdy vozidla
Vaněk, Vojtěch ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová páce se zabývá analýzou vlivu opotřebení tlumiče na jízdní dynamiku vozidla. Dále byl vytvořen čtvrtinový model automobilu v softwaru Simulink, kde byl vytvořen postup pro vyhodnocování stavu tlumiče za jízdy vozidla. Tento postup byl následně validován na reálně naměřených datech z automobilu Hummer H3.
Regenerativní tlumič odpružení
Jirků, Filip ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Při jízdě automobilem dochází k neustálému kmitání odpružení vlivem nerovnosti vozovky. Tlumiče pohlcují nerovnostmi dodanou energii do odpružení, aby byl zvýšen jízdní komfort a ovladatelnost vozidla. Práce se na konkrétním koncepčním návrhu zabývá otázkou, jakým způsobem je možné energii z tlumičů získat a zda může být přínosem pro elektromobily.
Výpočtová analýza odpružení elektromobilů
Procházka, Vojtěch ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je odpružení elektromobilů a jeho porovnání s konvenčními automobily. V rešeršní části jsou popsány vlastnosti elektromobilů a jejich vliv na konstrukci. Zkoumáno je především navýšení jejich celkové hmotnosti vlivem baterií a řešení podvozku. Další část je zaměřená na elektromotory, zvláště elektromotory v kolech, které představují významné navýšení neodpružené hmoty. V další kapitole je popsán vliv odpružení a jeho důležitost z hlediska pohodlí a bezpečnosti jízdy. Ve výpočtové části je za pomoci sestaveného čtvrtinového modelu automobilu v programu MATLAB analyzován vliv navýšených odpružených i neodpružených hmot, které byly definované v rešerši. Na závěr jsou tyto výsledky vyhodnoceny.
Dynamická analýza kmitání s více stupni volnosti
Schulmeister, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou kmitání s více stupni volnosti a ukázkou chování dynamického systému s dvěma stupni volnosti na různé vstupní signály pro účely výuky dynamiky. V práci je popsán obecný postup sestavení pohybových rovnic Lagrangeovou metodou a jejich další analýza. Jako modelový příklad systému se dvěma stupni volnosti je vybrán čtvrtinový model automobilu, na kterém jsou ukázány odezvy na různé vstupní signály. Modely jsou vytvořeny v programu MATLAB/SIMULINK.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.