Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Mediální návyky dětí ve věku 6-8 let
Havlíčková, Anna ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediálními návyky dětí ve věku 6 - 8 let, tedy věku, který dle chápání psychologie odpovídá mladšímu školnímu věku. Prostřednictvím etnografické metody tzv. guided tour, při níž participant výzkumníka provede svou domácností, je možné tyto mediální návyky zkoumat v přirozeném prostředí participanta. Hlavní výzkumnou otázkou, kterou si výzkum dává za cíl zodpovědět, je samotný název práce, tady jaké jsou mediální návyky dětí v tomto věku. Vedlejší výzkumné otázky jsou poté zaměřeny především na samostatné užívání médií, srovnání každodenního, rutinního, užívání médií s obdobím většího množství volného času (prázdniny, víkend atd.), jaká média děti užívají a či jejich prostřednictvím komunikují s vrstevníky, v neposlední řadě rovněž na organizaci vlastního prostoru ve vztahu k jednotlivým médiím. Podrobné výsledky této analýzy poté odkrývají obsahy, které participanti konzumují na užívaných zařízeních, technické a dovedností problémy spojované s médii, popis přístupu jednotlivých rodin k užívání médií, samostatnost zacházení, zapojení médií v rutině dětí a potažmo rodiny a odlišnost této rutiny v období s větším množstvím volného času. Bylo zjištěno, že lze pozorovat rozdíl mezi mediálními návyky v období s větším množstvím volného času a v každodenním životě. Tento poznatek...
Problémové užívání médií u dětí mladšího školního věku
Malečková, Helena ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
This thesis focuses on children's problematic media use (PMU). It applies to children between 6 to 10 years old. It examines children's problematic media use itself, its measuring tools as well as actual addiction diagnoses "Gaming Disorder" and "Internet Gaming Disorder" in systems ICD-10 and DSM V. It also includes a chapter about parent practice (parental warmth and control) that is often linked to PMU. Theoretical frame "Interactional theory - Childhood Problematic Use" (IT-CPU) is presented and used for the research. Aim of the study is a presentation of new screening questionnaire (Intrusive Smartphone Use, ISU) and evaluation of its psychometric characteristics. Based on the ISU the thesis detects a group of risk users. Subsequently, it verifies whether there is an association between PMU and selected factors (child's sex, education level of parent, parental warmth and control, screen time). Statistically significant associations between children's PMU and parental warmth, parental control and screen time, has been found, no other associations were confirmed. Child's mean screen time was 250 minutes per day (intact group), mean screen time of child from risk group was 375 minutes per day. KEYWORDS problematic media use, children's PMU, Intrusive Screen Use, parental warmth, parental control,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.