|
Využití úpolových cvičení na SŠ
Lenská, Věra
Záměrem bakalářské práce je přiblížení úpolů, pro snadnější využití v tělesné výchově. Práce se věnuje využitím úpolových cvičení v tělesné výchově na střední škole. První část práce je teoretická, která se zabývá charakteristikou úpolů, podrobnějším přehledem jejich rozdělení, významu vyučování úpolů a dívá se na úpoly z didaktického hlediska. V druhé části, která je praktická, naleznete metodické listy pro výuku úpolů v tělesné výchově středních škol. Vytvoření listů by mělo pomoci vyučujícím s přípravou na hodinu a teoretická část slouží k objasnění jádra úpolů a jejich využití. Obě části jsou vypracované na základě odborné literatury.
|
| |
| |
|
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je odučený v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku, na konci programu proběhlo hodnocení jednotlivých technik hodnotící komisí. Navržený program je hodnocený žáky formou dotazníkového šetření. Je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
|
| |
|
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ Michaela Duchanová ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je ověřen za pomoci pedagogického výzkumu v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku. Navržený program je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
|
|
Pohled skautských vedoucích v České republice na úpolovou průpravu ve skautingu
Bukáček, Dan ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Kovařovic, Vojtěch (oponent)
1 Abstrakt Název: Pohled skautských vedoucích v České republice na úpolovou průpravu ve skautingu. Kontext výzkumu: Dnešní doba je spojována s úbytkem fyzického kontaktu mladé generace. Kvůli nástupu moderních technologií mají děti méně pohybových aktivit a uzavírají se do sebe. Největší světová výchovná organizace Skauting šla vždy proti tomuto trendu. Snaží se vychovávat nové generace ve spojení přírodou s cílem vychovat jedince silného, všestranného a nebojácného. Prostředkem, který vede k tomuto cíli a který organizace dříve často používala, jsou úpoly - úpolová průprava. Cíle: Hlavním cílem je zjistit, jak nahlíží skautští vedoucí na úpoly ve skautingu a jakým způsobem je úpolová průprava používána ve skautském programu v dnešní době. Metody: Hlavní metodou byl dotazník pro skautské vedoucí, který měl zjistit jejich názory na úpoly, úroveň fundovanosti a skutečnost, jak se úpoly provádějí v jejich prostředí. Byla sesbírána data od 186 skautských vedoucích. Nejčetnější skupinou respondentů jsou mladí lidé 18-30 let (81,2 %) v zastoupení ženy 63,4 % a muži 36 %. Nejčastější metoda při vyhodnocení dotazníku byla souhrnná vizualizaci pomocí grafů a tabulek. V případě, kdy bylo potřebu ukázat na spojitosti byly použity kontingenční tabulky. Dotazník byl vytvořen konkrétně pro tuto práci. Hlavní inspirací...
|
|
Historie a použití sebeobrany
Janča, Jakub ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Historie a použití sebeobrany Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá historií vzniku a vývojem sebeobranných technik v bojových uměních a úpolových sportech ve světě, vzájemným působením a faktory, jež ovlivňují vývoj a průběh sebeobranné situace od technických podmínek po dodržení zákonem stanovených pravidel, aby byl zachován status sebeobranného, zákonem povoleného (legálního) jednání. V textu je dále naznačeno cvičení výcviku sebeobranných technik a základní nácvik úpolových prvků aplikovaných v sebeobraně. Jako zdroj informací byla použita vhodná odborná literatura a internetové stránky zabývající se aplikovatelností různých poznatků do problematiky sebeobrany. V práci docházíme k závěru, že bojové dovednosti provázejí člověka už od nepaměti a spolu s ním se i vyvíjejí. Průprava v sebeobranných systémech se nám může stát cestou k osobnímu sebezdokonalení. Klíčová slova: historie, sebeobrana, úpoly, taktika, technika, psychologie
|
|
Vývoj smíšeného bojového umění v České republice
Menšík, Lukáš ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název: Vývoj smíšeného bojového umění v České republice Cíle práce: Analýza informovanosti široké veřejnosti lidí v České republice o bojových uměních a sportech obecně s konkrétním zaměřením na bojový sport MMA. Zjištění obecných informací o klubech zabývající se MMA v České republice, např. jak dlouho fungují, kolik mají členů apod. Bakalářská práce se v teoretické části zabývá historií úpolů a vývojem bojových uměních, jak v České republice, tak i ve světě. Výzkumná, část rozebírá dvě provedené ankety. Metody: Kvantitativní výzkum, metoda anketního dotazování. Výsledky Z průzkumu vyplynulo, že široká veřejnost lidí v České republice má poměrně vysoké znalosti o bojových uměních a MMA. V druhém průzkumu dotazovaných MMA klubů vyplývá, že většina MMA klubů působí v ČR více jak 10let, mají více jak 100 členů, ve věku 21-45let. Klíčová slova: Smíšená bojová umění, úpoly, historie, vývoj.
|
|
Zjištění současného stavu zařazování výuky úpolů v hodinách tělesné výchovy na druhém stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze
Sochor, Jakub ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Zjištění současného stavu zařazování úpolů v hodinách tělesné výchovy na II. stupni základních škol, středních školách a gymnáziích v Praze Cíl: Cíl výzkumu je zjistit, jak výuka v hodinách tělesné výchovy reflektuje doporučení RVP ohledně výuky úpolů, jaký podíl v rámci TV výuka úpolů zaujímá a popsat trendy zařazování nebo důvody nezařazování úpolů do hodin školní tělesné výchovy z pohledu učitelů tělesné výchovy. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Jako výzkumný instrument jsme zvolili dotazníkové šetření. Na základě dříve publikovaného dotazníku, který se zabýval otázkou výuky úpolů u menšího výběru škol moravského kraje (Reguli, Ďurech, Vít, 2007), jsme vytvořili účelový dotazník. Dotazník byl vytvořen na platformě služby survio.com a distribuován pomocí elektronické pošty ředitelům škol. Ti dotazník dále předali učitelům tělesné výchovy. Výsledky: Na základě vyhodnocení dotazníku, bylo zjištěno, že 75 z 84 učitelů zařazuje úpoly do hodin TV. Z celkového počtu dotázaných tvořili 48 respondentů muži a 34 ženy. Největší zastoupení mezi našimi respondenty měli osoby mezi 31 - 40 lety. Nejvíce respondentů učí pouze na ZŠ, celkem 48. Pádové techniky do svých hodin TV zařazuje 36 respondentů. Nejvíce 67 dotázaných zařazuje úpolové hry. U sebeobrany si lze povšimnout, že...
|