Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh elektrizace jednokolejné trati
Svoboda, Ondřej ; Radil, Lukáš (oponent) ; Pelc, Jiří (oponent) ; Drápela, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním tématem diplomové práce je návrh elektrizace jednokolejné trati stejnosměrnou proudovou soustavou 3 kV a střídavou proudovou soustavou 5 kV 50 Hz a poté ekonomicky zhodnotit v časovém období 30-ti let. Práce pojednává o základních trakčních soustavách a také se věnuje výpočtu hlavních parametrů elektrických vlakových souprav. V práci je detailně popsán postup při návrhu elektrizace tratě a částečné seznámení se simulačními programy, které byly využity pro energetické výpočty.
Technicko-ekonomické srovnání návrhů řešení elektroinstalace hotelového komplexu
Šedivý, Tomáš ; Jurák, Viktor (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je realizace návrhů elektrického napájení vybraného objektu hotelového komplexu a s tím související provedení jejich vzájemného technického a netechnického porovnání. Předmětem je konkrétně porovnat varianty řešení napájení prostřednictvím centralizovaného energocentra, samostatných transformátorových stanic umístěných v rámci komplexu, a to pak například z pohledu zhodnocení dosahovaných ztrát činného výkonu na vedení, investičních a provozních nákladů či z pohledu prostorových nároků aj.
Analýza a inovace stejnosměrných motorků
Štaffa, Jiří ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá stejnosměrným elektromotorem od firmy ATAS elektromotory Náchod a.s. s výrobním názvem P2XR49. Zprvu je samotné seznámení se s principem chodu, rozběhu, řízení otáček a komutací stejnosměrného stroje. Provedení stejnosměrných strojů zahrnuje konstrukci a výčet použitých dílů stroje, použitý typ vinutí a používané typy motorků, dělené dle typu buzení. Dále je zahrnut podrobný postup při odměřování momentové charakteristiky nejvíce používané v praxi, znázorňující velké množství údajů o vlastnostech stroje. Momentová charakteristika byla odměřena pro konstantní jmenovité napětí do jmenovitého proudu ve směru otáčení CCW vzestupně a CW na jmenovitých hodnotách proudu. Inovaci stroje, snížení úbytku napětí na komutátoru, jsem zvolil z důvodu nejvíce problematické části stroje a to komutátoru. Zvýšením přítlačné síly se docílí menší přechodový odpor a tím i menší úbytek napětí na komutátoru.
Studie zvýšení napětí elektrické sítě motorových vozidel
Škrla, Milan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Studie zvýšení napětí elektrické sítě motorových vozidel je dokument analyzující součastné provedení elektrické sítě motorových vozidel. S přihlédnutím na historický vývoj, součastnou podobu a možné rozšiřování elektrické sítě jsou v práci upřesněny podmínky a předpoklady pro možnost zvýšit jmenovité napětí. Velikost příkonu spotřebičů pro účely bakalářské práce byly změřeny na osobním automobilu nižší střední třídy. Výsledky z měření posloužily pro teoretický návrh zdrojové soustavy zamýšlené pro zvýšenou hladinu jmenovitého napětí měřeného vozidla.
Simulace nadproudové spouště jističe
Dostál, Lukáš ; Augusta, Zbyněk (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Jištění elektrických zařízení je důležité nejen z důvodu ochrany proti zničení účinky elektrického proudu, ale také ochrany před úrazem elektrickým proudem lidí či domácích zvířat. Se zvyšující se životní úrovní obyvatel se zvyšuje i spotřeba elektrické energie. V soustavě nízkého napětí elektrické sítě proto narůstají zkratové proudy. Se zlepšující se technologii se klade značný požadavek na výkonnost, bezpečnost a spínací kapacitu jističů. Tato práce je zaměřená na vývoj tepelné a elektromagnetické spouště jističe, na který se klade velký důraz při vývoji nových typů jističe. Práce je zajímavá z hlediska všestranného využití jističe, neboť ho bude možno použít v sítích stejnosměrných i střídavých, s frekvenci 50Hz i 400Hz.
Technicko-ekonomické srovnání návrhů řešení elektroinstalace hotelového komplexu
Šedivý, Tomáš ; Jurák, Viktor (oponent) ; Ptáček, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je realizace návrhů elektrického napájení vybraného objektu hotelového komplexu a s tím související provedení jejich vzájemného technického a netechnického porovnání. Předmětem je konkrétně porovnat varianty řešení napájení prostřednictvím centralizovaného energocentra, samostatných transformátorových stanic umístěných v rámci komplexu, a to pak například z pohledu zhodnocení dosahovaných ztrát činného výkonu na vedení, investičních a provozních nákladů či z pohledu prostorových nároků aj.
Návrh elektrizace jednokolejné trati
Svoboda, Ondřej ; Radil, Lukáš (oponent) ; Pelc, Jiří (oponent) ; Drápela, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním tématem diplomové práce je návrh elektrizace jednokolejné trati stejnosměrnou proudovou soustavou 3 kV a střídavou proudovou soustavou 5 kV 50 Hz a poté ekonomicky zhodnotit v časovém období 30-ti let. Práce pojednává o základních trakčních soustavách a také se věnuje výpočtu hlavních parametrů elektrických vlakových souprav. V práci je detailně popsán postup při návrhu elektrizace tratě a částečné seznámení se simulačními programy, které byly využity pro energetické výpočty.
Analýza a inovace stejnosměrných motorků
Štaffa, Jiří ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá stejnosměrným elektromotorem od firmy ATAS elektromotory Náchod a.s. s výrobním názvem P2XR49. Zprvu je samotné seznámení se s principem chodu, rozběhu, řízení otáček a komutací stejnosměrného stroje. Provedení stejnosměrných strojů zahrnuje konstrukci a výčet použitých dílů stroje, použitý typ vinutí a používané typy motorků, dělené dle typu buzení. Dále je zahrnut podrobný postup při odměřování momentové charakteristiky nejvíce používané v praxi, znázorňující velké množství údajů o vlastnostech stroje. Momentová charakteristika byla odměřena pro konstantní jmenovité napětí do jmenovitého proudu ve směru otáčení CCW vzestupně a CW na jmenovitých hodnotách proudu. Inovaci stroje, snížení úbytku napětí na komutátoru, jsem zvolil z důvodu nejvíce problematické části stroje a to komutátoru. Zvýšením přítlačné síly se docílí menší přechodový odpor a tím i menší úbytek napětí na komutátoru.
Studie zvýšení napětí elektrické sítě motorových vozidel
Škrla, Milan ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Studie zvýšení napětí elektrické sítě motorových vozidel je dokument analyzující součastné provedení elektrické sítě motorových vozidel. S přihlédnutím na historický vývoj, součastnou podobu a možné rozšiřování elektrické sítě jsou v práci upřesněny podmínky a předpoklady pro možnost zvýšit jmenovité napětí. Velikost příkonu spotřebičů pro účely bakalářské práce byly změřeny na osobním automobilu nižší střední třídy. Výsledky z měření posloužily pro teoretický návrh zdrojové soustavy zamýšlené pro zvýšenou hladinu jmenovitého napětí měřeného vozidla.
Simulace nadproudové spouště jističe
Dostál, Lukáš ; Augusta, Zbyněk (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Jištění elektrických zařízení je důležité nejen z důvodu ochrany proti zničení účinky elektrického proudu, ale také ochrany před úrazem elektrickým proudem lidí či domácích zvířat. Se zvyšující se životní úrovní obyvatel se zvyšuje i spotřeba elektrické energie. V soustavě nízkého napětí elektrické sítě proto narůstají zkratové proudy. Se zlepšující se technologii se klade značný požadavek na výkonnost, bezpečnost a spínací kapacitu jističů. Tato práce je zaměřená na vývoj tepelné a elektromagnetické spouště jističe, na který se klade velký důraz při vývoji nových typů jističe. Práce je zajímavá z hlediska všestranného využití jističe, neboť ho bude možno použít v sítích stejnosměrných i střídavých, s frekvenci 50Hz i 400Hz.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.