Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úpolová cvičení v hodinách tělesné výchovy na vybrané střední odborné škole
Boušková, Denisa
Cílem teoretické části bakalářské práce je vymezení základních pojmů úpoly, průpravné úpoly, sportovní úpoly, sebeobrana, úpolová gymnastika a pádová technika. V práci jsou vysvětleny souvislosti a rozdíly mezi jednotlivými pojmy. Velice detailně je charakterizován pojem úpoly a jejich systematika, která je zásadní pro vyučování úpolů. V práci je pojednáno o otázce významu, vhodnosti a možnostech zařazení úpolových cvičení do výuky v rámci hodin tělesné výchovy, popis současné situace a je poukázáno na možnou spojitost mezi vyučováním úpolových cvičení a fyzickou i psychickou kondicí žáků a jejich zdravým sebevědomím. Využitými metodami pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů, jejich analýza, srovnání a následná syntéza. Hlavním cílem praktické části je zmapování zkušeností a názorů učitelů tělesné výchovy na střední odborné škole na úpoly a na to, jak úpoly mohou působit na psychický i fyzický rozvoj žáků, na jejich zdraví, zdravý životní styl a na to, co žákům může výuka úpolů přinést i v běžném životě. Dalším cílem je zjištění, z čeho učitelé tělesné výchovy čerpají informace a co si myslí o problémech a rizicích výuky úpolů. Použit je kvalitativní metodologický přístup, nástrojem pro sběr dat je polostrukturovaný rozhovor.
Úpolová cvičení pro kondiční rozvoj fotbalisty
Khun, Lukáš ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Pavelka, Radim (oponent)
Název: Úpolová cvičení pro kondiční rozvoj fotbalisty Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce je navržení úpolového tréninkového mikrocyklu pro zlepšení individuálních výkonů u fotbalistů. Metody: Analýza literatury zabývající se daným tématem. Na základě získaných informací hledání transferu mezi jednotlivými sporty a následné sestavení tréninkového mikrocyklu. Výsledky: Z nabitých zkušeností a nastudované tuzemské či zahraniční literatury byl sestaven týdenní úpolový mikrocyklus obsahující tři tréninkové jednotky po pěti cvičeních, který se bude na hráče aplikovat po dobu jednoho měsíce. V tréninkových jednotkách jsou vybrána po technické stránce jednoduchá cvičení ze základních úpolů, využívající přetahy, přetlaky a odpory. Klíčová slova: Úpoly, úpolové sporty, fotbal, kondice
Vývoj smíšeného bojového umění v České republice
Menšík, Lukáš ; Pavelka, Radim (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název: Vývoj smíšeného bojového umění v České republice Cíle práce: Analýza informovanosti široké veřejnosti lidí v České republice o bojových uměních a sportech obecně s konkrétním zaměřením na bojový sport MMA. Zjištění obecných informací o klubech zabývající se MMA v České republice, např. jak dlouho fungují, kolik mají členů apod. Bakalářská práce se v teoretické části zabývá historií úpolů a vývojem bojových uměních, jak v České republice, tak i ve světě. Výzkumná, část rozebírá dvě provedené ankety. Metody: Kvantitativní výzkum, metoda anketního dotazování. Výsledky Z průzkumu vyplynulo, že široká veřejnost lidí v České republice má poměrně vysoké znalosti o bojových uměních a MMA. V druhém průzkumu dotazovaných MMA klubů vyplývá, že většina MMA klubů působí v ČR více jak 10let, mají více jak 100 členů, ve věku 21-45let. Klíčová slova: Smíšená bojová umění, úpoly, historie, vývoj.
Kung Fu a jeho zařazení do výuky úpolů ve školní tělesné výchově
Krbcová, Pavlína ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Cílem mé diplomové práce je analyzovat kung fu z pohledu jeho zařazení do úpolů ve školní tělesné výchově a za pomoci konzultantů uvedených v teoretické části navrhnout zásobník cviků a vytvořit modelové hodiny, které mohou učitelé v hodinách tělesné výchovy využít. V teoretické části se věnuji historii, charakteristice, taxonomii a vyučování úpolů ve školní tělesné výchově. Dále teoretická část zahrnuje popis historie, charakteristiku a dělení kung fu. Následuje výchovný a zdravotní aspekt kung fu a přínos v oblasti pohybových schopností. Výzkumná část zahrnuje navržený zásobník cviků s obrázky a charakteristiku modelových hodin. Následně jsou zde uvedeny výsledky dotazníků pro žáky a učitele zpracované pro lepší přehled do tabulek s popisem a jejich vyhodnocení. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 257 žáků z 2. stupně základních škol ve Středočeském kraji a 6 jejich učitelů tělesné výchovy. Modelové hodiny a dotazníky pro žáky i učitele jsou zařazeny v přílohách. Z výzkumné části vyplývají tato fakta:  Ve školní tělesné výchově se s výukou techniky pádů setkává 28% z dotazovaných žáků, s výukou bojových umění 42,4% a s výukou sebeobrany 55,6% respondentů.  O zařazení kung fu do školní tělesné výchovy má zájem 72% respondentů z řad žáků.  Více než polovina dotazovaných žáků (57,6%) shledává...
Úpoly v tělesné výchově na 2. stupni základních škol ve vybraném regionu
Pokorný, Václav ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Hronzová, Marie (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav výuky úpolů na druhém stupni základních škol v Jindřichohradeckém regionu. Teoretická část zahrnuje stručně popsaný vývoj úpolů ve světě i u nás, charakteristiku a taxonomii úpolů, význam úpolů a problematiku úpolů ve školství. Dále je zde zásobník úpolových cvičení, který je členěn na přetahy, přetlaky, odpory a úpolové hry. Ve výzkumné části jsme řešili zvolený problém pomocí převzatého dotazníku (Reguli, Ďurech, Vít, 2007). Jsou zde uvedeny statické výsledky dotazníků žáků a učitelů. Provedeným výzkumem jsme zjistili, že oblíbenost úpolových cvičení je u žáků na velké úrovni, avšak zařazování úpolů do výuky ze stran učitelů je opomíjeno. Doufáme, že výsledky této bakalářské práce budou přínosem pro větší zastoupení výuky úpolů do školní tělesné výchovy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Historie a použití sebeobrany
Janča, Jakub ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Název: Historie a použití sebeobrany Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá historií vzniku a vývojem sebeobranných technik v bojových uměních a úpolových sportech ve světě, vzájemným působením a faktory, jež ovlivňují vývoj a průběh sebeobranné situace od technických podmínek po dodržení zákonem stanovených pravidel, aby byl zachován status sebeobranného, zákonem povoleného (legálního) jednání. V textu je dále naznačeno cvičení výcviku sebeobranných technik a základní nácvik úpolových prvků aplikovaných v sebeobraně. Jako zdroj informací byla použita vhodná odborná literatura a internetové stránky zabývající se aplikovatelností různých poznatků do problematiky sebeobrany. V práci docházíme k závěru, že bojové dovednosti provázejí člověka už od nepaměti a spolu s ním se i vyvíjejí. Průprava v sebeobranných systémech se nám může stát cestou k osobnímu sebezdokonalení. Klíčová slova: historie, sebeobrana, úpoly, taktika, technika, psychologie
Návrh a ověření multimediálního výukového programu sebeobrany pro ženy
VOPÁTEK, Jan
S rozvojem specializované výuky se zaměřením na úpolové disciplíny ve sportovních oddílech, fitcentrech a mimoškolních forem dětí a mládeže je potřebné hledat stále nové cesty k popularizaci a informovanosti o úpolových disciplínách, s cílem zvýšení zájmu dětí a mládeže o tělesnou výchovu a sport. Podnícení informovanosti o bojových uměních a jejich přínosu pro člověka, dává mimo jiné i možnosti nalézat další formy využití volného času, napomáhající odstraňovat nežádoucí celospolečenské negativní faktory v systému výchovy mládeže. Návrh a ověření programu výuky sebeobrany ? s využitím znalostí východních bojových umění, základů psychologie osobnosti a didaktiky výuky úpolů. Natočení videoprogramu - multimediální zpracování problému, jako metodické pomůcky pro instruktory sebeobrany, cvičitele i učitele sportu a TV.
Návrh programu kondičně-zdravotních cvičení s prvky bojových umění pro děti od 10 do 12 let
LÍSA, Jan
Cíl práce je vytvořit tréninkový program kondičně-zdravotních cvičení s prvky bojových umění pro děti od 10 do 12 let, tento program vyzkoušet a ověřit zda je efektivní. Teoretická část pojednává o dětské psychologii, jejich fyzických vlastnostech, zdravotních odlišnostech od dospělých a zásadách didaktiky. Metodická část práce dokumentuje plán a průběh výzkumu, jeho umístění, délku, podmínky a rozvrhy tréninkových jednotek. Závěr práce tvoří výsledková část, která obsahuje tabulky s nasbíranými daty jejich textové shrnutí, vyhodnocení a osobní připomínky. Přílohy obsahují fotodokumentaci zařazenou k popisu probírané látky a tabulky s výsledky testování.
Zdravotně výchovné aspekty v bojových uměních
ŠVENDA, David
Práce specifikuje jednotlivé oblasti zdraví jedince, které mohou být ovlivněny cvičením bojových umění. Teoretická část charakterizuje jednotlivé složky zdraví a způsoby jejich ovlivňování. Následně poukazuje na konkrétní působení trénování bojových umění, s přihlédnutím k ovlivňování dětí mladšího školního věku. Praktická část přináší výsledky dotazníkového šetření, které je zaměřeno na ovlivňování psychiky a socializace cvičenců bojových umění daného věku. Výzkumné šetření bylo provedeno u rodičů šedesáti dětí, které se věnují těmto uměním. Výsledky ukázaly, že cvičení bojových umění ovlivňuje rozvoj osobnosti po psychické i sociální stránce.
Zjištění vlivu základních úpolů na změny fyzické kondice u žáků 1. stupně ZŠ\\
BLÁHOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá zjištěním vlivu základních úpolů na fyzickou kondici žáků 1. stupně základní školy. V průběhu čtyřměsíčního intervenčního programu prostřednictvím vybraných úpolových cvičení je ovlivňována fyzická kondice u dětí 4. třídy 1. stupně základní školy. Ke zjištění úrovně zvýšení fyzické kondice je použita testová baterie EUROFIT. Zjištěné výsledky jsou interpretovány v závěru práce a odpovídají na otázku vlivu úpolových aktivit na fyzickou kondici žáka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.