Žádný přesný výsledek pro pozitiva&quot nebyl nalezen, zkusme místo něj použít pozitiva quot ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Dyslexie a kreativita
Brancuská, Hana ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato rigorózní práce se zabývá tzv. "pozitivními aspekty" dyslexie, konkrétně zvýšenou kreativitou jedinců s dyslexií. V současné době se stává běžné dávat dyslexii do souvislosti nejen s deficity a symptomy, ale také poukazovat na možné zisky. Často se hovoří o vyšší kre- ativitě a dalších specifických schopnostech jedinců s dyslexií. Na základě výsledků zahranič- ních výzkumů, které naznačují souvislost dyslexie se zvýšenou kreativitou, a současně výstupů předchozího výzkumného projektu na toto téma (Brancuská, 2012), byla realizována výzkumná studie zabývající se mapováním kreativního potenciálu dospělých (studentů vysokých škol, či již pracujících). Výzkumný soubor tvořilo tentokrát 40 jedinců s dyslexií a 40 jejich intakt- ních protějšků ve věkovém rozpětí 19 - 40 let (z toho 46 žen a 34 mužů). Data byla snímána pomocí Torranceho figurálního testu tvořivého myšlení. Srovnáním dosažených výsledků cí- lové a srovnávací skupiny ve třech stanovených oblastech - originalitě, elaboraci a poskytování nestandardních a neobvyklých odpovědí měla být potvrzena (respektive vyvrácena) domněnka, že jedinci s dyslexií vykazují signifikantně vyšší skór ve všech třech oblastech. Signifikantní rozdíl mezi skupinami v oblasti originality byl prokázán v části výzkumného souboru - u stu- dentů technických oborů, v...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.