Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 97 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vědecké mise vesmírných sond nejen v naší Sluneční soustavě
Černoch, Jakub ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Mašek, Jakub (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá studiem misí vesmírných sond, které přistály na tělesech v naší Sluneční soustavě. Úvodní část práce pojednává o misích, jež byly navrženy jednou z mnoha světových organizací pro vesmírný výzkum. Druhá část práce se zabývá návrhem mise a základních parametrů hopper, schopného přemisťovat se po povrchu planety Mars, s využitím hybridních raketových motorů a provádět zde vědecký výzkum.
Kluzáky v současném letectví
Schoř, Pavel ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává v úvodu o stručné historii kluzáku. Druhá kapitola je věnována vysvětlení základních principů letu bezmotorového letadla včetně způsobu, jak může bezmotorový kluzák stoupat. Jsou zde také uvedeny používané způsoby vzletu kluzáků. Ve všech kapitolách jsou příklady uváděné především na kluzáku Standard Cirrus, je to zejména kvůli jeho velkému rozšíření v ČR a jeho snadné finanční dostupnosti. Ve třetí kapitole jsou rozebrány jednotlivé přírodní principy, které jsou piloty kluzáků využívány k získávání výšky, zvláštní pozornost je věnována získávání výšky v termických stoupavých proudech. Čtvrtá kapitola rozděluje kluzáky dle jejich použití a sportovních kategorií. Je zde uveden popis konstrukce současných kluzáků a jejich výbavy, která je dnes nezbytná ke sportovnímu přeletu. Popis samotného přeletu je uveden v závěru kapitoly. Závěrečná kapitola porovnává kluzák Standard Cirrus s kluzákem SZD 56-2, který je v současností jedním z nejvýkonnějších 15-ti m kluzáku. Účelem je ilustrovat pokrok, kterého bylo dosaženo za posledních 40. let ve světle předchozích kapitol.
Comparison of selected criteria of flight characteristcs on an airplane simulator
Melich, Peter ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
As of today, we might consider PC technologies as very progressive and advanced. Due to this fact, we have numerous commercial flight simulators available on the market nowadays. However, each flight simulator has it’s own specific characteristics and behaviour and that’s why I’m going to compare selected flight characteristics in the chosen flight simulator on a chosen aircraft type (Cessna 172SP in my case) and it’s comparison with measured data from real-life environment in this thesis. Data comparison will show us how accurately simulator responds to inputs from the user and if the simulation is similar in relation to real conditions.
Mathematical model verification for flight simulator
Kminiaková, Tatiana ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Sklenář, Filip (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the flight test program which is necessary to obtain the required data for EASA/FAA flight simulator certification. Flight tests are focused on flight performance and characteristics. Required regulations are selected and described. To verify the simulator model and certification parameters a flight test program was created. The flight test program is composed of flight and ground tests. In the final part of the thesis, the flight test evaluation procedure is shown. Each test contains the final valuation or recommendation for simulator model modification.
Stabilita a řiditelnost experimentálního letounu VUT 001 Marabu
Marešová, Eva ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Kouřil, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá stabilitou a řiditelností experimentálního letounu VUT 001 Marabu. Obsahuje výpočet aerodynamických stabilitních derivací a dalších potřebných dat pro vyhodnocení statické a dynamické stability. Výběr vhodného autopilota.
Alternativní možnosti vzletu a přistání letadel s pevným křídlem
Cäsar, Tomáš ; Matějů, Jiří (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a posoudit proveditelnost z hlediska základních fyzikálních zákonů různých možností pro zkrácení délek startu a přistání zejména malých jednomístných letounů. Tyto varianty jsou navrženy tak, aby je bylo možné využít především na střechách budov pro dopravu osob do zaměstnání a zpět. U každé z variant jsou uvedena zatížení, která by na letoun a pilota působila a také vypočtena délka dráhy pro porovnání s klasickým přistáním. Výpočty byly provedeny pro dvě verze letadel, současnou, která je dosažitelná s dnešními technologiemi a futuristickou, která zohledňuje předpokládaný vývoj v oblasti letectví.
Reusable launcher flight mission
Metelka, Dominik ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
This thesis is split into two main parts which are also the main objectives. The aim of the first part is to describe a mission of a reusable launcher. Firstly, the topic of reusable launch systems and their development until today was approached. Most importantly, the operational reusable launch vehicles are described with the explanation of each booster’s flight mission. Furthermore, alongside some important launch vehicles in development, there is a separate chapter listing the first stage’s return options. The second part is practical with the aim of designing a mission of the launcher reusable first stage. For the calculations, the parameters were chosen according to a current Falcon 9 rocket, from which the final velocity and altitude at which the first stage separates, were analytically calculated. For the return and overall flight mission, a MATLAB script was written to calculate and plot all necessary parameters and characteristics. In the end, the altitude for the engine reignition was also determined to safely land on the ground.
An overview of the spacecraft re-entry on Earth
Macejko, Jakub ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
This bachelor’s thesis is a research thesis describing the issue of the spacecraft, space probes, and other space bodies' re-entry on Earth. This thesis is divided into five chapters. In the first four chapters, the reader will learn about the distribution of re-entry methods, types of re-entry trajectories, and thermal issues. In the last and most comprehensive chapter, the reader will learn about the methods of kinetic energy reduction used in the final stages of re-entry
Design of Formula Student front wing elements
Havran, Edmund ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The main objective of this thesis is the design of a new front wing for the Formula Student competition. The beginning of the thesis deals with competition rules, significance of front wings and their usage in the competition. A new conceptual design of the front wing follows, concluded by its CFD optimisation in Ansys Fluent software. Some of the computations were done on computational resources supplied by the project „e-Infrastruktura CZ“ (e-INFRA LM2018140) provided within the program Projects of Large Research, Development and Innovations Infrastructures. Computational resources were provided by the ELIXIR-CZ project (LM2015047), part of the international ELIXIR infrastructure.
Conceptual design of training aircraft with electric propulsion
Seman, Matúš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
This thesis is focused on conceptual design of electric powered training aircraft, using certification guidelines CS-LSA. Designing process of geometrical and aerodynamic characteristics is primary based on statistics of certificated aircrafts in this particular category. The following calculation of performance stabilities and flight performances is based on knowledge of aerodynamic polar. The calculation of the polar is also part of this thesis. The last part of the thesis consists of construction design of the front part of fuselage and engine static structural analysis of engine mounts.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 97 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 ZIKMUND, Pavel
4 ZIKMUND, Petr
4 Zikmund, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.