Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální komunikace státní správy na příkladu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Případová studie.
Macura, Ondřej ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se formou případové studie věnuje problematice mediální komunikace veřejnosprávní instituce, kterou je v tomto případě Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Hodnocení je omezeno na období prvních 100 dnů působení nového resortního ministra Marcela Chládka a na vybraná tištěná periodika. Jedním z cílů práce je analýza komunikace resortu a zhodnocení její efektivity. Práce zahrnuje také specifika období před vznikem nové vlády a rovněž předchozí působení Marcela Chládka ve vztahu k jeho působení v čele Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Kromě toho se práce věnuje teorii komunikace veřejné správy, marketingu a public relations této oblasti.
Kvantitativní analýza učebnic mediální výchovy
Randus, Tomáš ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
abstrakt.cs Analýza obsahu učebnic mediální výchovy pro základní a gymnaziální školství. České školství prošlo tzv. kurikulární reformou, v jejímž důsledku mají školy relativní volnost stanovovat vlastní výukové postupy a volit materiály pro výuku podle vlastního uvážení. Tato práce si klade za cíl nalézt metodu, podle které bude možno zkoumat učebnice oboru mediální výchova, a následně provézt výzkum za použití této metody. Výsledná data by měla sloužit k orientaci uživatelů těchto učebnic (žáků, učitelů, rodičů, metodiků vzdělávaní apod.). Práce se zaměřuje pouze na materiály dostupné v distribuční síti knih a učebnic. Proto je součástí také výzkum trhu, který zajistí veškerý materiál pro následnou analýzu. Základními způsoby posuzování textů je srovnávání s tématy akademického oboru Mediální studia, posuzování podle závazného metodického materiálu "Rámcové vzdělávací programy", a srovnávání s doplňkovým materiálem "Doporučené očekávané postupy" vydaným Národním ústavem pro vzdělávání. Stránka 1
Sociální sítě jako nástroj k propagaci umělecké řemeslné výroby
Kašová, Jana ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkoumáním role sociálních sítí v propagaci vybraných umělecko-řemeslných dílen. V dané problematice jsme na základě polo-strukturovaných kvalitativních rozhovorů s majiteli dílen analyzovali, jaká je role propagace uměleckých řemesel na sociálních sítích v jejich konkurenceschopnosti a dlouhodobé udržitelnosti. Také jsme se zaměřili na to, jak hodnotí roli sociálních sítí v propagaci uměleckých řemesel vlastníci umělecko-řemeslných dílen a které konkrétní postupy nebo formy obsahu dle vlastníků umělecko-řemeslných dílen fungují nejlépe izolovaně i v kontextu dalších propagačních technik a kanálů. Cílem výzkumu bylo pochopit práci umělecko-řemeslných dílen se sociálními sítěmi při jejich propagaci. Hlavní sociální sítě, které se ve výzkumu objevily byli nejčastěji užívané, Facebook a Instagram, ale okrajově i další. Během výzkumu jsme došli k dalším zajímavým zjištěním ohledně funkce komunity fanoušků na sociálních sítích, konceptů WOM, direct marketingu a podařilo se nám i zachytit reakce majitelů malých umělecko-řemeslných dílen na nedávnou změnu algoritmů Facebooku a její praktické dopady na ně.
Nová média jako součást mediální výchovy na středních školách
Hejlová, Karolína ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Nová média a mediální výchova na středních školách se zabývá zastoupením tématu nových médií ve vzdělávání na středních školách. Trend nových médií stále narůstá a počet jejich uživatelů se neustále zvyšuje, především dospívající s nimi tráví značnou část svého času. Právě proto jsem si dala za cíl ve své práci zjistit, jak si tento fenomén stojí v českém školství na úrovni středních škol, zejména pak gymnázií. Pro komplexní výsledek postupně analyzuji zákonné dokumenty RVP, metodické příručky a další zdroje informací pro mediální výchovu, zároveň zjišťuji znalost tématu a zařazování do hodin na straně pedagogů a v neposlední řadě se dotazuji i přímo studentů. Teoretická část práce tvoří obsahové zázemí diplomové práce i mnou navrhnuté přednášky na téma nová média, na jejímž základě je vytvořena. V praktické části kombinuji kvantitativní a kvalitativní metody výzkumu pro získání co nejpřesnějších výsledků.
Vznik, vývoj a současnost Rádia Junior
Chvojková, Sára ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Magdoňová, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Vznik, vývoj a současnost Rádia Junior podrobně popisuje novou samostatnou stanici Českého rozhlasu pro děti, Rádio Junior. První kapitola práce se zaměřuje na historický a právní kontext vysílání pro děti. Druhá kapitola se zaměřuje na okolnosti vzniku této stanice. Třetí kapitola mapuje její vývoj, včetně popisu vysílaných pořadů, aktivity a směřování stanice.
Mediální výchova ve výuce českého jazyka na středních školách
Janů, Michaela ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Cílem předkládané práce s názvem "Mediální výchova v hodinách českého jazyka na středních školách" je na základě teoretického rámce, který představují státní kurikulární dokumenty a odborná literatura, zhodnotit stav integrace průřezového tématu mediální výchova do hodin českého jazyka a literatury na všech typech středních škol s maturitou v České republice. Na vyučovací proces se snaží pohlížet z perspektivy všech jeho účastníků. V teoretické části má práce čtenáře seznámit s výběrem relevantní odborné literatury a výzkumů, které byly v oblasti našeho zájmu provedeny. Dále se věnuje popsání styčných bodů obou zkoumaných předmětů vyplývajících z názorů odborníků a očekávaných požadavků na žáky. Výzkumná část si klade za cíl poskytnout informace o konkrétních projevech mediální výchovy v povinném předmětu český jazyk a literatura i úspěšnosti těchto projevů při nabývání mediální gramotnosti žáky středních škol. Tyto informace budou získány prostřednictvím obsahové analýzy školních kurikulárních dokumentů, hloubkových rozhovorů a dotazníkového šetření uskutečněných s oběma stranami účastníků vzdělávacího procesu. Práce přináší i rozbor výukových materiálů, vybraných učebnic českého jazyka, které hodnotí z hlediska zapojení tematiky zvoleného průřezového tématu. Výstupem předkládané práce je pak návrh...
Způsoby vyhodnocovnání důvěryhodnosti zpravodajských zdrojů čerstvě dospělými a zvyklosti při jejich užívání
Křížek, Martin ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem přístupu mladých lidí ke konzumaci mediálního zpravodajství. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem čerstvě plnoletí uživatelé vyhodnocují důvěryhodnost zpravodajských zdrojů v médiích. V úvodní (teoretické) části práce vysvětluje postavení médií v informační době a s tím související proměny zpravodajství. Pokračuje osvětlením potřeby mediální gramotnosti a přibližuje způsob jejího rozvoje pomocí mediální výchovy. Teoretickou část zakončuje přehled nejdůležitějších dat z nedávných výzkumů, které se tématu užívání médií mladými lidmi dotýkají. Druhá část sestává z kvalitativního výzkumu, který je inspirován výzkumným designem zakotvené teorie dle Strausse a Corbinové (1999). Sběr dat probíhal pomocí 21 hloubkových rozhovorů mezi 18- a 19letými českými občany. Pomocí otevřeného kódování vznikl materiál, který byl následně analyzován a jeho výsledek interpretován skrze metodu konstantní komparace. Výsledkem výzkumu je vytvoření čtyř typologických skupin uživatelů podle jejich způsobu práce se zpravodajskými zdroji v médiích.
Analýza prvního a posledního ročníku časopisu Bravo a porovnání jejich obsahu
Pielová, Václava ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato práce chce zjistit, zda se obsah a hlavní zobrazovaná témata české mutace časopisu Bravo změnila postupem času. Cílem je zanalyzovat obsah čísel časopisu Bravo v prvním a posledním ročníku jeho existence. Pro výzkum je v této práci použita kvantitativní obsahová analýza. Také je zkoumána inzerce, její výskyt a rozsah. Následně jsou výsledky těchto analýz interpretovány, srovnány s cílem zjistit, jak se mezi sebou tyto dva ročníky lišily, zda se změnila předkládaná témata. Časopisy pro dospívající dívky jsou specifickým typem periodik, které se těšil velké oblibě ve své cílové skupině. Tyto časopisy často vytváří ve svém mladém obecenstvu určité povědomí o světě kolem nich, jejich vliv na čtenáře je velký. Zároveň jsou zobrazení světa a předkládaná témata v těchto časopisech často velmi specifická, vyprofilovaná. Nejznámější dívčí časopis je časopis Bravo. Jeho česká mutace vycházela od roku 1991 až do roku 2015, kdy byla kvůli klesajícím prodejům zrušena. V teoretické části této práce je i historie dívčích časopisů u nás, jejich charakteristika a význam. Dále je zde popsána historie německé verze časopisu Bravo a okolnosti vzniku a zániku české mutace tohoto titulu. Nachází se zde i porovnání mezi německou a českou verzí časopisu s cílem zjistit, zda a jak se česká mutace v době svého vzniku...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí126 - 135dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.