Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 193 záznamů.  začátekpředchozí184 - 193  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Switching source in electric tractions vehicle
Škunda, Michal ; Vorel, Pavel (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
The first part of this work describes the design and implementation of switch-mode power supply for control circuits for 12/2x24V 4.5A fuel cells. The introduction picks the issue of power sources in electromobiles and final design and implementation of switching power suply. The next part deals with the issues of fast-charger and generators for power transistors. It describes the structure of DC converter and control and protectin circuits of quick-charger. In the end this work describes selected driver circuits and charge tests on fast-charger as evidenced by measurements.
Spínaný napájecí zdroj s planárním transformátorem
Pawlas, Andrzej ; Vorel, Pavel (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem spínaného zdroje s planárním transformátorem. Zabývá se výběrem vhodného integrovaného obvodu spolu s topologií, zakoupením referenčního prototypu pro měření a hledání chyb vlastního zdroje. Dále návrhem a realizací planárního transformátoru a ve finále realizací, laděním a proměřením vlastního prototypu. Zdroj byl plně funkční a dosahoval předpokládaných parametrů.
Mikroprocesorový modul řízení předstihu zapalování dvoutaktního motoru
Veselý, Tomáš ; Vorel, Pavel (oponent) ; Šebesta, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o řešení problematiky mikroprocesorem řízeného bezkontaktního zapalování pro dvoutaktní, jedno a dvouválcové motory. Mechanické řešení je koncipováno pro motocykly JAWA a ČZ, či motory s obdobným uspořádáním. Zařízení využívá bezkontaktního snímání stavu motoru pomocí neelektrických snímačů. Při návrhu je kladen důraz na jednoduchost celého systému a minimalizaci zásahů do stávající mechaniky motoru, potažmo celého vozidla, jeho elektrické a mechanické soustavy. Význam konstrukce celého zařízení spočívá v bezkontaktním spínání a možnosti nastavení křivky předstihu s ohledem na více parametrů aktuálního stavu motoru jako jsou otáčky motoru, zatížení motoru a jeho teplota.
Laboratorní přípravek pro testování tranzistorů IGBT
Chvátlina, Pavel ; Vorel, Pavel (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
V této diplomové práci je popsána funkce a realizace laboratorního přípravku, určeného pro měření a vyhodnocování průběhů kolektorového proudu iC a napětí uCE během vypínacího a zapínacího děje výkonového tranzistoru IGBT. Vypínací a zapínací doby toff a ton se u současných výkonových tranzistorů IGBT pohybují řádově v desetinách až jednotkách s, takže snímání proudu iC a napětí uCE zde probíhá ve velmi krátkém čase. Měřicí obvod u tohoto přípravku funguje na principu krátkodobého vybíjení kondenzátorové baterie do zátěže induktivního charakteru přes měřený tranzistor. Díky tomu lze velice elegantním způsobem nahradit zdroj, jehož maximální výstupní výkon by se musel pohybovat v jednotkách MW. V závěrečné části této práce jsou popsány vlastnosti a návrh vysokofrekvenčního snímače s Rogowského cívkou, který je možné použít pro snímání průběhu kolektorového proudu během vypínací a zapínací doby měřeného tranzistoru IGBT. Průběhy proudu iC a napětí uCE lze vyhodnotit pomocí paměťového osciloskopu.
Nouzový zdroj elektrické energie s termočlánkem
Kubík, Roman ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na prozkoumání možného použití termočlánků jako zdrojů elektrické energie. V první části se pojednává o obecných vlastnostech termočlánků a jejich využití v praxi. Poté je na vybraný typ termočlánku navržena a vyrobena ohřevná a chladicí aparatura, která tvoří nouzový zdroj elektrické energie. V další části je na vybraný typ termočlánku navržen zvyšující neinvertující DC/DC měnič, který vytváří výstupní stejnosměrné napětí 12V. Tento měnič je řízen pomocí PWM, která pracuje s nosnou frekvencí 50kHz.
Rychlonabíječka pro trakční akumulátor elektromobilu "Peugeot106 electric"
Langer, Radim ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato Diplomová práce navazuje na Semestrální projekt 1 a Semestrální projekt 2 z minulých let studia. Práce se zabývá návrhem a konstrukcí rychlonabíječky pro elektromobil Peugeot 106 electric. Elektromobil je v práci nejprve stručně popsán. Jsou zde uvedeny jeho parametry a také způsob dobíjení jeho akumulátoru. Dále se práce zabývá koncepcí rychlonabíječky a jejím teoretickým návrhem. Práce důkladně popisuje zvolené silové, řídící, budící, regulační a ochranné obvody rychlonabíječky. Dále je v práci podrobně uveden postup při praktickém sestavování rychlonabíječky. Je zde popsáno dimenzování jednotlivých součástek, jsou ukázány fotografie daného zařízení a uvedena všechna schémata zapojení. V neposlední řadě jsou v práci zveřejněny výsledky měření na sestavené rychlonabíječce.
Trakční pohon elektrokola s motorem Heinzmann
Němec, Petr ; Huták, Petr (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh a konstrukci DC/DC měniče pro řízení motoru Heinzmann. Měnič společně s motorem bude tvořit elektrický pohon jízdního kola. Návrh DC/DC měniče je koncipován na takový výkon motoru, aby při jízdě nebyl nutný pohon lidskou silou, tedy šlapáním. Práce obsahuje informace o použitém motoru, postup návrhu a dimenzování DC/DC měniče, podrobné schéma zapojení a také princip funkce celého pohonu.
Třífázový DC/AC střídač na malé napětí pro synchronní motor AXi 5345/18
Popek, Michal ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat, navrhnout a postavit třífázový DC/AC střídač na malé napětí pro synchronní motor AXI 5345/18, který bude pracovat v režimu EC motoru. Střídač je napájen ze stejnosměrného zdroje napětí o velikosti 24V. Kvůli úspoře místa je toto zapojení navrženo na třech samostatných deskách plošných spojů, které jsou vzájemně propojeny samozařezávacími konektory. Řízení je provedeno pomocí zpětné proudové smyčky realizované aktivní elektronikou a nadřazeným obvodem MC 33035. Vlastní zapojení proudové smyčky je kromě řízení přizpůsobeno pro otestování proudových čidel ACS750. Výkonová elektronika střídače je realizována pomocí bezpotenciálového modulu GWM 120-0075P3 tvořeného 6 mosfet tranzistory. Navržené zapojení není určeno pro konkrétní realizaci, ale mohlo by sloužit pro regulaci pohonu kola, pomocného pohonu na lokomotivu nebo v zařízeních, kde postačí levnější servopohon za cenu horších parametrů regulačního obvodu.
Autonomní záložní zdroj 230V/50Hz/300VA s bateriovým napájením 12V
Snítilý, David ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je popsat, navrhnout a postavit zvyšující DC/AC měnič z 12V na 230VRMS o výkonu 500W. Zařízení se skládá ze dvou měničů. Zvyšující DC/DC, a DC/AC. Měnič DC/DC je koncipován jako kvazirezonanční měnič s antiparalelní diodou. Toto uspořádání měniče bylo zvoleno kvůli snížení ztrát měniče. Druhý měnič DC/AC má za úkol ze stejnosměrného napětí meziobvodu vytvořit napětí 230 VRMS. Měnič je řízen signálovým procesorem Motorola. Tento měnič by měl sloužit hlavně jako měnič energie pro běžné elektrospotřebiče všude tam, kde není k dispozici napětí elektrické sítě. Hlavní využití je předpokládáno zejména v autě, kde může sloužit pro provoz běžných spotřebičů do výkonu 500W. Například PC, televize, různé nabíječky, světelná technika apod.
Trakční měniče velkých výkonů
Žižka, Pavel ; Vorel, Pavel (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je založena na realizaci fakultní zakázky, návrhu rekonstrukce lokomotivy a řešení problematiky s tím spojené. V této práci, je rozebráno řešení jednotlivých částí měniče a proveden jejich návrh. Ke konci práce je uvedena teorie budících obvodů výkonových tranzistorů IGBT. V současné době se stále častěji uvažuje o rekonstrukci staré technologie, než o stavbě nové. V mnoha případech se investor takto rozhoduje z finančních důvodů a také proto, že se daná rekonstrukce dá řešit často doplněním měniče. Pokud se jedná o elektrickou lokomotivu jako je tomu v tomto případě, uvažuje se o zachování napájecího transformátoru a hnací jednotky (stejnosměrného motoru). Úlohou této práce je mezi tyto dva komponenty navrhnout měnič, který bude umět odebírat kvazisinusový průběh proudu ve fázi s napětím, zajistí plné řízení pohonné jednotky a rovněž bude schopen vracet energii do sítě. Aby byly splněny tyto podmínky, musí měnič obsahovat aktivní usměrňovač pracující do stejnosměrného meziobvodu a z něj napájený snižující DC/DC pulzní měnič na jehož výstup je připojen stejnosměrný motor. Řízení výkonových tranzistoru je prováděno digitálně, pomocí DSP56F firmy MOTOROLA, přes budící obvody, které zajišťují kvalitní spínání a ochranu těchto tranzistorů. Zmíněná problematika spojena s návrhem výkonového měniče je studována v následujícím textu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 193 záznamů.   začátekpředchozí184 - 193  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.