Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza a návrh zlepšení IS pro dentální kliniku
Tůma, David ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Potančok, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou informačního systému konkrétní společnosti z oblasti stomatologie. Hlavním cílem práce je navrhnout změny informačního systému nebo firemních procesů, které povedou ke zpřehlednění a zrychlení každodenních firemních postupů. K dosažení tohoto cíle bylo využito procesní modelování se zpětnou vazbou od uživatelů současného informačního systému. Dále práce využívá analýzy požadavků za pomoci vybraných metod, opět s využitím zpětné vazby od uživatelů. Následně se práce zabývá porovnáním získaných požadavků se současným řešením informačního systému. Poslední část práce je věnována návrhu konkrétních změn. Hlavním přínosem práce je odhalení nedostatků současného informačního systému, přičemž využít tyto informace může zkoumaná společnost, nově vznikající společnosti z odvětví nebo jeho výrobce.
Hodnocení kvality univerzitního informačního systému
Žák, Adam ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na konkrétní univerzitní informační systém v současné době využívaný Vysokou školou ekonomickou a Českou zemědělskou univerzitou. Hlavním cílem práce bylo zhodnocení kvality systému z pohledu běžného uživatele -- studenta vysoké školy. Hodnocení proběhlo na základě detailní analýzy studentských požadavků na systém. Tyto požadavky byly extrahovány prostřednictvím rozhovorů se studenty a ověřeny formou dotazníkového šetření. Samotná práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V části teoretické je nejprve prostřednictvím definic určeno, co je kvalita a co je informační systém. Dále je stručně popsána mezinárodní standardizace kvality a charakteristiky kvality dle vybrané normy ISO/IEC 25000 SQuaRE. Charakteristiky jsou následně zkombinovány a využity při tvorbě otázek k rozhovorům. V praktické části zpočátku pomocí charakteristik kvality stanovuji otázky pro samotné rozhovory, kterým přiděluji váhy dle mého subjektivního odhadu důležitosti a následně se dotazuji jednotlivých studentů obou vysokých škol. Z rozhovorů určuji problémové oblasti kvality systému a z těchto oblastí definuji systémové požadavky, které poté pro jistotu ověřuji pomocí dotazníkového šetření, v němž mají studenti možnost se k těmto požadavkům vyjádřit. Výsledky dotazníkového šetření jsou popsány jak slovně, tak graficky, přičemž je provedena verifikace požadavků a na jejím základě je určeno, které požadavky jsou významné, a které nikoliv. Poslední kapitola se zabývá řešením těchto požadavků formou systémových změn a doporučení. Hlavní přínos práce tkví v praktickém využití norem z nové řady standardů ISO/IEC 25000 SQuaRE zabývajících se kvalitou softwaru a následující formulace uživatelských požadavků společně s návrhy, jak tyto požadavky uspokojit.
Analýza a optimalizace podnikových procesů soukromé VŠ
Větrovec, Michal ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Tato práce se zaměřuje na analýzu a optimalizaci vybraných procesů soukromé vysoké školy. Cílem práce je najít takovou optimalizaci, která by zlepšila fungování přenesením některých činností na studenty nebo jiné zaměstnance. První část práce obsahuje teorii, která vysvětluje oblast procesů a použité metodiky. Druhá část je praktická, zpočátku popisuje analyzovanou soukromou školu a průběh analýzy. V další části je popsána analýza procesů s návrhy na optimalizaci. V závěru je obsaženo shrnutí práce a škole je navrhnuto konkrétní řešení v souladu s cílem práce.
Analýza požadavků pro zavedení ECM softwaru v České televizi
Stejskal, Jan ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Práce mapuje současnou situaci správy fotografií v České televizi (ČT). Ze strany ČT bude v nejbližší době poptáván ECM systém, který by měl usnadnit práci s fotografiemi napříč odděleními. Cílem této práce bude získání podkladů pro úspěšné zavedení takového systému. První část práce popisuje současnou situaci. Další modeluje procesy, které v ČT probíhají a analyzuje je. Pomocí řízených rozhovorů s pracovníky ČT získává potřebné informace pro definování požadovaných funkcionalit systému. Třetí část shrnuje požadavky na systém a definuje jeho základní funkcionality. Výstupem by mělo být získání dostatečného množství informací pro dodavatelskou firmu, která by měla navrhnout softwarové řešení, nebo předvést již hotový software s návrhem customizací. Hlavní přínos práce tedy spočívá ve shrnutí a analýze požadavků napříč odděleními ČT, což by mělo vést k zavedení komplexního řešení a uspokojení požadavků zaměstnanců tímto systémem.
Taxonomie cloud služeb
Staňková, Zuzana ; Karkošková, Soňa (vedoucí práce) ; Vencovský, Filip (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Taxonomie cloud služeb" se zabývá popisem a kategorizací služeb v oblasti cloud computingu. Má za cíl teoreticky popsat a přiblížit celý tento model poskytování ICT služeb, zanalyzovat dva přední poskytovatele cloudových služeb a přinést nový pohled na jeho taxonomii. V teoretické části práce je vymezen pojem cloud computing, jeho definice a stručně popsána historie. Dále je věnována pozornost jednotlivým komponentám, charakteristikám či infrastruktuře. Jsou vymezeny základní teoretické modely členění cloud computingu a nakonec je věnováno několik kapitol bezpečnosti celé technologie, jejím výhodám a nevýhodám a také otázce legislativy. Praktická část práce se potom zabývá v první řadě analýzou dvou předních poskytovatelů cloudových služeb, přičemž největší pozornost je věnována zkoumání charakteristik, které poskytovatelé u svých produktů uvádí. Následně je vytvořen model pro zobecněnou víceúrovňovou taxonomii služeb v oblasti cloud computingu na základě zkoumaných charakteristik. V závěru praktické části je uplatnění taxonomie demonstrováno na jednoduchém aplikačním příkladu a celá práce je shrnuta.
Analýza faktorů úspěšnosti crowdfundingové kampaně v oblasti IT
Skramuský, Michal ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Šperková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá faktory úspěšnosti crowdfundingu v oblasti IT. Cílem této práce je nalezení těchto faktorů a jejich ověření. Teoretická část popisuje crowdfunding a internetový portál Kickstarter, na kterém se provozují crowdfundingové kampaně. Jsou zde vysvětleny klíčové pojmy Kickstarteru, popsána jeho historie a pravidla. V této části je také vysvětleno, kdo může využívat služeb Kickstarteru. Dále se v této kapitole popisuje proč je vybráno právě herní odvětví k analýze a jaká je jeho důležitost v crowdfundingu. Prostor je zde věnován zahraničním a českým alternativám ke Kickstarteru. V další části jsou navrhnuty možné faktory úspěšnosti, a jak se ověřují. Je zde popsána statistická metoda testování těchto faktorů. V praktické části je zhotoveno analytické zhodnocení úspěšných a neúspěšných kampaní. Poté jsou provedeny statistické testy k zjištění závislosti faktorů na úspěšnosti kampaně. Cíl analytického zhodnocení a testů bylo zjistit faktory úspěšnosti. Jako nejdůležitějším možným faktorem úspěšnosti byla shledána velká míra aktivity na sociálních sítích.
Analýza a návrh na zlepšení IS
Plojhar, Jan ; Vencovský, Filip (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent)
Tato práce se zaměřuje na informační systémy z pohledu podnikové architektury. Teoretická část práce obsahuje definice a popis klíčových oblastí, kterým je nutné porozumět pro zpracování analýzy a návrhu informačního systému v praktické části práce. V této práci se jedná o návrh na zlepšení informačního systému dvou konkrétních poboček čerpacích stanic v mezinárodní síti OMV za účelem snížení nákladů na provoz těchto poboček. Po objasnění všech pojmů, jsou vybrány tři architektonické rámce a jejich porovnání z hlediska vhodnosti použití pro pobočky čerpacích stanic dle stanovených hledisek. Následuje analýza problematických částí informačního systému v podniku podle vybraného rámce. Po té je zpracován návrh informačního systému dle požadavků provozovatele a omezeních, které z této situaci vyplývají, a stejného rámce jaký byl použit na analýzu. V závěru práce je zhodnocení efektivnosti řešení a jeho použitelnost v různých stupních aplikace.
Synchronizace javascript objektu mezi klienty a serverem
Lehovec, Jakub ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vencovský, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodami synchronizace dat mezi více klienty v reálném čase. Zaměřuje se na metody v RIA kolaboračních systémech běžících v prostředí internetu. Metody především řeší přenos dat a řešení konfliktů vzniklých konkurenční prací klientů nad jedním dokumentem. V úvodu práce jsou popsány dvě metody: zavedená metoda Operační transformace a nová metoda Rozdílové synchronizace. Jsou popsány principy obou metod a jejich výhody a nevýhody. Cílem práce je implementace a porovnání metody Rozdílové synchronizace oproti metodě Operační transformace. Metody jsou porovnávány v implementaci prostředí Node.js jazyka JavaScript a je porovnán jejich výkon z hlediska odezvy a využití zdrojů. Jsou identifikovány problémy související s implementací metody v prostředí Node.js a popsáno jejich řešení. V praktické části zaměřené na analýzu výkonu jsou popsány data a chování metod v průběhu měření a vyvráceny nebo potvrzeny předpoklady vyplývající z definice metod. V práci je metoda Rozdílové synchronizace rozšířena o části kritizované autorem metody.
Synchronizace vektorové grafiky mezi klienty a serverem
Votava, Štěpán ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vencovský, Filip (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza existujících algoritmů pro zajištění konzistence při synchronizaci vektorové grafiky v reálném čase mezi více klienty a serverem, jejich otestování, popis rozdílů a výběr nejvhodnějšího. Teoretická část práce se věnuje problematice komunikace v reálném čase v protokolu HTTP, WebSockety a detailněji se zabývá algoritmy pro zajištění konzistence a architekturou aplikace. V praktické části jsou popsány technologie využité v diplomové práci, dále samotný návrh aplikace a její implementace. Výsledkem práce je přehled algoritmů pro zajištění konzistence, výběr technologie vhodné pro komunikaci mezi klienty a servery v případě synchronizace vektorové grafiky v reálném čase a implementace vybraných technologií v Node.js aplikaci.
Vnímání IT služby v kontextu řízení
Vencovský, Filip ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníček, Václav (oponent)
Vnímání je fenomén, který přichází do styku s IT službou na několika místech, přičemž v každém z těchto míst mohou být identifikována určitá rizika. Na základě rešerše IT literatury ITIL Service Design, Quality management for IT services a dalších byly identifikovány tři zásadní problémy: problém externalizace potřeb businessu, problém tvorby specifikace služby a problém interpretace specifikace a smluv. K vysvětlení problému jsou použity náhledy z oborů kognitivní a sociální psychologie, filosofie, marketingu a práva. Z relevantních tvrzení je sestaven syntetický model, který hlavní problémy přehledně vysvětluje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.