Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezipředmětové vztahy matematiky a geografie ve výuce na gymnáziu na úrovni realizovaného kurikula
Vandrovcová, Jana ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje mezipředmětovým vztahům matematiky a geografie ve výuce na gymnáziu na úrovni realizovaného kurikula. V teoretické části se zabývá jak koncepcemi vyučování, které v různé míře podporují propojování vzdělávacího obsahu jednotlivých vyučovacích předmětů, tak obecnými možnostmi pro realizování mezipředmětových vztahů matematiky, respektive geografie. Nechybí ani detailní představení konkrétních mezipředmětových vztahů matematiky a geografie a jsou identifikovány hlavní důvody, proč je rozvíjení vazeb mezi zmíněnými vyučovacími předměty důležité. Problematika realizace mezipředmětových vztahů ve výuce je následně mapována prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s vyučujícími matematiky. Jejich odpovědi poskytují pohled na úroveň realizovaného kurikula a odhalují příležitosti i omezení, se kterými se vyučující matematiky v rámci mezipředmětového propojování v praxi setkávají. Pozornost je zaměřena zejména na učitele s aprobací matematika a geografie, kteří se mohou vyjádřit konkrétně ke vztahu těchto dvou vyučovacích předmětů. V rámci zpracovávání diplomové práce bylo dále připraveno šest vyučovacích hodin zaměřených na aktivní využívání mezipředmětových vztahů matematiky a geografie. Autorka je poté na vybraných gymnáziích odučila, což umožnilo praktické...
Mezipředmětové vztahy matematiky a zeměpisu ve výuce na gymnáziu na úrovni zamýšleného kurikula
Vandrovcová, Jana ; Netrdová, Pavlína (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na mezipředmětové vztahy matematiky a zeměpisu ve výuce na gymnáziu. Nejprve teoreticky vymezuje mezipředmětové vztahy a s nimi související pojmy. Dále se zabývá zamýšleným (projektovým) kurikulem a analyzuje vzájemné vazby matematiky a geografie/ zeměpisu v RVP G a ve vybraných ŠVP. Následuje analýza učebnic matematiky z hlediska výskytu aplikačních příkladů a příkladů s mezipředmětovou tematikou. Větší pozornost pak věnuje příkladům se zeměpisnou tematikou. Představuje také vybrané výukové materiály zaměřené na mezipředmětové vztahy. klíčová slova: mezipředmětové vztahy, matematika, zeměpis, výuka, gymnázium
Molecular genetic studies in colorectal cancer families
Vandrovcová, Jana ; Kohoutová, Milada (vedoucí práce) ; Sedláček, Zdeněk (oponent) ; Brdička, Radim (oponent)
Colorectal cancer (CRC) is one of the most common cancers in industrialized countries and affects men and women almost equally (1). The prognosis for a patient largely depends on the stage of the tumor at the time of diagnosis with the 5-year survival over 90% in cases where the cancer has not spread to the outer wall of the colon, but only 5% for stages where the cancer has spread outside the colon (2). CRC is a complex disease where environmental factors such as diet and lifestyle play an important role (3). Besides these factors, it has been shown that CRC occurs more frequently in certain families and a number of syndromes mainly with Mendelian dominant inheritance, which predispose to CRC development, have been described. The most common syndromes include hereditary non-polyposis CRC (HNPCC), familial adenomatous polyposis (FAP) and MUTYH associated polyposis. CRC develops in a multistep manner over 10-15 years and the tumorigenic process covers a wide range of both premalignant and malignant lesions, such as hyperplastic polyps and adenomas. These lesions are well characterized both morphologically and genetically and can be easily detected and removed by colonoscopy. Even though CRC develops during a long period, carcinomas are usually recognised at advanced stages of tumor development and surgical...

Viz též: podobná jména autorů
3 Vandrovcová, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.