Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody hodnocení využívané při preskripci a ověření efektu pohybové aktivity u osob po míšní lézi
Šlauf, Milan ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Metody hodnocení využívané při preskripci a ověření efektu pohybové aktivity u osob po míšní lézi Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zkoumání preskripce pohybových aktivit v následné péči u jedinců s míšní lézí odborníky ve spinální rehabilitaci. Zkoumány byly míra, formy i metody preskripce pohybových aktivit a ověřování efektu této edukace. Metody: Kvantitativní typ výzkumu s využitím výzkumné techniky dotazníku vlastní konstrukce. Dotazník byl zaměřen na doporučení v rehabilitaci a pohybové aktivitě a následné kontrole pohybové aktivity. Výzkumný souboru tvořilo 28 respondentů (14 mužů a 14 žen) - odborníků na spinální problematiku zapojených v následné péči o jedince s poraněním míchy v různých pracovních pozicích (11 fyzioterapeutů, 9 ergoterapeutů, 5 pohybových terapeutů, 2 instruktoři soběstačnosti a 1 lékař). Výsledky: Pohybová aktivita má svou nezastupitelnou roli v následné péči o pacienty s míšní lézí. Všichni dotazovaní (28) edukují o významu pohybové aktivity. Velká část respondentů (71 %) zpětně kontroluje provádění pohybových aktivit pomocí různých druhů vyšetřovacích formulářů. Respondenti ukazují možnosti pohybu a odkazují na organizace, které se zabývají pohybovou aktivitou pro míšní poranění. Klíčová slova: Poranění míchy, pohybová aktivita, doporučení pro pohybovou...
Výživa a stravovací návyky studentů oboru APTV na UK FTVS
Hypešová, Natálie ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Výživa a stravovací návyky studentů oboru APTV na UK FTVS Cíle: Hlavním cílem práce je zmapovat výživové zvyklosti studentů oboru APTV na UK FTVS pomocí dotazníkového šetření a následně výsledky porovnat se zásadami zdravé výživy a správného stravování, které jsou sepsány v teoretické části práce. Metody: V rámci teoreticko-empirického výzkumu byly zjišťovány informace o stravování studentů pomocí kvantitativní metody. Konkrétní formou pak byl online dotazník. Výsledky: Z dotazníkového šetření vyplývá, že většina studentů oboru APTV na UK FTVS se stravuje dle zásad zdravé výživy. 73,3 % studentů se stravuje pravidelně, z toho více než polovina ve správných časových intervalech. Více než 75 % studentů pravidelně snídá, obědvá a večeří každý den. Obědy si připravuje samo 68 % studentů, 20 % využívá menzu. Většina studentů dodržuje pitný režim. Pouze 6, 7 % studentů kouří cigarety a 3 % pravidelně užívá žvýkací tabák. Nedostatečný příjem ovoce a zeleniny uvedla více než třetina respondentů. Denní limit pro konzumaci alkoholu překračuje přes 30 % studentů. Klíčová slova: Výživa, složky výživy, zdravé stravování, vysokoškolský student
Kompenzační cvičení pro plavce a jejich využití v kondičním tréninku
Štemberová, Kristýna ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název:Kompenzační cvičení pro plavce a jejich využití v kondičním tréninku Cíle: Hlavním cílem této práce je vytvoření vhodného kompenzačního programu pro plavce, který bude zaměřený zejména na pletence ramenní a hluboký stabilizační systém. Tento program by měl následně reedukovat pohyb předem vybraných cviků z obvyklého kondičního tréninku a zlepšit pohybový stereotyp. Metody: V naší práci jsme použili zejména metodu pozorování. Nejprve jsme pozorovali obvyklý kondiční trénink plavců. Následně proběhlo orientační dotazníkové šetření a vstupní vyšetření s odběrem základních anamnestických dat. Poté jsme v průběhu 10 týdnů pozorovali průběh samotného kompenzačního programu, který jsme pak v samotném závěru zhodnotili. V konečné fázi proběhlo také vyšetření výstupní a testování provedení kondičních cviků. Výsledky: V naší práci se potvrdilo 5 ze 6 stanovených hypotéz. U dvou ze tří cviků došlo vlivem kompenzačního programu ke zlepšení. Třetí cvik zůstal bez výraznější progrese, i přesto byla však viditelná drobná zlepšení, a to zejména v opoře o horní končetiny. Teoretická i praktická část výzkumné práce byla pro mě obohacujícím přínosem do budoucna. Klíčová slova: Svalové dysbalance, plavání, pletenec ramenní, hluboký stabilizační systém
Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra
Lovecký, Adam ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Hortiterapie u jedinců s poruchou autistického spektra Cíle: Cílem této práce bylo zmapovat využití vzdělávání v přírodním prostředí u dětí s poruchou autistického spektra (PAS) na školách a ve volnočasových organizacích v ČR se zvláštním zaměřením na terapeuticko-pedagogické využití zahrad, tzv. hortiterapii. V rámci šetření bylo zkoumáno, zda tento způsob terapie je součástí výukového působení a jakým způsobem může ovlivnit chování dotčených jedinců. Metody: Empirický výzkum byl proveden sběrem dat s využitím dotazníku vlastní konstrukce. Byl rozeslán pedagogům škol, které zahrnují inkluzi dětí s PAS a do speciálních organizací starajících se o jedince s PAS v celé ČR. Výsledky: Z výsledků dotazníkového šetření, které vyhodnotilo 40 odpovědí, vyplývá, že z oslovených respondentů 41 % se s pojmem ekoterapie setkalo a vnímá ji jako vhodný doplněk. Avšak stejné procento odpovědělo, že o ekoterapii slyšelo poprvé. Do individuálního vzdělávacího plánu a plánů vzdělávací podpory či rozvoje žáků/klientů začleňuje hortiterapii 38,7 % respondentů, pokud je k tomu příležitost, ale 19,4 % si myslí, že není tolik začleňována, jak by bylo vhodné. Ekoterapie i hortiterapie nejvíce podporuje pohybovou zdatnost a jemnou a hrubou motoriku. Pozitivní vliv má ale i v oblasti chování, zvládání stresu a...
Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru
Šírerová, Karina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název: Vliv edukačního programu na povědomí středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru Cíle: Cílem bakalářské práce je zkoumat efekt edukačního programu na znalosti středoškolských studentů o asistenci osobám se zrakovým postižením ve veřejném prostoru. Vedlejším cílem této bakalářské práce je shrnout praktické a bezpečné zásady pro doprovázení nevidomého jedince ve veřejném prostoru a poukázat na důležitost edukačních programů pro veřejnost. Metody: Kvantitativní výzkumné šetření formou kvaziexperimentu sledovalo efekt edukačního programu u souboru 30 studentů gymnázia. Jako metodu sběru dat jsem použila test vlastní konstrukce založený na vědomostech probandů, formou testových otázek. Polovině probandů byl rozdán po absolvování edukačního programu, druhá skupina probandů na otázky odpovídala bez absolvování edukačního programu, pouze dle vlastních vědomostí. Pro výzkum jsem si zvolila za cílovou skupinu 30 studentů gymnázia ve věku 14 až 18 let. Výsledky: Z šetření vyplývá, že skupina patnácti probandů, kterým byl test rozdán po absolvování edukačního programu, má značně lepší povědomí o asistenci osobám ve veřejném prostoru než skupina kontrolní, což se prokázalo u 91 % otázek. Výsledky testu prokázaly, že zkušenost s pomocí nevidomému ve veřejném...
Porovnání pocitů účastníků intenzivního kurzu Feldenkraisovy metody v letech 2014 a 2016
Trnka, Tomáš ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název: Porovnání pocitů účastníků intenzivního kurzu Feldenkraisovy metody v letech 2014 a 2016 Vymezení problému: Cvičební systém podle Moshé Feldenkraise "Pohybem k sebeuvědomění" - Awareness Through Movement (ATM) využívá pomalého uvědomělého pohybu k podpoře motorického učení. Cvičení zkvalitňuje nejen motorické vzorce, ale zlepšuje i další tělesné funkce včetně psychiky. Existuje nicméně pouze málo výzkumných prací, které by tyto efekty zkoumaly na větších souborech. Cíl: Cílem práce bylo porovnat subjektivní pocity účastníků každoročně pořádaných intenzivních kurzů ATM na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v letech 2014 a 2016. Metody: Pro splnění cíle práce byla využita kvantitativně kvalitativní komparace výsledků dotazníkového šetření ze dvou třídenních kurzů Feldenkraisovy metody v letech 2014 a 2016. Pomocí dotazníků vlastní konstrukce byly zjišťovány základní demografické údaje účastníků, jejich motivace k účasti na kurzu a pomocí Likertovy škály subjektivní hodnocení kurzu (příjemnost cvičení, snížení bolesti aj.). Výsledky: V roce 2014 bylo od celkového počtu 121 účastníků kurzu získáno 99 vyplněných dotazníků a v roce 2016 bylo od 150 účastníků získáno 100 dotazníků. Výsledky poukázaly na značnou podobnost obou ročníků v řadě oblastí: více než 90 % účastníků tvořily...
Vliv chronického vertebrogenního algického syndromu na kvalitu života nemocných.
Rácová, Alexandra ; Hošková, Blanka (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce Vliv vertebrogenního algického syndromu na kvalitu života nemocných. Název práce v angličtině Chronic vertebral painful syndrom its influences on life quality ofthe sick people. Cíl práce: Postihnout medicínské i psychosociální aspekty vertebrogenních poruch a zkoumatjejich vliv na zdraví a kvalitu života takto nemocných. Metody: Výzkumným záměrem mé práce bude zhodnotit stupeň kvality života nemocných s chronickým vertebrogenním algickým syndromem. Provedu sociologický výzkum. Pro posouzení a hodnocení kvality života cílových osob zvolím jako základní výzkumnou techniku metodu HRQOL(Health Related Quality of Life)- Kvalita života podmíněná zdravím. Nástrojem ke zjišťování HRQOL bude standardizovaná verze dotazníku SF- 36. Získané výsledky porovnám se standardy oxfordské pracovní skupiny (Oxford Healthy Life Study), tedy se skupinou zdravých jedinců. Stejný postup aplikuji pro podskupinu mužů a žen a následně i pro komparaci obou podskupin vzájemně. Pro postihnutí aspektů a zhodnocení příčin vedoucích k invaliditě zvolím sekundární analýzu dat. Studiem zdravotnické dokumentace ·pacientů s chronickým vertebrogenním algickým syndromem získám informace o pracovní neschopnosti, zaměstnání, vzdělání, částečné a úplné invaliditě a o nezaměstnanosti. Ke komparaci výsledků použiji výsledky...
Využití floatingu v regeneraci
Mišinec, Martin ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Využití floatingu v regeneraci Cíle práce: Zhodnotit, jaké aspekty mají vliv na výsledný prožitek procedury floating porovnáním výsledků anket dvou skupin klientů. Zjistit, jaký vliv má prostředí pracoviště, přístup obsluhy a způsob poskytování služeb na psychický stav klienta, na navození příjemné relaxační atmosféry a celkový prožitek z procedury. Vyhodnocením vyplněných anket objevit nedostatky, které následným eliminováním mohou pomoci vytvořit optimální prostředí k proceduře floating. Metoda: Tato diplomová práce má charakter kvalitativního empirického výzkumu. Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných anket s uzavřenými a otevřenými otázkami. Sledovaným souborem je skupina dvaceti osob, 10 osob s první návštěvou a 10 pravidelně navštěvujících. Výsledky: Výzkumem byly zjištěny hlavní aspekty, které mají vliv na psychiku a prožitek osob. Bylo zjištěno, že na prožitek této procedury má velký vliv osobní a profesionální přístup obsluhy, způsob poskytování služeb a prostředí, ve kterém se procedura nalézá. Zjistili jsme, že je rozdíl mezi dlouhodobým navštěvováním a první návštěvou především ve vnímání procedury a navykání si tomuto prostředí, které má spojitost s fyzickým a psychickým uvolněním a následně pak s relaxovaným stavem osob....
Subjektivní pocity účastníků po absolvování kurzu Feldenkraisovy metody - Pohybem k sebeuvědomění
Šlégl, Adam ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Vymezení problému Pohyb je jedna ze základních linií života, propojená s vnímáním, myšlením a cítěním. Když ovlivníme pohyb, ovlivníme i ostatní faktory našeho Já. Kvalita a rozsah pohybu odpovídá míře uvědomění si toho, co děláme, a zdokonalení vnímání našeho těla může hrát klíčovou roli pro eliminaci nežádoucích prvků v psychické a fyzické sféře života. Cíl práce Cílem této práce bylo získat subjektivní pocity od jedinců, kteří se účastnili kurzu Feldenkraisovy metody, a kvalitním výzkumným souborem ohodnotit vliv metody na psychický a fyzický systém. Metody řešení Studie poskytla 99 vyplněných vstupních a výstupních dotazníků, odrážejících základní anamnézu ve vstupním dotazníku a zhodnocení pocitů po cvičení ATM - pohybem k sebeuvědomění, ve výstupním dotazníku. Výsledkem byly vjemy získané od probandů hodnocením otázek, na které odpovídali, a pomocí Lickertovy škály. Výsledky Výsledky ukázaly převážně pozitivní ohlas na prodělaná cvičení. Co se týče fyzické stránky, většina účastníků zaznamenala zvýšení rozsahu pohybu. Rozporuplné odpovědi byly zaznamenány u otázky týkající se snížení vnímání bolesti pohybového systému. Z hlediska lepších psychických pocitů, probandi převážně souhlasili. Dalším důležitým aspektem studie bylo tělesné vnímání, sebeuvědomění, které cvičenci hodnotili pozitivně....
Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji
Beznosova, Irina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem diplomové práce je zmapování nabídky pohybových aktivit u žáků na základních speciálních školách Středočeského kraje. Metoda: Jedná se o empirický výzkum, ve kterém jsme zkoumali reprezentativní skupinu (v našem případě speciální základní školy Středočeského kraje), abychom zjistily charakteristiky objektu pozorování. Variantou výzkumu je metoda stav (status). Jako metoda sběru dat byl použit dotazník. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují na velmi rozdílnou nabídku pohybových aktivit na jednotlivých sledovaných školách. Struktura hodin tělesné výchovy je pestrá a v zásadě odpovídá potřebám žáků. Jednodenní akce zaměřené na pohybové aktivity organizuje 90 % škol. V 70 % školy organizují vícedenní akce, zbylých 30 % žádné akce tohoto typu neorganizuje. Školy v 70 % nenabízejí žádné sportovní kurzy. Práce také poukázala na skutečnost, že v 50 % školy nenabízejí žádné kroužky spojené s pohybovou aktivitou. Ve 30 % nabízejí kroužky míčových her, ve 20 % stolní tenis, ve 20 % ZdTV a v 10 % taneční kroužek. Ve 100 % školy organizují sportovní soutěže na školní úrovni, v 60 % na úrovni oblastní. V rámci školy se zúčastňuje atletických závodů 80 % škol, stejné procento se účastní míčových her....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Vařeková, Jarmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.