Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí186 - 195  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Etická výchova jako prostředek primární prevence šikany
Králová, Táňa ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Diplomová práce "Etická výchova jako prostředek primární prevence šikany" pojednává o problematice šikany, mapuje její následky a nabízí řešení formou její prevence. Proniká ke kořenům tohoto způsobu zastrašování a zároveň zkoumá chování jak dobrovolných, tak nedobrovolných aktérů. Etická výchova může být efektivním nástrojem prevence šikany pokud se realizuje záměrný soubor aktivit v rámci základních vzdělávacích metod. Tato práce popisuje obsahy a metody uvádějící etickou výchovu v praxi se všemi teoretickými postoji podloženými praktickými vzdělávacími prvky. Výzkum byl proveden na českých základních školách a zkoumá míru šikany, ochoty pomáhat a stupeň empatie mezi žáky s různou úrovní etického vzdělání.
Vyučování dětí cizích národností na českých základních školách
Rabe, Nina ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce se věnuji problematice menšin, příslušníkům menšin, jejich specifickým vzdělávacím potřebám, uvádím své zkušenosti z mezinárodní školy Riverside School, kde jsem absolvovala praxi a dále učila jeden semestr; Dále jsou uvedeny různé zkušenosti učitelů i žáků s dětmi cizinci. Mým cílem je zmapovat situaci týkající se vyučování dětí cizích národností v České republice. V závěru teoretické části je popsán systém vzdělávání dětí cizích národností ve Spojených Státech Amerických. V empirické části pomocí dotazníkového šetření zjišťuji, do jaké míry jsou učitelé i školy připraveny na práci s cizinci, zda pro ně existují podpůrné systémy a jestli fenomén cizinců na českých školách vnímají jako problém. Stav na českých školách nakonec porovnávám se stavem vzdělávání dětí cizích národností ve školách ve USA.
Techniky zpětné vazby v zážitkové pedagogice
Krumpová, Denisa ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Diplomová práce "Techniky zpětné vazby v zážitkové pedagogice" pojednává o využití zpětnovazebních technik v zážitkové pedagogice, které jsou aplikovány ve školním i mimoškolním prostředí. Práce je rozdělena na tři části: Zážitková pedagogika, Zpětná vazba a Techniky zpětné vazby. Pojetí této práce vychází z oblasti zážitkové pedagogiky, která je součástí oboru pedagogiky a je charakterizována aktivním a živým přístupem. Koncepce zážitkové pedagogiky je realizována metodou učení se zážitkem. Nedílnou součástí zážitkové pedagogiky je proces zpětné vazby, jejímž prostřednictvím se vlastní zážitek přeměňuje do osobní zkušenosti. Práce se zpětnou vazbou je součástí výchovně vzdělávacího procesu, který přispívá k naplnění pedagogických cílů. Tato diplomová práce umožňuje aplikovat příklady technik zpětné vazby ve skupinách dětských, dospívajících ale i dospělých.
Vybrané otázky školské komunikace
Prouzová, Romana ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Kamiš, Karel (oponent) ; Höflerová, Eva (oponent)
Diference v současném pojetí obecné pedagogiky se zřetelem ke vztahu učitele a žáka v kontextu pedagogické a školské komunikace. Cílem tohoto úvodního výkladu je vyjít z novějších prací zaměřených na obecně pedagogickou problematiku, a to právě z těch prací, které jsou svým charakterem určeny ktomu, aby ovlivňovaly především posluchače pedagogických oborů na vysokých školách, zejména na pedagogických fakultách. Půjde nám při tom o to, abychom zjistili, nakolik vytvářejí prostor pro současné chápání komunikace mezi učitelem a žákem. Jak bude dále zřejmé, nechceme tuto komunikaci chápat v úzkém smyslu a v zjednodušené diferenciaci zvlášť na činnosti vzdělávací a zvlášť na činnosti výchovné. Jde naopak o pohled komplexní, syntetický - začleňující komunikaci učitele a žáka do celku vzdělávacího a výchovného procesu uskutečňovaného ve školním prostředí. Proto nepůjde o celkové posouzení a zhodnocení těchto prací, další řádky budou zaměřeny na to, do jaké míry jsou slučitelné s podobory pedagogických věd jako je pedagogická komunikace a školská komunikace (srov. podrobněji dále). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vývoj obecného školství v Modřanech do roku 1939
Bartoňová, Lenka ; Váňová, Růžena (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
V úvodu diplomové práce jsem si vytkla v podstatě dva cíle: zhodnocení vlivu některých obecných faktorů na chod a vývoj školy a zachycení pestrosti jejího života. Nyní se pokusím shrnout zda a jak bylo mé úsilí úspěšné. Předeslanými faktory jsem měla na mysli především přírodní podmínky, státoprávní uspořádání státu, jeho legislativu, hospodářskou orientaci obce, sociální strukturu jejího obyvatelstva. Studiem dobových pramenů a seznamováním se s chodem a vývojem školy jsem došla k závěru, ze i tak vágní okolnost jako jsou přírodní podmínky panující v oblasti Modřan do fungování školy zasáhly. Na mysli mám nejen klimatické změny, jako jsou dlouhé a třeskuté mrazy, jejichž následkem (často ve spojení s ekonomickou situací obce a státu) byly občasné uhelné krize a uhelné prázdniny nebo šíření epidemiologických onemocnění. Přírodní silou, která nezřídka zasáhla do života celé obce, tedy i její školy byla řeka Vltava. Ve sledovaném období se připomínala většími či menšími záplavami. Školy byly v těchto chvílích prvním a do postavení sokolovny v roce 1923 také jediným útočištěm postižených rodin.
Profesní příprava ošetřovatelek (zdravotních sester) v ČR a ve vybraných zemích EU
Kramářová, Alexandra ; Váňová, Růžena (oponent) ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce Profesní příprava ošetřovatelek (zdravotních sester) v ČR a ve vybraných zemích EU je problematika vzdělávání zdravotních sester ve vztahu k základním směrnicím, které toto vzdělávání v Evropě ovlivňují. V úvodu je stručně nastíněna historie ošetřovatelství jako oboru a dále jsou zde uvedeny základní evropské normy, které se věnují problematice vzdělávání zdravotních sester. Je to jednak Evropská dohoda o vzdělávání sester č. 59 (European Agreement on Instruction and Education of Nurses) Rady Evropy a jednak dokument Rady Evropy - Role a vzdělávání sester (The Role and Education of Nurses, Strasbourg, 1995). Tyto dokumenty pOdrobně rozpracovávají jednotlivé direktivy, včetně rámcového obsahu studia vodborných předmětech. Z těchto dokumentfi také pro členské země EU vyplývá nutnost úpravy vzdělávání zdravotních sester, a to při respektování domácí tradice. Kromě EU se problematice věnovala i Evropská úřadovna WHO a vytvořila program Strategie NUR/WHO EURO 2000. Tento program byl přijat na konferenci v Mnichově v červnu 2000 ministry zdravotnictví dotčených členských státfi WHO a tím se snaha o sjednocení přípravy zdravotních sester rozšířila i na evropské země, které nejsou členy EU. (...)
Estetická a pohybová výchova ve waldorfské pedagogice.
Šimková, Marie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo podat ucelený přehled o pohybové a estetické výchově na waldorfské škole a pokusit se prokázat pozitivní vliv waldorfské pedagogiky na úroveň tvořivosti dítěte, ve srovnání s klasickými základními školami. K tomu byl použit Torranceho test kruhů, jehož součástí je definice několika měřitelných faktorů tvořivosti. Přestože se ani jednu z formulovaných hypotéz nepodařilo průkazně potvrdit, výsledky srovnání hovoří ve prospěch waldorfské pedagogiky a celý výzkum by se mohl stát solidním základem pro rozsáhlejší vědeckou práci, vedoucí k získání zcela jednoznačných údajů.
Rámcové vzdělávací programy a jejich zavádění v našem současném základním a gymnaziálním vzdělávání
Valeš, Vít ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Cílem této práce je komplexně zmapovat teorii problematiky zaváděni RVP do českých základních škol a gymnázii na základě veškerých dostupných informačních zdrojů. Zároveň zjistit současný stav zavádění RVP na výše zmíněných školách. Součástí celé práce je průzkum vedený v "terénu" za pomoci přímého pozorování, řízených i neřízených rozhovorů a pokusem o zapojení, se do vlastního procesu realizace RVP na konkrétní škole.
Mediální výchova z hlediska jazykového vzdělávání na příkladu vyučování francouzštině
Krausová, Alena ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Sládková, Miroslava (oponent)
Cílem této disertační práce je řešení otázky jak připravit budoucí učitele cizích jazyků k četbě a analýze mediálních textů. (Hovořím-li ve své práci o budoucích učitelích, mám tím na mysli učitele druhého stupně ZŠ a třetího stupně, konkrétně gymnázií). Tato problematika dosud nenašla odpovídající místo v přípravě učitelů jazyků, a to i přesto, že se do základních i středních škol v současnosti zavádí předmět mediální výchova, který má porozumění médiím a komunikaci s nimi učit. Mediální výchova, která může být pojímána jako samostatný předmět i jako součást předmětů jiných, především jazykové výuky, tj. mateřského jazyka a jazyků cizích, občanské výchovy, dějepisu, zahrnuje širokou škálu problémů, jako jsou mediální instituce, fungování médií a mediálního trhu, kritické čtení textů, rozpoznávání manipulace, stereotypů atp. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí186 - 195  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VÁŇOVÁ, Markéta
5 VÁŇOVÁ, Michaela
4 Váňová, Martina
5 Váňová, Michaela
2 Váňová, Miloslava
4 Váňová, Monika
1 Váňová, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.