Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí176 - 185další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy hodnocení školního výkonu
Novotná, Marcela ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce "Problémy hodnocení školního výkonu" vymezuje školní hodnocení s ohledem na aktuálně platné právní dokumenty v rámci České republiky. Práce přináší informace o možných formách a metodách hodnocení výkonu žáka. Je zde kladen důraz na problematiku známkování a širšího slovního hodnocení a zásady hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Práce pojednává o častých potížích s hodnocením, zvláště o potížích s objektivitou. Je zde popsána i celá řada psychologicky podmíněných zkreslení, která vstupují do procesu hodnocení a ovlivňují rozhodování učitele. V závěru práce jsou uvedeny inspirativní přístupy ke školnímu hodnocení v některých evropských zemích. Součástí diplomové práce je výzkumné šetření na základních školách. Pomocí dotazníků je mapována současná situace, nejčastěji využívané metody a styly hodnocení a obecné potíže s hodnocením.
Vzdělávání ve vybraných afrických zemích
Janda, Martin ; Leontovyčová, Jana (oponent) ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce)
V první části své práce se věnuji základním typům vzdělávání, které probíhají v současné moderní Africe. Uvádím zde pět základních typů vzdělávání, jež jsou neodmyslitelně spjaty s africkým kontinentem. V dalším oddíle své práce se detailněji zaměřuji na jednotlivé africké země. Největší důraz kladu na to, aby u každé země byla uvedena historie, současnost a případně i budoucnost tamního vzdělávání. Podrobně se u každé země zabývám vzdělávacími stupni a historií, která se vzdělávání týká. Jelikož na téma vzdělávacích systémů v Africe neexistuje dostatek odborné literatury, mým cílem je vytvořit základní stručný přehled do vzdělávacího systému afrických zemí a umožnit tak veřejnosti dozvědět se více o africkém vzdělávání souhrnně v jedné publikaci. Na vzniku své práce jsem spolupracoval s velvyslanectvími daných afrických zemí, ministerstvy, církevními a mezinárodními organizacemi.
Marie Montessori a její pedagogika
Dvořáková, Martina ; Leontovyčová, Jana (oponent) ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce)
Diplomová práce "Marie Montessori a její pedagogika" se zabývá hlavními principy pedagogického systému italské lékařky a pedagožky Marie Montessori. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se věnuje ústředním pojmům pedagogického konceptu M. Montessori se zvláštním zřetelem na postavení pedagoga v této výchovné metodě. Praktická část zkoumá roli učitele v metodě M. Montessori v komparaci s rolí učitele v tradiční škole.
Role motivace ve vyučování
Dejnožková, Lucie ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Role motivace ve vyučování" ve své teoretické části pojednává o motivaci, zejména o motivaci ve vztahu ke školnímu prostředí. Věnuje se také vztahu učitele a žáka a pedagogické komunikaci. Je zde nastíněna historie akčního výzkumu a vysvětlena jeho podstata. Jádro práce tvoří praktická část, ve které je prostřednictvím akčního výzkumu hodnocena výuka žáků šestého ročníku základní školy a to vzhledem k motivaci. Nedílnou součástí práce je reflexe zjištěných dat, v závěru pak návrh na řešení problémů ve vyučování, které výzkum ukázal.
Hodnocení v současné škole se zaměřením na druhý stupeň základní školy
Číško, Petr ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Diplomová práce pojednává o hodnocení v současné škole s důrazem na druhý stupeň základních škol. Ve třech tematických celcích se autor zabývá vysvětlením pojmů hodnocení a školní hodnocení, dále pak aspekty ovlivňujícími kvalitu hodnocení (kritéria hodnocení, dovednost žáků hodnotit a sebehodnotit). Závěrečná část se věnuje dvěma nejčastějším formám hodnocení a to známkování a slovnímu hodnocení. Práce je zakončena vyhodnocením praktického výzkumu, jehož cílem bylo zjištění, jak s hodnocením pracují pedagogové, a to především s klasifikací, jakožto nejrozšířenější formou hodnocení.
Gender v prostředí školy
Pejřimovská, Jitka ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
V úvodní teoretické části se tato práce snaží nastínit dva základní pohledy na otázku, zda se jako ženy a muži rodíme, nebo zda je podstata našeho "ženství" a "mužství" determinována sociokulturními vlivy. Zatímco termín "pohlaví" odkazuje spíše na stránku biologickou, označení "gender" v sobě skrývá spíše souhrn sociálních a kulturních vlivů. Právě proto je jedno z dílčích témat práce věnováno genderovým stereotypům a jejich úskalí. Stěžejním tématem práce a centrem té nejvyšší pozornosti je potom dopad genderové problematiky na školní prostředí. V širokém spektru položených otázek si práce klade za cíl, odpovědět na genderové rozdíly v oblibě školních předmětů u dívek a chlapců. Pro komplexní pohled je zde použita nejen odborná literatura, ale také dotazníky, které byly na uvedené téma vyplněny studenty druhých ročníků gymnázií. Výsledky této empirické části jsou následně doplněny o některé genderové aktivity, které jsou v souladu s genderově senzitivní výukou a které napomáhají celkovému zlepšení atmosféry ve školách.
Mezinárodní internetové projekty ve výuce cizího jazyka (se zvláštním zřetelem k výuce francouzského jazyka a evropské aktivitě eTwinning)
Kapounová Bavorová, Kateřina ; Fenclová, Marie (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Předložená práce se zakládá na vlastních pedagogických zkušenostech autorky s výukou francouzského, italského a anglického jazyka v České republice a v Anglii. Během svého několikaletého působení jsem jako učitelka gymnázia v ČR vyzkoušela celou řadu metod výuky cizích jazyků, absolvovala několik výměnných pobytů se školami v Belgii, Francii a Itálii a uskutečnila několik mezinárodních projektů, které získaly i nejrůznější ocenění. Například ve spolupráci s belgickou partnerskou školou jsme sestavili projekt, v němž žáci srovnávali secesní umění v Praze a Bruselu: Art Nouveau Prague et Bruxelles. Muzikálová scénka Maladie d'amour, v níž žáci zdramatizovali a zhudebnili básně Jacquese Préverta, získala v roce 2001 první místo v soutěži Présentation en Français. Projekt Prezentace českého jazyka a kultury, který měl za cíl seznámit zahraniční partnery se základy češtiny, vyhrál v roce 2002 první ročník v soutěži Evropská jazyková cena LABEL.
Rakouský model Fachhochschulen
Caha, Zdeněk ; Vašutová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Rýdl, Karel (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Jedním z palčivých problémů našeho vysokého školství je nedořešená otázka jeho diverzifikace. Záměrem disertační práce bylo proto nalézt dobře fungující zahraniční sektor vysokých škol neuniverzitního typu, který by se mohl stát podnětný i pro nás. Vybráno bylo sousední Rakousko především proto, že zde byla otázka vytvoření neuniverzitního vysokoškolského sektoru (sektoru Fachhochschulen) řešena zhruba ve stejném období jako u nás, počátkem 90. let 20. století, avšak zcela odlišným způsobem.
Komparativní analýza evropských vzdělávacích programů (jako inspirace pro jazykové vzdělávání společenskovědními tématy)
Pávková, Karolína ; Váňová, Miroslava (oponent) ; Vališová, Alena (vedoucí práce)
Hlavním cílem komparativní analýzy evropských vzdělávacích programů je inspirovat výuku cizího jazyka společenskovědními tématy. Východiskem práce je teoretická komparativní analýza evropských vzdělávacích programů, institucí a dokumentů zaštítěných Evropskou unií a Organizací spojených národů. Jazykové vzdělávání je dálo uvedeno v souvislost s Rámcovými vzdělávacími programy, klíčovými kompetencemi, osobnostně sociální výchovou a Obsahově a jazykově integrovaným učením. V rámci dané problematiky jsou otevřena témata jako Společný evropský referenční rámec pro jazyky, jazykové zkoušky, vzdělávání učitelů nebo současné trendy v jazykovém vzdělávání. Dalším významným tématem práce je zapojení České Republiky do evropských vzdělávacích programů. Jednotlivými kapitolami se také prolíná otázka jazykové diverzity a mezikulturního dialogu. Na konci práce je provedena samotná komparativní analýza v rovině tématického a metodického zaměření uvedených programů. Ověření osmi hypotéz vymezených v rámci čtyř kritérií vede k získání čtyř hlavních výstupů analýzy. Tyto výstupy jsou posléze interpretovány a transformovány do praktické roviny výuky. Konečným výsledkem práce je získání dvou variant možného inspirativního pojetí pro výuku cizího jazyka. Vzhledem k tomu, že je v první variantě využita metoda Obsahově a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí176 - 185další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VÁŇOVÁ, Markéta
5 VÁŇOVÁ, Michaela
4 Váňová, Martina
5 Váňová, Michaela
2 Váňová, Miloslava
4 Váňová, Monika
1 Váňová, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.