Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 195 záznamů.  začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Filantropismus a jeho vliv na pedagogické myšlení a školu
Brodská, Lea ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Práce se zabývá analýzou filantropismu, jakožto významného hnutí v dějinách pedagogiky. Analyzuje myšlenky jednotlivých myslitelů tohoto směru, zvláště Johanna Bernharda Basedowa. Porovnává rovněž dílo J. B. Basedowa a dílo J. A. Komenského. Ukazuje vliv filantropismu na pedagogiku v Rakousku, zvláště v českých zemích.
Bilingvní školy a evropské projekty
Pávková, Karolína ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Walterová, Eliška (oponent) ; Rýdl K., (oponent)
Tématem disertační práce je vztah bilingvního vzdělávání a vzdělávacích projektů s evropskou tématikou. Pro účely práce proběhlo výzkumné šetření na bilingvních gymnáziích v České republice, Německu a Velké Británii. Do evropské problematiky byla zahrnuta následující témata: evropská politika, mezikulturní dialog, mezinárodní mír, lidská práva, humanitární práce a jazykové vzdělávání. Empirická část práce se záměrně uskutečnila na bilingvních gymnáziích, kde výuka několika předmětů probíhá v cizím jazyce. Vzhledem k této skutečnosti zde byla očekávána častá participace na vzdělávacích projektech s evropskou tématikou (dále evropských projektech), která je v některých případech velmi úzce spojována se studiem cizích jazyků. Vzdělávací projekty jsou v českém, německém i britském prostředí významnou součástí kurikula a je jim věnována stále větší pozornost. Obohacují výuku z hlediska obsahového i metodického a umožňují navázání spolupráce školy s partnerskými institucemi. Problematika bilingvního vzdělávání a výchovy je v poslední době často podporována v kontextu mezinárodních vzdělávacích strategií zaměřených na kulturní biodiverzitu a mnohojazyčnost. V Evropské unii je v programové rovině v této souvislosti podporována zejména Metoda obsahově a jazykově integrovaného učení (CLIL). Předložený...
Ruština jako druhý cizí jazyk na základě francouzštiny
Burešová, Bohumila ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Trousilová, Eva (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Didaktika CJ2 (druhého cizího jazyka) je, stejně jako integrovaná didaktika, nejnovější součástí oborové didaktiky, didaktiky cizích jazyků. Didaktika CJ2 vychází z vědeckého základu DCJ (didaktika cizích jazyků)a dále jej rozvíjí. Zaměřuje se především na uplatnění komparativní metody při osvojování CJ2 a kognitivnost vyučovacího procesu. Čím kvalitnější jsou návyky a dovednosti z CJ1 (prvního cizího jazyka), tím snazší je jejich využití v CJ2. Didaktika druhého cizího jazyka musí trvale řešit trojúhelník vzájemných vztahů MJ → CJ 1 → CJ 2. Komparací francouzštiny a ruštiny se prokázalo, že styčnými místy těchto jazyků je především slovní zásoba a sociokulturní složka komunikativní kompetence, které jsou na širším teoretickém základě zpracovány. KLÍČOVÁ SLOVA mateřský jazyk, první cizí jazyk CJ 1, druhý cizí jazyk CJ 2, kladný přenos a interference mezi CJ 1 a CJ 2, slovní zásoba, sociokulturní kompetence
Humanitární a vzdělávací projekty v Keni
Hrabovská, Monika ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Přílohy Závěr Na závěr této práce bych chtěla říct, že jsem ráda, že jsem si toto téma vybrala a mohla jej zpracovat za pomocí odborného dohledu, který byl potřeba, aby práce nebyla subjektivně zpracovaná. Hlavním a nejpodstatnějším cílem celé práce bylo zjistit zásadní informace o humanitárních a vzdělávacích projektech v Keni a o životě v ghettu. V prvním výzkumu, kde jsem měla stanovené 4 cíle a 4 hypotézy jsem dospěla k závěru, že je potřeba všech humanitárních, rozvojových a vzdělávacích projektů. Jelikož nejde přímo určit nebo stanovit, zda-li nemocnice je důležitější než škola, či dětský domov pro zkvalitnění života obyvatel Keni. Proto bychom vždy měli na začátku zjistit, který z plánovaných projektů je potřeba v dané chvíli v dané oblasti. Dalším podstatným bodem považuji názory Keňanů, kteří sami řekli, že obyvatelé, kterým je pomoc poskytována by se měli podílet na budování projektu a také na jeho dalším rozvoji, aby nedošlo k tomu, že by lidé v Keni přestali spoléhat sami na sebe, mohli by přestat pracovat nebo se snažit najít si práci na uživení rodiny. Proto si i já myslím, že každý projekt by měl byl stanoven tak, aby se na práci mohli podílet všichni účastníci. Co bych velmi ráda na konci prvního výzkumu vyzdvihla je hlavní myšlenka projektu Afrika Africe. Mladí Keňané, kterým byla nabídnuta...
Dílo Mistra Jana Husa a jeho hodnocení v různých historických obdobích z pohledu učebnic a významných osobností
Pecková, Michaela ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
V úvodních kapitolách jsou popsány důvody hospodářské, sociální a politické krize, jejímž důsledkem byly nepokoje v Evropě počátkem 15. století a je zde ukázána činnost Husových předchůdců Konráda Walhausera, Jana Milíče z Kroměříže, Matěje z Janova, Vojtěcha Raňkůva z Ježova a Tomáše Štítného ze Štítného. Práce se také věnuje dílu Jana Viklefa, který ovlivnil myšlení učenců v celé Evropě včetně Čech, kde z jeho myšlenek a názorů čerpal Mistr Jan Hus. Jádrem práce je analýza života a díla Mistra Jana Husa, jeho významu pro vývoj českých dějin. Hus ovlivněn svými předchůdci se stal nejvýznamnějším kritikem církve a jeho vliv přesahuje rámec 15. století. Práce ukazuje vliv Husových myšlenek a činů na vzdělávání a elementární vzdělanost v 15. a 16. století. Hus ovlivnil vývoj českého jazyka a pravopisu. Ideje Jana Husa měly vliv na Jednotu bratrskou, která myšlenkově navazovala na husitství a duchovní odkaz Jana Husa zásluhou Jana Blahoslava a Jana Ámose Komenského. Práce se zabývá reflexi Mistra Jana Husa a jeho díla u význačných osobností jako byli František Martin Pelcl, Josef Dobrovský, Karel Havlíček Borovský, František Palacký, Alois Jirásek, Tomáš Garrique Masaryk, Josef Pekař. Práce analyzuje vybrané učebnice dějepisu druhé poloviny 19. století až první poloviny 20. století
Vzdělávací činnost Jednoty bratrské v regionu Mladá Boleslav
Nedvědová, Denisa ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na Jednotu bratrskou na historii a její činnost na území českomoravském a severoamerickém. Historická část zkoumá její počátky. Shrnuje období založení a pronásledování. Poukazuje na významné osobnosti Jana Blahoslava a Jana Amose Komenského. Dále se zabývá její misijní prací. Zkoumá vliv českého odkazu u Moravských bratří v Severní Americe a jeho zachování. Dále se zaměřuje na vzdělávací činnost Jednoty bratrské v České republice a především v Mladé Boleslavi.
František Bakule - český reformní pedagog
Zieglerová, Andrea ; Váňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Leontovyčová, Jana (oponent)
Diplomová práce "František Bakule- český reformní pedagog" pojednává o osobě a činnosti českého reformního pedagoga Františka Bakuleho. Ukazuje výchozí stav rakouského a českého školství, přínos českých reformních pedagogů, pokusné školy a ideová východiska Františka Bakuleho. Pojednává o životě Františka Bakuleho a jeho působení ve výchovně- vzdělávacích institucích. Práce popisuje výchovné metody a jejich užití v praxi ve školách, v Jedličkově ústavu a v pěveckém sboru. Cílem práce je představit reformní snahy Františka Bakuleho a jejich přesah do dnešní doby.
Ortopedagogická muzikoterapie
Lhotáková, Karolina ; Leontovyčová, Jana (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
V této práci popisuji vznik muzikoterapie, její základní druhy a formy. Práce je zaměřena na ortopedagogickou muzikoterapii, naleznete zde informace o přístupu ke klientům s postižením a techniky a hry pro využití ortopedagogické muzikoterapie v praxi. Většina poznatků vychází z mé vlastní zkušenosti, všechny uvedené techniky jsem aplikovala v praxi. Oporou mi byla i odborná literatura. Cílem práce je předložit komplexní náhled na ortopedagogickou muzikoterapii zaměřený na využití uvedených poznatků a metod při práci s handicapovanými klienty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 195 záznamů.   začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VÁŇOVÁ, Markéta
5 VÁŇOVÁ, Michaela
4 Váňová, Martina
5 Váňová, Michaela
2 Váňová, Miloslava
4 Váňová, Monika
1 Váňová, Monika Bc.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.