Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ruština jako druhý cizí jazyk na základě francouzštiny
Burešová, Bohumila ; Žofková, Hana (vedoucí práce) ; Trousilová, Eva (oponent) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Didaktika CJ2 (druhého cizího jazyka) je, stejně jako integrovaná didaktika, nejnovější součástí oborové didaktiky, didaktiky cizích jazyků. Didaktika CJ2 vychází z vědeckého základu DCJ (didaktika cizích jazyků)a dále jej rozvíjí. Zaměřuje se především na uplatnění komparativní metody při osvojování CJ2 a kognitivnost vyučovacího procesu. Čím kvalitnější jsou návyky a dovednosti z CJ1 (prvního cizího jazyka), tím snazší je jejich využití v CJ2. Didaktika druhého cizího jazyka musí trvale řešit trojúhelník vzájemných vztahů MJ → CJ 1 → CJ 2. Komparací francouzštiny a ruštiny se prokázalo, že styčnými místy těchto jazyků je především slovní zásoba a sociokulturní složka komunikativní kompetence, které jsou na širším teoretickém základě zpracovány. KLÍČOVÁ SLOVA mateřský jazyk, první cizí jazyk CJ 1, druhý cizí jazyk CJ 2, kladný přenos a interference mezi CJ 1 a CJ 2, slovní zásoba, sociokulturní kompetence

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.