Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Boj proti organizovanému zločinu v Japonsku - historie a současnost
Kubíčková, Tereza ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Tretera, Jiří Rajmund (oponent)
Cílem diplomové práce je poskytnout základní přehled o legislativních aktech přijatých v souvislosti s bojem proti organizovanému zločinu v Japonsku a ukázat, jakým zajímavým historickým vývojem organizovaný zločin v této zemi do současnosti prošel. A v neposlední řadě také prokázat, jak sepětí a historicky vzájemně výhodné vazby japonských vládnoucích elit se zločineckou organizací yakuza ovlivnily tvorbu zákonných norem v této oblasti práva. První kapitola je věnována historickým milníkům vývoje organizovaného zločinu v Japonsku od 17. století do doby schválení prvního komplexního zákona proti organizovanému zločinu - Bōtaihō v roce 1991. V další části práce jsou popsána specifika legislativy proti organizovanému zločinu, včetně rozdílů amerického a evropského modelu, a rozebrán obsah vlastního zákona na prevenci protiprávních aktů členů organizovaných skupin. Třetí kapitola se pak věnuje doplňující a návazné legislativě upravující problematiku boje proti organizovanému zločinu. Klíčová slova: organizovaný zločin, yakuza, právní nástroje boje s organizovaným zločinem v Japonsku
Opatření Evropské unie v oblasti praní peněz
Vondráčková, Aneta ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
v českém jazyce Opatření Evropské unie v oblasti praní peněz Předkládaná práce je věnována aktuální problematice, a to opatřením v boji proti praní peněz. Práce se zabývá primárně opatřeními přijatými na úrovni Evropské unie, ale vzhledem k tomu, že tato opatření vychází z dokumentů přijatých na úrovni mezinárodní, přináší i jejich krátkou charakteristiku. Práce si klade za cíl provést analýzu dosud přijatých opatření proti praní peněz zejména na úrovni Evropské unie, poukázat na případné nedostatky právní úpravy a rozebrat tento negativní fenomén i v praktických souvislostech v návaznosti na výkon profese advokáta a výkon činnosti bank. Práce přináší kritická zhodnocení stávající právní úpravy a návrhy de lege ferenda.
Pobyt občanů třetích zemí v Schengenu v kontextu společné vízové politiky
Murad, Daniela ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Pítrová, Lenka (oponent)
Rigorózní práce se zamýšlí nad vývojem schengenské spolupráce a povahou schengenského acquis v proměnách času s důrazem na vízovou a pobytovou legislativu, a platnou právní úpravou pobytové legislativy, jejímiž subjekty jsou státní příslušníci třetích zemí. Práce zmiňuje slabá i silná místa dotčené úpravy, opřené o názor či návrh řešení autorky práce. Rigorózní práce je rozdělena do několika větších tematických okruhů. Ten první se zabývá vývojem vízové a migrační politiky v rámci vývoje schengenské spolupráce a jejich postupnou integraci do hlavních politik Unie, jejich charakteristikou, či různým zapojením členských států. Další okruh je stěžejní pro tuto práci a ukazuje současnou platnou úpravu pobytu občanů ze zemí mimo EU (tzv. třetích zemí). Tento okruh se zabývá charakteristikou osob přijíždějících ze třetích zemí, tak jak je jako subjekty práva diferencuje zákon a evropská legislativa a definuje různé typy pobytových oprávnění, na základě kterých na území České republiky a Schengenu krátkodobě či dlouhodobě pobývají. Třetí samostatný tematický okruh je věnován postavení specifické skupiny cizinců ze třetích zemí, kteří jsou rodinní příslušníci občanů EU. Poslední oblast této práce se zabývá budoucími trendy společné evropské vízové a migrační politiky, právní úpravou de lege ferenda s...
Protikorupční politika EU
Kahounová, Alžběta ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Herczeg, Jiří (oponent)
Má rigorózní práce s názvem "Protikorupční politika EU" upravuje problematiku protikorupčních opatření v rámci EU a věnuje se všem rovinám této oblasti od institucí EU až po strategie určené pro členské státy. První kapitola představuje vývoj jednotlivých nástrojů a jejich vlivů na legislativu členských států. Práce pak navazuje přes institucionální zajištění protikorupční politiky v rámci EU na úsilí ostatních mezinárodních organizací v boji proti korupci a jejich odpovídající nástroje. Práce rovněž obsahuje část věnující se protikorupční politice vůči kandidátským zemím, na kterou následně navazuje na exkurz do českého prostředí upravující praktickou stránku implementace protikorupčních opatření EU.
Pojem pracovníka v evropském právu
Kunertová, Tereza ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Smolek, Martin (oponent) ; Štefko, Martin (oponent)
Autorka se ve své disertační práci zabývá pojmem pracovníka v rámci práv volného pohybu v Evropské unii. Po úvodu do problematiky se disertační práce zaměřuje na pozitivní a negativní vymezení pojmu. Jedna ze základních podkapitol pozitivního vymezení se snaží nalézt odpověď na výzkumnou otázku, zda existuje v oblasti volného pohybu pracovníků prostor pro obdobnou judikaturu "Keck", s níž a jejím následným vývojem se setkáváme v oblasti volného pohybu zboží. Cílem podkapitoly je nalézt řešení co spadá pod překážky volného pohybu pracovníků a co je ponecháno na regulaci členských států. V souvislosti s negativním vymezením pojmu autorka řeší dělení mezi volným pohybem pracovníků a ekonomicky neaktivních občanů Unie. Ústřední podkapitola se zaměřuje na vzrůstající tendenci občanů Unie přemístit se do hostitelského členského státu za studiem, avšak ponechávající si status pracovníka za účelem čerpání vyživovací podpory při studiu hned od počátku studia.
Národní identita jako korektiv absolutní přednosti evropského práva
Benešová, Kristýna ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Scheu, Harald Christian (oponent)
Resumé Národní identita jako korektiv absolutní přednosti evropského práva. Cílem této práce je analyzovat pojem "národní identita" ve smyslu článku 4(2) SEU a rovněž potenciál tohoto článku jako derogačního ustanovení. V širší perspektivě se práce snaží odpovědět na otázku, zda zakotvením článku 4(2) SEU do Smluv došlo k redefinici vztahu mezi vnitrostátním a unijním právem. Diplomová práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole se autorka zabývá principem přednosti unijního práva a vysvětluje odlišná pojetí tohoto principu Soudním dvorem (absolutní pojetí přednosti) a členskými státy (relativní pojetí přednosti). Druhá kapitole obsahuje stručný popis vývoje povinnosti respektovat národní identitu ve Smlouvách, následně zkoumá, co je obsahem národní identity ve smyslu článku 4(2) SEU. Autorka tvrdí, že článek 4(2) SEU se vyznačuje pluralistickou strukturou, úloha Soudního dvora a vnitrostátních soudů v aplikaci tohoto článku je tudíž rozdílná. Národní identita ve smyslu článku 4(2) SEU je inherentně spojena s ústavním právem členských států, obsah takového pojmu tak musí být definován ústavními soudy členských států. Soudní dvůr naopak postrádá pravomoc vykládat právo členských států, tedy i obsah národní identity, do jeho kompetence naopak spadá výklad povinnosti "respektovat" národní identitu...
Volný pohyb pacientů v rámci Evropské unie
Müllerová, Petra ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Císařová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje otázce volného pohybu pacientů v rámci Evropské unie. Je zaměřená zejména na vývoj úpravy přeshraničního poskytování zdravotní péče. Jejím hlavním cílem je analyzovat a kriticky zhodnotit jednotlivé právní úpravy této problematiky. Pomocí komparace jednotlivých úprav ať už jsou to nařízení, směrnice, nebo judikatura, si klade za cíl objasnit základní principy, kterými se pacient postupující ošetření v jiném členském státě řídí. Diplomová práce se skládá z pěti celků. První kapitola je úvodem do kontextu obecné zdravotní politiky a její úpravy v primárním právu. Druhá kapitola posuzuje postavení pacienta v rámci Evropské unie, vnímané jako společenství s volným trhem. Kapitola je obsahově nejrozsáhlejší. Tento prostor je jí věnován s důrazem na významný vliv, který v této oblasti přinesla judikatura Soudního dvora EU. Ta poukázala na potřebu přidržet se při řešení této problematiky primárního práva, které zakazuje členským státům klást překážky, které by mohly omezit volný pohyb pacientů. Zdravotní péče byla klasifikována jako poskytování služby a pacient byl uznán spotřebitelem sui generis. Upřesňuje a zejména vysvětluje jednotlivé postupy Soudního dvora, který svojí liberální neoblomností zasáhl do již existující právní úpravy. Nařízení musely projít novelizací kvůli...
Evropská investiční politika jako výlučná kompetence EU
Fořtová, Lenka ; Tomášek, Michal (vedoucí práce) ; Balaš, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá novou pravomocí svěřenou Evropské unii Lisabonskou smlouvou - investiční politice. Reforma primárního práva z roku 2009 začlenila mezi prvky Společné obchodní politiky přímé zahraniční investice. Cílem této diplomové práce je analyzovat tuto novou oblast obchodní politiky, popsat způsoby jejího výkonu a zařadit Evropskou investiční politiku do kontextu evropské práva. Práce cílí na to být jedním z úvodních příspěvků do české akademické debaty vzhledem k aktuálnosti problematiky, způsobené zejména probíhajícími jednání o dohodě o volném obchodu s USA obsahující investiční kapitolu. Překládaná diplomová práce se skládá ze tří kapitol, každá zabývající se odlišnými aspekty evropské investiční politiky. První dvě části jsou více teoretické, kdežto ta poslední je praktickou ukázkou výsledků této politiky v podobě dvou sjednaných dohod. Kapitola první seznamuje čtenáře se systematikou Společné obchodní politiky v rámci hlavy Vnější činnost Unie v Smlouvě o fungování EU, jejími cíli a zásadami a s rozsahem této nově svěřené výlučné pravomoci. Zároveň je definována základní terminologie používaná v diplomové práci - pojem přímá zahraniční investice. Konečně poslední část představuje, jak má v úmyslu Komise vykonávat investiční politiku. Ve svém Sdělení Komise vymezuje hlavní cíle a otázky...
Organizace veřejné správy v Čínské lidové republice
Vacková, Pavla ; Handrlica, Jakub (vedoucí práce) ; Tomášek, Michal (oponent)
Cílem mé práce je popsat administrativní organizaci v Čínské lidové republice. Důvodem mého výzkumu je rostoucí potřeba přiblížení této problematiky veřejnosti. Diplomová práce se skládá z pěti kapitol, z nichž každá z nich se zabývá různými aspekty čínské správy. První kapitola je úvodní a ve svém prvním pododdílu líčí metodiky použité v procesu mnou provedeného výzkumu, a také definuje základní pravidla pro překlad terminologie používané v této práci. Druhý pododdíl se zabývá otázkou literatury a pramenů použitých v této práci. Druhá kapitola představuje geografii, obyvatelstvo a územní rozdělení Číny. Další kapitola je rozdělena do šesti částí . První část představuje čínskou právní kulturu, zatímco druhá část poskytuje přehled o právním vývoji ve 20. století. Třetí část zkoumá právní a politický systém v dnešní Číně. Část čtvrtá popisuje orgány státní moci a pátá část se zabývá Komunistickou stranu Číny, která je de facto hlavním orgánem státní moci a zároveň nejdůležitějším rozhodovacím orgánem v ČLR vůbec. Poslední část této kapitoly se zabývá kategorizací normativních aktů v Číně. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na správu a organizaci z Čínské lidové republiky. První část poskytuje stručný úvod na čínské teorie a klasifikace veřejné správy. Část druhá se zaměřuje složení Státní rady, zatímco...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí62 - 71dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
15 TOMÁŠEK, Martin
12 TOMÁŠEK, Milan
1 TOMÁŠEK, Miroslav
1 Tomášek, Marcel
1 Tomášek, Marek
15 Tomášek, Martin
12 Tomášek, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.