Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 91 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hudební fyziologie, ergonomie a fyzioterapie v podpoře zdraví, prevenci a terapii profesionálních postižení pohybového aparátu hudebníků a jejich využití v hudební pedagogice
Vencel, Miroslav ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent) ; Syka, Josef (oponent)
Práce se snaží o přiblížení aktuálního stavu poznání a výzkumu v oboru hudební fyziologie. Poznatky z hudební fyziologie, ergonomie, medicíny, fyzioterapie a neurověd jsou představeny v kontextu možností jejich využití v pedagogické praxi s cílem prevence a terapie specifických onemocnění pohybového aparátu hudebníků. Za důležité preventivní opatření považujeme budování zdravých pohybových návyků. Za tímto účelem je vyvíjena metodika kompenzačních cvičení, která byla ověřovaná ve výzkumné části práce. Potvrdila se očekávání pozitivního vlivu terapeutických cvičení podle principů vývojové kineziologie a jógy na stav pohybového aparátu hudebníků. V didaktické části představujeme vzdělávací programy, jejichž cílem je větší informovanost studentů i pedagogů a nácvik autoterapeutického využití kompenzačních cvičení. KLÍČOVÁ SLOVA: Hudební fyziologie, hudební medicína, prevence a terapie profesionálních problémů pohybového aparátu hudebníků, hudební ergonomie, neurovědy, kompenzační cvičení a reedukace pohybových stereotypů, metodika profesionální hudební výchovy
Rozvoj hudebnosti u dětí se specifickými poruchami učení
Chlebcová, Helena ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Kmentová, Milena (oponent)
Diplomová práce nese název rozvoj hudebnosti u dětí se specifickými poruchami učení. Zaměřuje se na rozvoj hudebních schopností u dětí mladšího školního věku, které mají stanoven diagnózou specifické poruchy učení a chování. Práce je rozčleněna do dvou hlavních částí, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické kapitole jsou na základě odborné literatury vysvětleny některé základní pojmy, které souvisí s touto problematikou. Jsou zde uvedeny informace týkající se poruch učení a chování, termíny jako hudebnost, dovednost, hudební schopnost a stručný popis psychomotorického a hudebního vývoje dítěte. Praktická část práce se věnuje zjištění úrovně hudebních schopností u dětí se specifickými poruchami učení a chování. Obsahuje tři kazuistiky dětí s těmito obtížemi. Dále je zde uvedeno několik doporučení a návrhů pro lepší rozvoj hudebnosti u těchto dětí. Součástí této části je i shrnutí zjištěných informací a zhodnocení odlišností v hudebním rozvoji dětí s výukovými obtížemi oproti dětem bez obtíží. Práce je svým zaměřením kvalitativního charakteru a k jejímu vyhotovení bylo použito technik pozorování, analýzy dokumentů, rozhovoru volného a polostrukturovaného.
Metodika klavírního vyučování začátečníků s návrhem optimálního řešení výběru a uspořádání notových materiálů
Lorenc, Eva ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) ; Krajný, Boris (oponent)
Počátky výuky hry na klavír u dětí hrají významnou roli v položení kvalitních pianistických základů, které jsou klíčové pro jejich další pianistický rozvoj i pro budování jejich vztahu k nástroji a hudbě jako takové. Tato dizertační práce je věnována zkoumání problematiky elementárního klavírního vyučování dětí ve věku 5-7 let. Cílem práce je zmapování současného stavu klavírní pedagogiky v Čechách a navržení optimálních metodických postupů a řešení v počátečním klavírním vyučování založených na moderních pedagogických přístupech a potřebách současné klavírní pedagogiky. V pěti kapitolách práce bylo tohoto cíle dosaženo zkoumáním historického pozadí klavírních škol v Čechách v průběhu staletí dodnes, sestavením teoretických a praktických východisek pro zkoumanou problematiku a konečně samotným výzkumem. V rámci praktických východisek, která sloužila jako podklad pro následný výzkum, byl navržen optimální metodický postup výuky v počátečním stádiu hry na klavír u dětí ve věku 5-7 let odpovídající nejmodernějším požadavkům oboru. Byl též navržen optimální výběr a uspořádání notových materiálů pro danou oblast pedagogiky se zaměřením na české i zahraniční klavírní školy a instruktivní klavírní literaturu 20. a 21. století. Samotný výzkum pak probíhal prostřednictvím dotazníku, v němž byli osloveni...
Klavírní spolupráce. Specifické umění klavírní hry
Papežová Erlebachová, Marie ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent) ; Bogunia, Stanislav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma klavírní spolupráce, která je nezbytnou a krásnou součástí klavírní hry. Tento obor vyžaduje od klavíristy specifický přístup, který je předmětem náplní mnoha studijních oborů po celém světě. Cílem první části této práce je zmapování vývoje a současného stavu výuky klavírní spolupráce jak z odborné literatury, praktického vyučování, které bylo v této disertaci zkoumáno v rámci střední Evropy. Tímto výzkumem byla ověřena shoda odborné literatury s pedagogickou praxí ve střední Evropě. Cílem druhé části této práce je navázaní na odbornou literaturu, která nedostačující zejména v oblasti spolupráce s jednotlivými hudebními nástroji. Proto tato část zaměřuje na specifické problémy klavírní spolupráce s jednotlivými nástrojovými skupinami, tedy se smyčcovými nástroji, dřevěnými dechovými nástroji žesťovými dechovými nástroji. U těchto nástrojových skupin byly vytvořeny případové studie, které zkoumají specifické vlastnosti jednotlivých nástrojů ve vztahu ke klavírní spolupráci. Výzkum těchto vlastností probíhal ve Zvukovém studiu na HAMU (Hudební taneční fakulta Akademie múzických umění v , kde byly jednotlivým nástrojům měřeny hladiny akustického tlaku v různých technických variantách. Zvukové vyvážení mezi jednotlivými nástroji a klavírem byl zkoumán ocí poslechové analýzy...
Současné přístupy k výuce hudební výchovy na základních a středních školách a hudební nauky na ZUŠ
Šelmeczi, Jakub ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Marešová, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce se předně zabývá moderními přístupy ve výuce hudební nauky na ZUŠ, a také výukou hudební výchovy na ZŠ a SŠ. V první kapitole jsou shrnuty základní pojmy nutné pro chápání celého systému hudebního vzdělání. Blíže zde rozebírám rámcový vzdělávací program ZŠ, SŠ a ZUŠ, který je základním stavebním kamenem při tvorbě školního vzdělávacího programu každé školy. Ve druhé kapitole rozebírám problematiku zápisů na ZUŠ, kde analyzuji hudební vlohy a způsoby jejich diagnostiky v kontextu zápisu na ZUŠ. V odborné literatuře je zápis na ZUŠ zmíněn pouze okrajově, proto jsem tomuto tématu v mé práci věnoval dostatečný prostor. Třetí kapitola pojednává o vnitřních a vnějších faktorech ovlivňujících výuku a shrnuje mou perspektivu na jednotlivé aspekty vyučování a vyučovací hodiny. Snažím se dále názorným způsobem předložit své zkušenosti a ty pak předat čtenáři. Čtvrtou kapitolu věnuji výzkumu, stanovuji hypotézy a vyhodnocuji nasbíraná data. V poslední kapitole detailně rozepisuji to, jak si myslím, že by na základě předchozích zkušeností a nově nasbíraných dat, měla být strukturovaná hodina hudební nauky. Podobný způsob výuky lze aplikovat i na hudební výchově na ZŠ a SŠ.
Obrázky z výstavy M. P. Musorgského jako reprezentativní klavírní dílo generace Mocné Hrstky. Srovnání interpretačních pojetí.
Lukáčová, Natália ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem a kompozičním stylem M. P. Musorgského a generace Mocné hrstky. Následně se zaměřuje na rozbor Musorgského klavírního díla Obrázky z výstavy, na okolnosti jeho vzniku a na inspirační zdroje. V části věnované interpretačnímu pojetí si práce klade za cíl analyzovat a následně srovnat dvě vybrané klavírní interpretace Obrázků z výstavy, a sice E. Kissina a K. Buniatishvili, na základě čehož poukazuje na specifické znaky pojetí a způsob hry obou pianistů.
Valašský hudební folklor v hudební výchově 2. stupně základní školy
Kučerková, Magdalena ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce pojednává o možnostech využití valašského hudebního folkloru na 2. stupni základních škol. V prvním úseku se zabývá teoretickými informacemi o Valašsku. Tato část obsahuje fakta o folkloru, vymezení a vzniku regionu, krojích a lidové architektuře. Soustředí se zejména na osobitou lidovou píseň, typické hudební nástroje a tance tohoto regionu. Dále představuje lidové sběratele, hudební osobnosti a současné folklorní dění na Valašsku. Výzkumná část prověřuje vztah a znalost valašského hudebního folkloru žáků 2. stupně základních škol na Valašsku metodou dotazníkového šetření. Praktickým cílem je návrh o zapojení valašských prvků do hodin hudební výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA Valašsko, hudební folklor, valašská píseň, valašské tance, hudební výchova

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 91 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TICHÁ, Lea
5 TICHÁ, Lenka
15 TICHÁ, Lucie
1 Tichá, Laura
5 Tichá, Lenka
2 Tichá, Lucia
15 Tichá, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.