Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohřební služba a kamenictví
Trojan, Jan ; Bartolšic, Vít (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Jedná se o novostavbu dvou jednopodlažních objektů, který boudou sloužit k výrobě, bydlení, prodeje a uchovávání zemřelých. Objekty mají obdélníkové tvary o vnějších rozměrech 9,9 x 24,25 m a 21,0 x 42,85 m. Konstrukce jsou řešené jako svislé systém POROTHERM, strop SPIROLL a zastřešení plochá střecha. Fasáda bude řešena silikátovou zastíranou omítkou.
Rodinný dům
Trojan, Jan ; Vacek, Michal (oponent) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Jedná se o novostavbu samostatně stojícího podsklepeného rodinného domu se dvěma podlažími, který bude sloužit pro bydlení 5 osob. Dům má vnější rozměry 11,2 x 13,4 m. Svislé nosné konstrukce, ze systému POROTHERM, jsou řešeny v příčném systému. Garáž se nachází v suterénu. Střecha pultová tvořena jako vícevrstvá jednoplášťová. Fasáda bude řešena silikátovou zatíranou omítkou.
Radioaktivní prostředí jako možný zdroj inspirace kompoziční tvorby
Cílková, Eliška ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Již od počátku hudebního umění docházelo v kompozičním oboru k reflexím aktuálních témat společnosti. Jmenujme například velkou průmyslovou revoluci a Honnegerovu skladbu Pacific 271 inspirovanou parní lokomotivou. Radioaktivní rozpad představuje jeden ze základních jevů ve vesmíru, díky kterému je naše Země v rovnováze. V první části práce se zabývám stručnou historií a současností práce s čísly, generativní hudbou a reflexí přírodního prostředí v hudbě. Druhá část přináší sondu do historie radioaktivity ve spojení s hudbou, kde vzápětí nacházíme několik přímých důkazů o tom, že se v dějinách hudby skladatelé radioaktivitou již zabývali. Také nastiňuje možné propojování obou dvou témat a odkazuje na uměleckou formu "soundscape". Třetí část přibližuje vědecká měření a ukazuje praktické možnosti využití radioaktivních dat v kompoziční praxi na několika konkrétních hudebních příkladech.
Vliv přenositelnosti dat na soudobou hudební praxi
Pobořil, Adam ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; TROJAN, Jan (oponent)
Vliv výpočetní techniky na hudební projev je v dnešní době neustále obohacován o nové možnosti, které přispívají i k jiné audiovizuální zkušenosti recipientů. Implementace nových zařízení do hudební praxe se nese v duchu intuitivního ovládání umožňujícího interpretovu svobodu projevu. Tato práce se právě takovému vlivu věnuje a zohledňuje přenositelnost dat mezi jednotlivými médii jako jednu z variant kompoziční techniky.
Akustická ekologie a soundscape v kontextu multimédií
Trojan, Jan ; RATAJ, Michal (vedoucí práce) ; RIEDLBAUCH, Václav (oponent)
Tato práce se věnuje umělecké formě soundscape tak, jak ji skutečně můžeme charakterizovat, naslouchat, vnímat v kontextu čtyřicetileté tradice oboru akustické ekologie (acoustic ecology) a zároveň úzce ve vztahu k tvorbě hudební / zvukové kompozice. V kontextu akustické ekologie se mapují komunitní a institucionálrní projekty, které od nedávných let po současnost vznikaly nejen ve světovém kontextu, ale i v našem domácím prostředí. Hlavní otázkou zůstává snaha o vysvětlení klíčových pojmů akustická ekologie a soundscape. Jsou uplatněny dvě optiky při studiu tématiky soundscape: 1. soundwalk / listening walk - specifické poznávání akustické krajiny kolem nás formou zvukové / poslechové procházky 2. analýza sound composition - analýza zaměřující se na tradiční kompoziční přístupy v rámci zvukových kompozic. V prvním případě se práce zabývá radikálním požadavkem aktivního slyšení, psychologickým typem slyšení, který R. M. Schafer vyžaduje při sluchové interakci s naším okolím. V druhém pak - v analýzách zvukových kompozic Winter Diary (R. M. Schafer) a Un altro ferragosto (A. Curran) - hledá, jakým způsobem tradice soundscape zasahuje do tradičních kompozičních principů, které jsou uplatňovány v klasické hudební kompozici. Práce je dále vedena úzce ve vztahu k vlastnímu osobnímu autobiografickému tématu, které zároveň představuje propojení obou výše zmíněných optik. Tím je cesta do poutního místa Santiago de Compostela (zde v kontextu zvukové procházky), která dala vznik vlastní autorské kompozici Ultreia: El diario del peregrino / Deník poutníka. Cílem analýz je zodpovědět otázku, jakým způsobem tradice akustické ekologie a způsob myšlení R. M. Schafera ovlivnily myšlení skladatelů v rovině zvukové kompozice.
Jihomoravský venkov ve druhé polovině devatenáctého století
TROJAN, Jan
Diplomová práce se zabývá jihomoravským venkovem ve druhé polovině devatenáctého století. Vychází z rozboru padesáti testamentů vzniklých ve znojemském soudním okrese. První kapitola nastiňuje život na jihomoravském venkově ve druhé polovině devatenáctého století. Druhá kapitola se zabývá rozborem testamentu a jejich formálních stránek, všímá si společných znaků testamentu jako pramene sériové povahy i znaku, podle kterých lze závěti částecne řadit i mezi prameny osobní povahy. Třetí kapitola analyzuje výměnky, které byly součástí zkoumaných posledních vulí. Poslední kapitola se věnuje venkovskému pohřbu. Jeho přípravám, průběhu a nákladnosti.
Tvorba komputerizované hudby
Trojan, Jan ; Slavický, Milan (vedoucí práce) ; Košut, Michal (oponent) ; Rataj, Michal (oponent)
Předmětem této práce je pohled na tvorbu současné hudby pomocí počítače. Klade si otázky, zda tvorba s počítačem a digitálními technologiemi může ovlivnit kompoziční myšlení skladatele. Do popředí úvah staví zvuk jako formotvorný činitel skladby. Stručně předkládá historický vývoj elektro­akustických studií v kontextu vývoje elektroakustické hudby. Součástí práce jsou analýzy skladeb, při jejichž vzniku se výpočetní technika podílela. Závěrečné kapitoly pojednávají o vlastním přístupu k této problematice a proměně kompozičních paradigmat v rámci daného časového rámce.
Zapojení elektroakustické sloky do instrumentální hudby
Trojan, Jan ; Slavický, Milan (vedoucí práce) ; Kučera, Václav (oponent) ; Kurz, Ivan (oponent)
Záměrem této diplomní práce je vytvořit komplexní text o možnostech využití elektroakustické složky v instrumentální hudbě. Převážně o jejím zapojení nejen jako instrumentační vložky do mé kompoziční tvorby, ale zároveň jako prvku ovlivňujícího můj kompoziční jazyk. Cílem tohoto textu je pak položení otázky, do jaké míry je možno elektroakustickou složkou ovlivnit jazyk soudobého skladatele a jeho instrumentační cítění.
Odraz bojů v severní Africe v německém tisku na příkladu Znojemska
TROJAN, Jan
Ve své bakalářské práci se věnuji reflexi bojů v severní Africe za Druhé světové války v německém tisku na příkladu Znojemska. Jako pramenná základna mi sloužil Znaimer Tagblatt a Znaimer Wocheblatt. Nejdříve jsou popsány vždy události, jak chronologicky následovaly a poté přistupuji k samotné reflexi tisku. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly tvoří jednotlivé roky bojů, tedy 1941, 1942 a 1943. Poslední kapitola nese název Specifika bojů v severní Africe.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Trojan, J.
2 Trojan, Jakub
1 Trojan, Jakub S.,
10 Trojan, Jan
4 Trojan, Jiří
2 Trojan, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.