|
Návrh a výroba prototypu externího akvarijního filtru
Svoboda, Richard ; Kolář, Ladislav (oponent) ; Sedlák, Josef (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a postup výroby prototypu externího akvarijního filtru za použití aditivní metody Fused Deposit Modeling. Model filtru byl navržen v 3D parametrického softwaru SolidWorks a vytisknut pomocí profesionální 3D-tiskárny uPrint. V této práci je popsáno řešení problému s vodotěsností tištěných součástí a volba vhodné vůle pro tisk závitů větších průměrů (cca 90 mm).
|
| |
|
Porovnání technologií rekonstrukce traťové koleje
Turoň, Martin ; Wrana, Radim (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Téma diplomové práce se zabývá porovnáním technologií rekonstrukce traťové koleje č. 2, mezistaničního úseku Hranice na Moravě město – Hustopeče nad Bečvou v km 7,792 939 – 7,967 592 a v km 8,725 000 – 14,988 677. Cílem práce je navrhnout několik variant pro rekonstrukci železničního spodku a svršku, a tyto varianty následně porovnat. Práce se zabývá jak technologiemi se snášením kolejového roštu, tak bez snášení kolejového roštu. Součástí práce je popis používaných technologií, a strojů s nimi spojených.
|
|
Vývoj kvality koleje
Nejezchlebová, Jitka ; Kulich, Pavel (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem kvality v čase. V teoretické části je popsána metodika pro měření a vyhodnocování kvality koleje. Praktická část se zabývá úsekovým hodnocením na dvoukolejné trati Brno Maloměřice – Adamov. Pro vyhodnocení byl použit systém MATLAB. Pro vybrané úseky byla provedena regrese grafů pro zjištění vývoje kvality všech parametrů. Regrese byly využity i ke zjištění, který parametr se v čase zhoršuje nejrychleji, ve které koleji se parametry zhoršují rychleji a zda lze říct, že před nebo po opravě je nárůst rychlejší.
|
|
Třetí kolej v úseku Blansko - Rájec-Jestřebí
Šíp, Radek ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce „Třetí kolej v úseku Blansko – Rájec-Jestřebí“ je návrh třetí koleje v úseku Blansko – Rájec-Jestřebí s cílem dosáhnout co nejvyšší traťové rychlosti s maximálním využitím stávajícího tělesa dráhy a pozemků s právem hospodaření SŽDC, s.o. Dále je nutno prověřit rekonstrukci či přestavbu všech inženýrských a stavebních objektů v úseku jako jsou mosty, propustky, úrovňové železniční přejezdy a nástupiště. Přidání třetí koleje si také vyžádá rozsáhlé konstrukční úpravy v žst. Blansko a žst. Rájec-Jestřebí. V rámci stavby bude prověřena také výstavba nové zastávky Spešov.
|
|
Studie rekonstrukce žst. Náměšť nad Oslavou
Mazálek, Ondřej ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rekonstrukce železniční stanice Náměšť nad Oslavou, tak aby splňovala podmínky pro pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace. V té souvislosti bylo nutno navrhnout 3 nástupní hrany s výškou 550 mm nad temenem kolejnice. Dále byla zvýšena rychlost v hlavních kolejích a další částí práce bude rekonstrukce odvodnění.
|
|
Analýza výluk na železničních tratích
Šmíd, Tomáš ; Vévoda, Petr (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popsáním, zhodnocením, a navržením případných změn ve věci plánování, umisťování a popisování výlukových činností na železničních tratích za účelem zlepšení propustnosti a kvality poskytovaných služeb ze strany SŽDC. V první kapitole je popsáno prostředí železniční dopravy a to předně ze strany zákona a předpisů. V druhé kapitole je popsán cíl práce, další kategorie se zaměřuje na popsání způsobu zpracování jednotlivých materiálů. Pátá kapitola se zaměřuje na na popsání vybraných tratí a jednotlivých výluk v konkrétních mezistaničních úsecích. Šestá kapitola si klade za cíl porovnání způsobu provádění výlukových činností na zkoumaných tratích. Poslední kapitola má sumarizovat, zhodnotiti výsledky a podat případné doporučení.
|
| |
|
Příčné odpory pražců s plastovými pražcovými kotvami
Francová, Aneta ; Malovaný, Lubomír (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na zjištění příčných odporů na pražcích s použitím plastové pražcové kotvy, označené jako EVA V. Měření jsou prováděna pomocí speciálního vytlačovacího zařízení na zkušebním úseku na trati Svitavy–Žďárec u Skutče. Dále je provedeno srovnání naměřených příčných odporů s odpory vznikajícími na pražcích za použití ocelových pražcových kotev a bez kotev. Závěrečným úkolem je stanovit, zda je možné použití plastových kotev v provozované koleji.
|
|
Studie rekonstrukce železniční stanic Bohdíkov a Ruda nad Moravou
Hospodka, Pavel ; Brůha, Bohuslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Úkolem diplomové práce je studie rekonstrukce železničních stanic Bohdíkov a Ruda nad Moravou. Cílem projektu je návrh rekonstrukce tak, aby vyhovovala současnému provozu a přitom byly splněny platné právní předpisy, zejména přístup osob s omezenou schopností pohybu a orientace. Práce obsahuje rekonstrukci nástupišť, úpravu geometrických parametrů koleje, rekonstrukci železničního svršku a v rámci rekonstrukce bude také navržena obnova stávajícího odvodnění.
|