Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 495 záznamů.  začátekpředchozí448 - 457dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Deliktní odpovědnost fyzických osob v ochraně životního prostředí
Pospíšilová, Barbora ; Damohorský, Milan (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
. Závěr Deliktní odpovědnost fyzických osob, jakožto jeden z právních nástrojů ochrany životního prostředí, má v demokratické společnosti bezesporu své opodstatněné místo. V poslední době sílí tendence dávat přednost trestněprávní odpovědnosti před odpovědností správní, pravdou ale je, že většina protiprávních činů proti životnímu prostředí je projednávána a sankcionována právě v rámci správního práva. Trestní právo je ceněno především pro svoji preventivní a represivní funkci a schopnost výrazněji postihnout pachatele nejzávažnějších deliktů. Na druhé straně je jeho využití v praxi spojeno s řadou procesních překážek, které často brání náležitému využití trestněprávní úpravy při ochraně životního prostředí. Jedná se zejména o problémy s prokazováním příčinného vztahu mezi protiprávním jednáním určité osoby a způsobeným následkem a s prokazováním míry způsobeného následku, značně obtížné je též samotné obstarávání potřebných důkazů. Nezanedbatelnou roli hraje rovněž skutečnost, že orgány činné v trestním řízení mnohdy nemají potřebné odborné znalosti ani dostatek času se trestnými činy proti životnímu prostředí náležitě zabývat. Jsou to příslušné správní orgány, resp. jejich jednotlivé útvary disponující odborně vzdělanými pracovníky v dané oblasti, jimž je uložena povinnost vykonávat dohled nad dodržováním...
Judikatura Evropského soudního dvora na úseku ochrany životního prostředí
Kolafová, Lenka ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
59 SHRNUTÍ Diplomová práce se zabývá judikaturou Evropského soudního dvora na vybraném úseku ochrany životního prostředí. V konkrétním případě jde o problematiku odpadů. Odpady jsou samozřejmý produkt lidské činnosti a je nutné stanovit jasně daná pravidla, jak s nimi nakládat, tak aby bylo minimalizováno riziko dopadu na životní prostředí či lidské zdraví. Práce je rozdělena do tří částí. Na úvod je zmíněno postavení a právní základy pro činnost Evropského soudního dvora v rámci systémů orgánů Evropských společenství, jeho organizační struktura a stručně i průběh řízení. Je zde také zmíněn vliv Lisabonské smlouvy na fungování ESD. Ve druhé kapitole se věnuji roli ESD v oblasti ochrany životního prostředí. Jsou zde identifikovány vybrané typy řízení před ESD a ke každému typu řízení je podána i statistika za určité časové období. Třetí část mé práce se zaměřuje již zcela na judikaturu ESD v oblasti odpadů. Jsou zde rozebrány klíčové judikáty zabývající se centrálním pojmem odpad, zejména předpoklady klasifikace materiálu jako odpadu a vymezení pojmu vedlejšího produktu, podmínkami přepravy odpadů a přesahem odpadového hospodářství do problematiky volného pohybu zboží, jedné ze základních svobod Společenství. V této kapitole se také zabývám vývojem komunitární právní úpravy odpadů. SUMMARY This diploma...
Práva a povinnosti vlastníka lesa
Novotný, Jan ; Drobník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
81 10. ZÁVĚR V souladu s vytčenými cíli se úvodní část práce zabývá rozborem zájmů vlastníků na výkonu jejich vlastnických práv jako nástroje směřujícího k realizaci potřeb a zájmů určitého jednotlivce, ale také zájmu celé společnosti na ochranu a zachování důležité složky životního prostředí. V této souvislosti je nutné si uvědomit, že výkon vlastnického práva není zcela neomezený, a proto není možné s předmětem vlastnictví nakládat bez ohledu na ostatní společenské zájmy a také zájmy ostatních vlastníků. V lesním právu, jehož jedním cílem je zabezpečit ochranu lesů a jejich další rozvoj, je proto možné nalézt poměrně značné množství příkazů a zákazů směrujících k vlastníkovi lesa. Ty by však neměly přesahovat únosnou mez, aby nebylo zcela bráněno výkonu vlastnického práva. Na základě toho dochází ke střetu dvou principů, a to vnitřního omezení vlastnictví na straně jedné a na straně druhé omezení vlastnictví za náhradu, umožňující vyrovnat vlastníkům zvýšené náklady nebo jim takto zaplatit za přímý "výkon práce ve veřejném zájmu". Problém spočívá ve stanovení hranice mezi zmíněnými principy, tedy místa, kdy již rozsah omezení vlastnictví překračuje meze sociální vazby (vnitřního omezení vlastnictví) a nabývá charakteru vyvlastnění (které naopak náhrady provázet musí).115 Právě okolo otázky náhrad,...
Deliktní odpovědnost fyzických osob v ochraně životního prostředí
Vebr, Tomáš ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Sobotka, Michal (oponent)
9. Závěr Cílem této práce bylo podat co nejucelenější obraz o problematice deliktní odpovědnosti fyzických osob v ochraně životního prostředí. Domnívám se, že byl dostatečně vystihnut význam právní úpravy deliktní odpovědnosti fyzických osob na úseku ochrany životního prostředí. V této části práce bych se chtěl zaměřit na shrnutí nejdůležitějších poznatků a vyzdvihnout též některé závěry své práce. Deliktní odpovědnost fyzických osob v ochraně životního prostředí je pouze jednou z kategorií odpovědnosti v právu životního prostředí. Nelze na ni proto nahlížet jako na zvláštní oddělenou část ochrany životního prostředí, ale je nutno ji naopak vnímat v kontextu s ostatními otázkami, jež se týkají právní úpravy ochrany životního prostředí. Z tohoto důvodu jsem na úvod své práce zařadil stručné pojednání též o odpovědnosti za ztráty na životním prostředí. Tento pojem používáme jako obecné označení jak pro škodu (ekonomickou či materiální) na těch složkách životního prostředí, které jsou v právním slova smyslu věcmi, tak i pro ekologickou újmu (imateriální snížení funkčních vlastností ekosystémů či jiných hodnot prostředí). Odpovědnost, jak jsem již uvedl, můžeme obecně definovat jako uvědomění si vlastních povinností a konkrétně v ochraně životního prostředí se jedná o odpovědnost za řádný stav země, státu,...
Česká inspekce životního prostředí
Štěpková, Barbora ; Stejskal, Vojtěch (oponent) ; Drobník, Jaroslav (vedoucí práce)
6. Závěr Přestože Česká inspekce životního prostředí byla prvním dozorovým orgánem státní správy s celostátní působností na úseku ochrany životního prostředí, zanedlouho si mezi ostatními orgány státní správy vydobyla nenahraditelné postavení. Je to dáno především jejím odborným zaměřením, které je mnohdy využíváno i jinými orgány státní správy v rámci žádostí o poskytnutí odborné pomoci ze strany Inspekce. Hlavní náplní činnosti ČIŽP je dohled nad dodržováním právních předpisů a závazných rozhodnutí správních orgánů v oblasti životního prostředí, který je prováděn pomocí kontrol a revizí na konkrétních místech. Inspekce byla zřízena jako kontrolní orgán, přesto má stále v kompetenci oblasti, které s inspekční činností naprosto nesouvisí. Je to dáno nesystematičností zákonných úprav a stále rostoucími nároky na rozsah dozorové činnosti Inspekce, které je velmi složité uspokojovat i z důvodu zatížení inspektorů právě v souvislosti s nedozorovými činnostmi. Těmito nedozorovými činnostmi jsou pravomoci související s výměrou poplatků dle VodZ106 a určité schvalovací pravomoci dle OvZ.107 Domnívám se, že tyto pravomoci mají spíše administrativní charakter, proto by bylo vhodné je z činnosti Inspekce vyčlenit a tím deklarovat, že ČIŽP je specializovaným orgánem kontrolním. Zároveň by bylo žádoucí přenést činnost...
Právní úprava rybářství
Šulcová, Lenka ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
Závěr 90 Část šestá pouze stručně popisuje mezinárodněprávní úpravu rybářství a ochrany ryb a rybolovných zdrojů, neboť hlavním cílem předkládané práce byla naše národní právní úprava jako státu vnitrozemského. Nemohla však být opomenuta, neboť sám zákon č. 99/2004 Sb. upravuje v několika málo ustanoveních ochranu mořských rybolovných zdrojů. Ochrana rybolovných zdrojů v úmluvách univerzálního charakteru je obsažena především v Úmluvě OSN o mořském právu, v Dohodě OSN o rybích hejnech a v Dohodě o podpoře dodržování mezinárodních opatření v oblasti ochrany rybolovných zdrojů a hospodaření s nimi rybářskými loděmi na volném moři přijaté na půdě Organizace pro výživu a zemědělství přidružené k Organizaci spojených národů (FAO). Přestože devadesátá léta 20. století zaznamenala významný pokrok ve snaze zajistit udržitelné využívání rybolovných zdrojů, řada problémů přetrvává a objevují se nové. Světová populace roste a potřeba ryb jako zdroj potravy brání snižování tlaku na rybí populace, jejichž menší dostupnost dopadá především na chudší země. Naproti tomu vývoj rybářských technik v rozvinutých zemích umožňuje využívání lovišť dříve nedostupných, často se zničujícími dopady na mořské ekosystémy. Problémem dále zůstává rozšířený ilegální rybolov, vysoký podíl úlovků necílených druhů či ničení stanovišť....
Práva a povinnosti vlastníka lesa
Poláčková, Tereza ; Drobník, Jaroslav (vedoucí práce) ; Stejskal, Vojtěch (oponent)
60 6. ZÁVĚR Vlastník lesa je, co se týče výkonu svého vlastnického práva značně omezován a limitován, a to především lesním zákonem a jeho prováděcími vyhláškami, ale i dalšími zvláštními zákony. Dokladem této skutečnosti je rozbor jeho povinností v této práci, a to zejména ve 4. kapitole. Povinností vlastníka lesa je opravdu značný počet, výrazně přesahující zatížení vlastníků jiných složek životního prostředí. Naproti tomu práv má vlastník lesa pomálu. Tato práva spočívají především v poskytování náhrad a finančních příspěvků (podkapitola 4.1.5.). Vzhledem k požadavkům, které má právní úprava na vlastníka lesa, je autorka toho názoru, že by ze strany státu měla být finanční podpora zdokonalena a poskytována povinně, tzn. nejen na základě uvážení příslušných státních orgánů. Tato úvaha ale samozřejmě úzce souvisí s výší finančních prostředků ze státního rozpočtu určenou právě do této oblasti. V souvislosti s poskytováním finančních prostředků vlastníku lesa je třeba zmínit problematické a dosud nevyužité ustanovení § 35 odst. 5 LZ, zmocňující k vydání prováděcího předpisu, kterým by byly stanoveny podrobnosti o melioraci a hrazení bystřin v lesích a způsoby určení výše náhrady za opatření prováděná ve veřejném zájmu. Tato situace ztěžuje rozhodování krajského úřadu o poskytování finančních prostředků v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 495 záznamů.   začátekpředchozí448 - 457dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 STEJSKAL, Vlastimil
1 STEJSKAL, Vít
2 Stejskal, Vilém
2 Stejskal, Vladimír
11 Stejskal, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.