| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
Deterministic and Stochastic Epidemic Models
Staněk, Jakub ; Štěpán, Josef (vedoucí práce) ; Hlubinka, Daniel (oponent) ; Dohnal, Gejza (oponent)
Kermack-McKendrick model and its version with vaccination are presented. First, we introduce a model with vaccination and then a numerical study that includes comparison of di erent vaccination strategies and searching for optimal vaccination strategy is presented. We proceed to introduce a stochastic model with migration and consequently we suggest its generalization and prove the existence and uniqueness of a solution to the stochastic di erential equation (henceforth SDE) describing this model. Three stochastic versions of Kermack-McKendrick model with vaccination are suggested and compared. A procedure of nding the optimal vaccination strategy is presented. We also prove the theorem on the existence and uniqueness of a solution to the SDE that drives a model with multiple pathogens. Finally, the stochastic di erential equation describing the general model is presented. We study properties of a solution to this SDE and present sufficient conditions for the existence of a solution that is absorbed by the natural barrier of the model.
|
| |
|
Vliv počítačových her na agresivitu
STANĚK, Jakub
Tato bakalářská práce se zabývá studiem vlivu počítačových her na agresivitu. Cílem práce je zjistit, zda násilné počítačové hry způsobují sklony k agresivnímu jednání. Teoretická část je zaměřena na snímání elektrické aktivity mozku. Obsahuje popis elektroencefalografie, evokovaných potenciálů a mozkových vln. Také zpracovává různé psychologické teorie agrese a dává je do souvislosti s fyziologickým vznikem agresivního chování. Empirická část je zaměřena na výzkumný projekt. Popisuje experiment, který pomocí spektrální analýzy zkoumá reakce na pozitivní, neutrální a negativní vizuální podněty před a po hraní počítačové hry. Výzkumu se zúčastnilo celkem 42 lidí, kteří byli vybráni pomocí kvótního výběru. Do závěrečné analýzy a výsledků se dostalo 26 probandů. Data byla zpracována pomocí programu Matlab a jeho toolboxu EEGlab. Výsledky spektrální analýzy a srovnání jednotlivých výzkumných skupin ukazují, že násilné počítačové hry mají vliv na agresivitu.
|