Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zapomenutí korutanští fotografové
Golob, Rok ; Scheufler, Pavel (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Fotografie je jedním z médií masové reprodukce uměleckého díla v době průmyslové společnosti, které doprovází jedno z nejneklidnějších období v dějinách. Má magisterská práce se věnuje rozvoji fotografie v Korutanech, od konce 19. století do roku 1996, ve světle politických, sociálních změn a rozvoji fotografického řemesla. Když jsem dokumentoval práci lokálních fotografů, jako jsou Ferdinand Andreiz, Franc Chovník (1881 ? 1971), Stanko Chovník, (1927), Maks Dolinšek (1910 ? 1987), Maks Kunc (1930 - 1997), Dr. Hans Harpf (1866 ? 1938), jsem našel několik technicky i tématicky výborných fotografií, s tím jsem též objevil jejich základní tendenci, že raději fotografovali statické pohledy na Korutany než jejich bouřlivé dějiny.
Photography as artificial memory: Construction of the Photographic Self
Kanar, Ege ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Ptáček, Josef (oponent) ; Kolář, Viktor (oponent)
This thesis deals with the feedback mechanism that is realized between the individual and the technical images s/he produces.
Fotografky v českých zemích 1918 - 1939
Kontra, Gabriela ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Scheufler, Pavel (oponent) ; Musilová, Helena (oponent)
Ve své magisterské diplomové práci se zabývám obdobím, které je ohraničeno koncem první a začátkem druhé svetové války. Snažím se vytvořit alespoň několik ucelených profilů jednotlivých autorek, bez ohledu na posuzování jejich uměleckého významu.
Sebeflexe nemoci ve fotografii
Kleinhamplová, Barbora ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Musilová, Helena (oponent) ; Kolář, Viktor (oponent)
Sebereflexi nemoci ve fotografii zpracovávám v nekolika kapitolách nazvaných podle představované nemoci - jde o rakovinu, HIV/AIDS, nevidomost, poruchy funkce mozku.
Teologicko-estetické konvence v díle J. P. Witkina, Cindy Sherman, Ivana Pinkavy a Václava Jiráska
Kundera, Jan ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Musilová, Helena (oponent)
Mé úvahy, citace a obrazové přílohy mají za úkol pzřejmit jakým způsobem je dosaženo u několika současných fotografických autorů překročení a posunutí zažitých vizuálních forem za použití tradiční "posvátné" symboliky kresťansko-židovské kulturní tradice.
Romská tématika v české fotografii
Kubíčková, Dora ; Musilová, Helena (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent) ; Grygar, Štěpán (oponent)
Romové jsou v Čechách tradičně oblíbeným tématem nejen ve fotografii, především dokumentární. Toto téma je lákavé svou exotičností a zároveň lehkou dostupností. Největší důraz je kladen na práci v pramenném výzkumu. Zaměřili jsme se na fotografy či fotografky dvacáteho a jednadvacátého století, kterých se tato tématika zásadně dotkla - ať už na ní pracovali dlouhodobě a nebo se objevila pouze v jediném z jejich souborů.
EMPIRE
Babuščák, Ladislav ; Pospiszyl, Tomáš (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Témou tejto bakalárskej práce, je film amerického umelca Andyho Warhola EMPIRE, ktorý som podrobil detailnej analýze z formálneho i významového hľadiska. Nasledujúce kapitoly objasňujú EMPIRE v rôznych súvislostiach v oblasti filmového média, jeho histórie, jeho prepojením so situáciou americkej spoločnosti alebo taktiež v súvislostiach s inými umelcami, či konkrétnymi umeleckými dielami. Analýza filmu, je prepojovaná hypotézami a úvahami nad možnými významami, respektíve symbolmi filmového diela.
David LaChapelle
Malý, Jan ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Ptáček, Josef (oponent)
Ve své práci se zabývám tvorbou a životem amerického fotografa David Lachappella. V první části nastiňuji zrod popkultury v americe a její vývoj. Srovnávám LaChappellovu tvorbu tedy portrét a módu s historickými souvislostmi ve fotografii. Dále zde popisuji charakter jeho práce, způsob jakým tvoří. A jak přistupuje k portrétovaným celebritám. V druhé časti se zabývám polistopadovým vývojem české společnosti a nástupem popkultury do filmu, divadla a medií. Následuje životopis ve kterém popisuji Lachappellův vývoj - vliv matky, následné studium až po práci pro Andyho Warhola a startu jeho kariéry po dnešek. Včetně přiblížení jeho práce. Práce také obsahuje koláž z rozhovorů, které obsahují osobní postoje, vkus, až po samotný přístup k tvorbě a životu. Pátral jsem po vlastní příčině toho, proč vůbec takovéhle snímky vznikají a kdo je ten, který je vytváří.
Media in the conflict
Jarlbro, Olof ; Silverio, Robert (vedoucí práce) ; Kolář, Viktor (oponent)
The medias existences in war differ from conflict to conflict. In the Vietnam War the media had the biggest influence and broadcasting so far in photographic history. Creating the first TV war. The wide media flow and the changed public opinion lead the US army to blame the free press for the outcome and loss in Vietnam. When the US invaded Grenada with memory of media failure in Vietnam the US army practically closed down the hole Island. The press raged and created problems for the US government in power. When US army later invaded Panama the army had learned from their mistakes and created press pool leading the media in a favorable way for the US army. This technique was later modified during the Gulf war. The Gulf War is considered being the first Live TV War. Letting people around the globe watching it as football or hockey game. The public was deceived along with the enormous amount of meaningless footage and photographs leaving the viewers with the feeling of a war without casualty. The third Balkan war created a new type of media covering "Journalism with attachment" the press becomes subjective and decides rights and wrongs, good and bad. The Rwanda genocide, the press was on the spot but the story was neglected by the media agencies. The aftermath of Rwanda created a large Cholera epidemic in Zaire, the media failed again to actually point out the genocide putting their news interest in the humanitarian crises. The international community was fast to response, helping the actually perpetrator for the Genocide. The silent media covering in Congo, the I-countries few interest in the region, the complexity of the conflict and the high risk for journalist leaves the Congo conflict in the media shadow, the outcome are insufficient aid for a large humanitarian crises which caused more life than any war since World War II. The conflict in Iraq has a large news value but the high danger involved for journalist creates an imbedded press covering the photographs made by amateurs becomes the most important in the Iraq conflict so far.
The Americans
Mulla, Atdhe ; Kolář, Viktor (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
The idea that persists in almost every article or review about the photography book of Robert Frank "The Americans", besides the many variations, is that the work communicates a strong political message. However such affirmation seems to have been underdeveloped and no reference is given to any particular political principle or issue that the work might be addressing. One of the reasons, I suppose is to avoid affiliations with political philosophies or ideologies that in the USA are historically seen to be dangerous and are discredited in the public domain, the most promenent of which Communism. It has been a strong trend in Cold War America, especially during the 50-s with the almost inquisitiory congressional hearings led by Senator John McCarthy, to label any kind of strong criticism toward its society as Communist in nature. Frank also encountered this trend on the making of the pictures. Once he was asked to leave, at the Ford Motor plant at River Rouge, Michogan where a supervisor feared he might be a Communist. However Rober Frank was not a communist. Therefore if Frank´s work has political implications, it becomes necessary to outline some of the political principles that emerge or are reinforced by the images. His critique to society comes through a critique of the images it has produced and their representation. So the political controversy of "The Americans" comes as by implication of the fact that the existing modes of representation , dictated by editorial boards, had a clear political principle; maintenance and advancement of the status quo. The political controversy of Frank´s work is the invitation to reconsider the taken for granted idea of America as a successful, prosperous, full of possibilities type of reality, and he grasp it right at the center of human negligence, everyday life. In the first chapter of this thesis I will treat in brief the prevailing cultural context of the 20th century America and the tensions that shaped it. In the second chapter I will make use of Karl Marks, Herbert Marcuse and Max Webber to outline what is the prevailing political opposition of the status quo created by Capitalism, Consumerism and the Class society. This is not to assume that Robert Frank had any of the above in mind, but to show a path of where a political inquiry incited by "The Americans" could lead. In so doing in the last chapter I will analyze how Frank´s images can complement the ideas presented in chapter two and see how these ideas contribute to the images and the relevance to 21st century circumstances.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.