Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divadlo na jedné straně barikády - portugalské divadlo v době Salazarova režimu
Vebrová, Sandra ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o portugalském divadle v době Salazarova režimu, tedy v období vojenské diktatury. Zaměřuje se na časový úsek mezi 40. - 60. lety 20. století v Portugalsku. První část práce se zabývá divadlem, které bylo užito jako nástroj propagandy - Divadlem lidu, jeho posláním, repertoárem, tvůrci. Druhá část je naopak věnována divadlu protirežimnímu s důrazem na dva významné portugalské dramatiky Beranrda Santarena a Luíse de Sttau Monteira. Reflektuje jejich tvorbu v dobovém kontextu. Práce se souhrnně snaží postihnout vývoj portugalského divadla v tomto politicky mimořádně složitém období. Klíčová slova: portugalské divadlo, António de Oliveira Salazar, cenzura, Divadlo lidu, angažované divadlo, Bernardo Santareno, Luís de Sttau Monteiro
Divadelní hry Hélène Cixous pro Théâtre du Soleil
Kuslová, Kristýna ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá čtyřmi dramaty, která francouzská dramatička a teoretička feminismu Hélène Cixous napsala pro pařížské divadlo Théâtre du Soleil pod režisérským vedením Ariane Mnouchkine. Analýza je vedena ze tří různých úhlů pohledu - s využitím écriture féminine, teorie feminismu, kterou v 70. letech 20. století ustavila Cixous, exilových studií, oblasti zaměřené na literaturu tvořenou autory v exilu a na exil jako základní kategorii lidské existence, a z pozic orientalismu rozvinutého v 70. letech 20. století palestinsko-americkým literárním historikem Edwardem Saidem.
Mnohoznačnost dvorské lásky: Inverzní motivy v Aucassinovi a Nicolettě
Herčíková, Barbora ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Záměrem této práce je detailní podchycení inverzních principů v chante-fable XIII. století Aucassin a Nicoletta, s klíčovým zaměřením se na obrácenou roli ženy a muže u titulních představitelů. Takto markantní narušení řádu s sebou následně nese převrácení dalších pravidel, která jsou definována literárním diskurzem vrcholného středověku, především kurtoazní tradicí. První část textu obsahuje základní definice dobových pojmů: středověká misogynie, kurtoazní idealizace, rytířství a karnevalový princip. Následná analýza Aucassina a Nicoletty se zároveň silně dotýká středověké potřeby upozornit na nebezpečné odchylky od společenského řádu a snahy najít způsob, jak tyto "nemoci" doby léčit.
Inscenační možnosti Sofoklova chóru: případ Oidipa krále
Mrázek, Vít ; Sarkissian, Alena (vedoucí práce) ; Pšenička, Martin (oponent)
Diplomová práce se pokouší na základě detailní analýzy vybraných inscenací Sofoklovy tragédie Oidipús Tyrannos formulovat základní principy interpretačních možností antického chóru v kontextu vývoje českého divadla od konce 19. století do současnosti, které se podílely na jeho proměnách od původní podoby sboru starců, jež převažovala v první polovině 20. století, přes varianty antikizujícího lidu, nastupující od padesátých let minulého století, k metaforické transformaci chóru, kterou přinesly některé režijní koncepce z počátku 21. století.
Inscenační historie Klímovy dramatiky v českých divadlech
Kozubíková, Tereza ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Cílem práce je na základě dobových recenzí, článků, korespondence a deníkových zápisů chronologicky popsat inscenační historii Ladislava Klímy v českých divadlech. Práce se zabývá jak původními dramatickými texty, tak některými později zdramatizovanými beletristickými díly s důrazem na sedm inscenací od dvacátých let 20. století až po současnost: Matěj Poctivý, resp. Matějovo vidění (Stavovské a Národní divadlo, Studio Ypsilon, Divadlo v Dlouhé), Lidská tragikomedie (HaDivadlo, Stavovské divadlo) a Utrpení knížete Sternenhocha (Divadlo Komedie). Práce popisuje tvůrčí proces vzniku inscenací, jejich přijetí vedením divadla i herci, zkoumá proměny původního textu v souvislosti s poetikou daného divadla, sleduje různé režijní interpretace. Na základě studia pramenů se snaží zachytit také jejich kritickou reflexi i divácké ohlasy. Práce obsahuje jako přílohu rozhovor s režisérem dvou Klímových inscenací Arnoštem Goldflamem a také soupis dohledaných inscenací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Recepce divadla v pozdní antice: obrany, útoky, učená pojednání
Sarkissian, Alena ; Stehlíková, Eva (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent) ; Kulhánková, Markéta (oponent)
Tato práce zkoumala několik textů vytvořených v období mezi 2. a 12. stoletím po Kr., tedy pozdněantických skladeb a skladeb, které na antickou tradici navazovaly. Toto období se může zdát rozsáhlé, ale takové časové rozpětí umožnilo studovat kontinuitu a proměnlivost v recepci divadla v pozdněantických a příbuzných monografiích na toto téma. Snažili jsme se odpovědět na několik otázek. Ačkoli se zdálo, že tyto texty nemají mnoho společného, zkoumali jsme příbuznosti a rozdíly mezi těmito skladbami, ohledávali jsme jejich informační hodnotu s ohledem na jejich žánrovou příslušnost, studovali jsme vlivy, které na ně působily a definovali také vzájemné vlivy mezi těmito díly. V prvních dvou kapitolách bylo vymezeno téma práce a popsán současný stav bádání. Třetí kapitola se věnovala terminologii, protože tato otázka bývá často v odborných pracích podceňována. Badatelé si mnohdy vymezí termín "pozdněantické a byzantské divadlo" příliš vágně, což potom brání tomu, aby jejich studium přineslo konkrétní výsledky. Čtvrtá kapitola čtenáři stručně představuje texty podrobené analýze. Vlastní rozbor textů započíná v páté kapitole. Věnuje se otázkám dramatického a divadelního žánru v pozdní antice. Je zde studován vzájemný vztah tragédie a pantomimu a podobně též vztah komedie k mimu. Obraz těchto žánrů v...
Slovak mime and physical theatre
Henzelyová, Rita ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práca sa venuje téme slovenskej pantomímy. Cez úvodný historický sumár popisuje okolnosti vzniku tohto divadelného druhu a približuje tvorbu jej zakladateľa Milana Sládka. Ďalšia časť práce je zameraná na okruh divadelných amatérov, v ktorých prostredí pantomíma prežíva v období, keď sa jej na Slovensku nikto profesionálne nevenuje. V závere práce je spracovaná téma súčasnej slovenskej pantomímy, ktorá má už o niečo inú podobu, ako tá, ktorá vznikala v 50. rokoch 20. storočia. Prostredníctvom analýzy tvorby vybraných umelcov - Miroslav Kasprzyk, Štefan Capko, Juraj Benčík, Tomáš Kasprzyk, Valéria Daňhová, Barbora Debnárová a Pavol Seriš, či inscenácií súborov - Bábkové divadlo Žilina, Debris Company, Teatro Tatro a divadlo Tiché Iskry je vytvorený obraz stavu a smerovania pantomímy na Slovensku v súčasnosti.
Databáze českých inscenací antických dramat Olympos
Sarkissian, Alena
Popis obsahu a vlastností databáze inscenací antického dramatu Olympos vytvořené v Kabinetu pro klasická studia AV ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.