Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divadlo dle Stefana Hulfelda
Kunčarová, Helena ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje teatralitě, jak ji na základě svého bádání definuje švýcarský teatrolog Stefan Hulfeld. Práce se snaží představit Hulfeldova bádání, která jsou založena na studiu dobových dokumentů, Hulfeld konkrétně studuje teatralitu 18 století v Solothurnu (Švýcarsko). Jeho teorie je uvedena do souvislostí s teoriemi teatrality Rudolfa Münze a Andrease Kotteho. Obecným cílem této práce je formulování pojmu teatrality založeného na historicko-teatrologickém zkoumání dobových materiálů.
Jan Borna a poetika jeho divadla pro děti
Nachlingerová, Markéta ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje českému divadelnímu režisérovi Janu Bornovi a linii jeho divadelní práce, která je určena dětem. Na základě analýzy vybraných inscenací se snaží postihnout jeho režijní metodu, fenomén rodinného divadla, popsat způsob komunikace s dětskými diváky, a získat tak ucelený obraz poetiky Bornovy divadelní tvorby pro děti.
Recepce divadla v pozdní antice: obrany, útoky, učená pojednání
Sarkissian, Alena ; Stehlíková, Eva (vedoucí práce) ; Vedral, Jan (oponent) ; Kulhánková, Markéta (oponent)
Tato práce zkoumala několik textů vytvořených v období mezi 2. a 12. stoletím po Kr., tedy pozdněantických skladeb a skladeb, které na antickou tradici navazovaly. Toto období se může zdát rozsáhlé, ale takové časové rozpětí umožnilo studovat kontinuitu a proměnlivost v recepci divadla v pozdněantických a příbuzných monografiích na toto téma. Snažili jsme se odpovědět na několik otázek. Ačkoli se zdálo, že tyto texty nemají mnoho společného, zkoumali jsme příbuznosti a rozdíly mezi těmito skladbami, ohledávali jsme jejich informační hodnotu s ohledem na jejich žánrovou příslušnost, studovali jsme vlivy, které na ně působily a definovali také vzájemné vlivy mezi těmito díly. V prvních dvou kapitolách bylo vymezeno téma práce a popsán současný stav bádání. Třetí kapitola se věnovala terminologii, protože tato otázka bývá často v odborných pracích podceňována. Badatelé si mnohdy vymezí termín "pozdněantické a byzantské divadlo" příliš vágně, což potom brání tomu, aby jejich studium přineslo konkrétní výsledky. Čtvrtá kapitola čtenáři stručně představuje texty podrobené analýze. Vlastní rozbor textů započíná v páté kapitole. Věnuje se otázkám dramatického a divadelního žánru v pozdní antice. Je zde studován vzájemný vztah tragédie a pantomimu a podobně též vztah komedie k mimu. Obraz těchto žánrů v...
Wagnerův Bayreuth jako německý nacionálněsocialistický projekt?
Valterová, Denisa ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Bakalářská práce s názvem Wagnerův Bayreuth jako německý nacionálněsocialistický projekt? zkoumá příčiny a historický kontext vazeb mezi bayreuthským festivalem a Hitlerovým nacionálněsocialistickým režimem. Práce mapuje problematické prvky v myšlenkovém a uměleckém odkazu Richarda Wagnera a věnuje se jejich vývoji v době po Wagnerově smrti až do roku 1945. Práce je od počátku plánována na více etap.
Divadelní hry Hélène Cixous pro Théâtre du Soleil
Kuslová, Kristýna ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá čtyřmi dramaty, která francouzská dramatička a teoretička feminismu Hélène Cixous napsala pro pařížské divadlo Théâtre du Soleil pod režisérským vedením Ariane Mnouchkine. Analýza je vedena ze tří různých úhlů pohledu - s využitím écriture féminine, teorie feminismu, kterou v 70. letech 20. století ustavila Cixous, exilových studií, oblasti zaměřené na literaturu tvořenou autory v exilu a na exil jako základní kategorii lidské existence, a z pozic orientalismu rozvinutého v 70. letech 20. století palestinsko-americkým literárním historikem Edwardem Saidem.
Éra působení Zdeňka Hofbauera v Plzeňském městském divadle v letech 1948 - 1953
Zdeňková, Klára ; Just, Vladimír (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
V této bakalářské práci je pojednáno období let 1948 - 1953, kdy byl umělec- kým ředitelem Divadla J. K. Tyla Zdeněk Hofbauer. Zaměřuji se primárně na činohru, ale zmiňuji i další dva umělecké soubory divadla. . Text je členěn na dvě části - první o Zdeňku Hofbauerovi (jeho osobním i profesním životě), druhá o jednotlivých divadelních sezónách Hofbauerovy éry v Plzni. Hlav- ním zdrojem pro práci bylo studium novinových divadelních kritik, archiv plzeňského Divadla J. K. Tyla a publikace o dobovém českém divadle.
Vliv inscenací Ewy Zembok na tematické směřování divadla X10
Schneiderová, Barbora ; Topolová, Barbara (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Předkládaná bakalářská práce představuje práci Ewy Zembok na scéně Divadla X10, jež spoluzakládala, a to zejména skrze zaměření se na témata výchozích textů, které režisérka inscenovala mezi lety 2013 až 2019. Scéna jako taková se profiluje coby otevřená platforma pro umělce, kteří zde ohledávají aktuální společenské jevy a problémy. Snahou této práce je identifikovat obsahový přínos Ewy Zembok a pojmenovat tematické linie, kterými činoherní i site-specific produkci pražské scény ovlivnila.
Kritický pohled na vybraná díla Kateřiny Šedé
Jalůvková, Kristýna ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Diplomová práce Kritický pohled na vybraná díla Kateřiny Šedé se soustředí na tvorbu současné české umělkyně Kateřiny Šedé, ikonické představitelky sociálně angažovaného umění v českém prostředí. V první části je stručně nastíněn vývoj a proměna přístupu k divákům v divadelním a výtvarném umění v průběhu 20. století s ohledem na sílící snahu o jeho aktivizaci. Následuje kapitola o teoretických počátcích sociálně angažovaného umění. Hlavní část práce představuje tvorbu Kateřiny Šedé, jež zahrnuje kromě popisu vybraných projektů i teoretickou analýzu ve vztahu k současným fenoménům a směrům vyskytujícím se v současném umění. Velký důraz je kladen především na kontextuální rámec, bez nějž se zkoumání současných uměleckých směrů neobejde.
Ženské téma v současném českém mainstreamovém divadle.
Metge, Klára ; Sarkissian, Alena (vedoucí práce) ; Christov, Petr (oponent)
Ve své bakalářské práci se budu zabývat pojetím ženství a s ním spojených stereotypů v dramatech, jež vykazují znaky midcultu. Pro potřeby této práce se budu soustředit výhradně na komedii, neboť zjednodušování a schematizace postav patří k nástrojům tohoto žánru. Midcult sám o sobě pak toto zjednodušování umocňuje, avšak s tím rozdílem, že zjednodušování je v jeho případě nefunkční. V současném českém mainstreamovém divadle, jež k midcultu dlouhodobě inklinuje, pozoruji výraznou dramaturgickou linku komedií, jež svým uchopením ženských postav tyto stereotypy silně podporují a vyznívají výrazně misogynně či sexisticky. Práce se bude soustředit na dvě dějová schémata, která se v těchto inscenacích často vyskytují: 1. dramata, v nichž se dvě naoko povahově rozdílné ženy spřátelí a následně zažívají mnohá dobrodružství, 2. dramata, v nichž jsou ženy vnímány jako předmět - velmi často se jedná o zápletky, v nichž se muž pohybuje mezi množstvím milenek a manželkou (která pro jeho výstřelky jaksi nemá pochopení). Při zkoumání jednotlivých dramat a jejich pojetí ženských postav se budu soustředit způsob, jakým podporují panující misogynní představy o ženách. Budu tak činit pomocí žánrové analýzy jednotlivých her (tj. zkoumáním, zda tyto hry skutečně odpovídají žánru komedie) a optikou feministických...
Divadlo pro dítě 21. století
Pelková, Eliška ; Christov, Petr (vedoucí práce) ; Sarkissian, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá divadlem pro děti v kontextu jednadvacátého století, konkrétně ve vztahu ke generaci dětí narozených kolem roku 2000. Na základě poznatků o této generaci z oblastí pedagogiky, sociologie a psychologie, doplněné o vlastní zkušenost blízkou příslušníkům této generace, stavím otázku, jakou hraje a může hrát divadlo v životě této generace roli, a co dítěti může divadlo v dnešní době poskytovat k rozvoji jeho osobnosti. Východisko hledám v proudu "progresivního divadla pro děti", kterým rozumím takové divadlo, které přistupuje k dítěti jako k příslušníku specifické generace, společenského a kulturního prostředí, a zejména jako k aktivnímu diváku, s nímž se snaží vést dialog o světě, událostech a naladěních, které je obklopuje. Za pomoci publikací tří specialistů na divadlo pro děti a mladé publikum z anglosaského prostředí a širšího lokálního kontextu oboru Dramatická výchova stavím koncept progresivního divadla pro děti jako prostoru pro poznávání světa, utváření a upevňování světonázoru a hodnotových systémů, prostoru oproštěného od konzervativní kultury formativních faktorů a institucí pod ně spadajících. Poslední část práce tvoří reflexe textů Apoleny Novotné Pod hladinou ticha a Můj bratr, má princezna Catherine Zambon, které pokládám za vzorové příklady progresivní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.