Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Život a dílo českého skladatele Milana Kymličky
Pokludová, Gabriela ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle českého skladatele Milana Kymličky. Cílem je zpracovat a přiblížit především jeho život - a to jak v Čechách, tak v Kanadě, kam kvůli politické situaci emigroval. Práce je rozdělena na několik kapitol, z nichž stěžejní je životopis Milana Kymlička, poté rozhovory, a nakonec menší ukázka jeho díla. Životopis Milana Kymličky je sepsán na základě telefonické komunikace a materiálů, které mi poskytla manželka Kymličky - Marie, která žije v Kanadě. Zabývá se životem těsně před emigrací do Kanady, životem v Kanadě a návratem zpět do vlasti. Druhá část této práce představuje Kymličku pomocí rozhovorů s jeho přáteli a kolegy, kteří mi poskytli buď telefonickou, nebo osobní formou interview o svých společných zážitcích a pracovních zkušenostech. Jedná se o rozhovory s Vítem Králem, Varhanem Orchestrovičem Bauerem, Josefem Pokludou, Jurajem Ďurovičem a dalšími. Dále tato část obsahuje článek Christophera Dedricka, hlavního orchestrátora Milana Kymličky, který vystihuje Kymličku po všech stránkách. Třetí část zahrnuje rozbor partitury a přiblížení děje animovaného seriálu Rupert The Bear. Jedná se o velmi malou ukázku, protože práce se zaměřuje spíše na život Milana Kymličky. Celá práce je doprovázena fotografiemi převážně z rodinného archivu Marie Kymličkové.
Musica poetica latina aneb poválečná vokální tvorba českých autorů na světské latinské texty se zaměřením na dílo Jana Nováka
Saláková, Magdalena ; Pecháček, Stanislav (vedoucí práce) ; Kolář, Jiří (oponent) ; Říha, Josef (oponent)
Název: MUSICA POETICA LATINA aneb POVÁLEČNÁ VOKÁLNÍ TVORBA ČESKÝCH AUTORŮ NA SVĚTSKÉ LATINSKÉ TEXTY SE ZAMĚŘENÍM NA DÍLO JANA NOVÁKA Autor: PhDr. Magdalena Saláková Katedra: Katedra hudební výchovy Školitel: Prof. PhDr. Stanislav Pecháček, Ph.D. Abstrakt: Ve své práci se autorka zabývá problematikou zhudebňování světských latinských textů. Sleduje tvorbu českých skladatelů v poválečném období a zaměřuje se zvláště na dílo moravského skladatele Jana Nováka. První kapitola přináší všeobecný vhled do chronologického vývoje hudební tvorby na latinské texty v českém a moravském prostředí. Fakta o význačných autorech a jejich dílech jsou zasazena do kontextu doby a kulturně-politického dění jednotlivých dekád. V další části práce se autorka zamýšlí nad okruhy zhudebňovaných latinských textů světské sféry a jmenuje čtyři oblasti: antické básnictví, středověkou studentskou poezii, díla humanistických a barokních autorů a novodobá latinská díla. Po charakteristice jednotlivých okruhů je uveden shrnující pohled na tvorbu českých autorů z hlediska námětů. Následující kapitola představuje nejvýznamnější české skladatele zhudebněné světské latiny. V samostatných medailonech je prezentována tvorba Petra Ebena, Zdeňka Lukáše, Jana Nováka a členů Tvůrčí skupiny A Aloise Piňose, Josefa Berga a Miloslava Ištvana. Zvláštní...
"Česká mariánská muzika" Adama Václava Michny z Otradovic
Churáčková, Alžběta ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o Michnově písňové sbírce Česká mariánská muzika z roku 1647. Práce zachycuje Michnův život a dílo v souvislosti s vytvořením jeho první písňové sbírky. Pohled do hudební struktury České mariánské muziky bude doplněn o literárně-jazykovou část, která by neměla být opomenuta vzhledem k tomu, že Adam Václav Michna z Otradovic byl nejenom hudebníkem, ale také znamenitým básníkem.
Křesťanská populární píseň a její využití v dětské schole
Heroldová, Anežka ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
HEROLDOVÁ, A. Křesťanská populární píseň a její využití v dětské schole. Praha 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra hudební výchovy. Klíčové pojmy: křesťanská populární píseň, dětská schola, mše s dětmi Práce se zabývá problematikou křesťanské populární písně, metodami a způsoby jejího využití v dětské schole. První kapitola vymezuje pojmy: křesťanská populární píseň, schola a ostatní pěvecké sbory. Další kapitola se zaměřuje na hledání místa křesťanské populární písně v předpisech a nařízeních církevních dokumentů. Třetí kapitola obsahuje předpisy direktoria pro mše s dětmi. V následující kapitole se objevují názory na křesťanskou populární píseň v liturgii, resp. pozitivní a negativní kritika. V páté kapitole je stručně obsažen historický vývoj písně ve 20.stol v českých zemích. Rovněž se zmiňuje o současné křesťanské hudbě a jejích interpretech. Šestá kapitola dává ve známost didaktické systémy zahraničních hudebních pedagogů. V poslední kapitole teoretické části nacházíme praktické využití písně, postupy nácviku písní s přihlédnutím k zaběhlým metodám v hudební výchově na základních školách a obecné informace ke stavbě skladeb a písní. Praktická část v prvé řadě popisuje výzkum, organizaci, průběh a metodiku. Dále obsahuje zpracování metod výzkumu,...
Vzájemné ovlivňování světské a duchovní hudby v období renesance
Perníková, Jana ; Stříteská, Leona (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
1 Autorský abstrakt Tato práce pojednává o sv tské a duchovní renesan ní hudb , je rozd lena do esti kapitol. Práce dokládá, e se sv tská a duchovní hudba v období renesance vzájemn ovliv ovaly a e mají spoustu shodných forem a znak . Mohou tudí vedle sebe existovat, my leno nap . na hudebních nosi ích, koncertech apod., víc, ne bývá obvyklé. Renesan ní um ní tvo í velkou a d le itou kapitolu v d jinách lidstva, proto hned první kapitola zasazuje období renesance do historického kontextu, definuje pojem renesance a charakterizuje tuto epochu. Druhá kapitola ji pojednává o renesan ní hudb , historicky ji za le uje a charakterizuje její stylovou podstatu. V kapitole t etí jsou vysv tleny pojmy duchovní, liturgická a církevní hudba. tvrtá kapitola je nejrozsáhlej í a zabývá se samotným ovliv ováním sv tské a duchovní hudby v období renesance z hlediska vývoje p elomu epoch, rané renesance, vrcholné renesance a novými proudy a styly 16. století. Na hudebních formách a odkazech k vlastnímu nahranému CD Renesan ní pop vky je toto demonstrováno. Pátá kapitola je v nována analýze duchovního díla Missa l'homme armé G. Dufaye ( ástí Kyrie a Agnus Dei), který jako jeden z mnoha pou il ve své m i sv tský náp v francouzské lidové písn L'homme armé, je se v dob renesance stala nejpopulárn j ím základem pro kompozici m í....
Wolfgang Amadeus Mozart svobodným zednářem
Bártová, Jitka ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Život a dílo Wolfganga Amadea Mozarta, jednoho z nejvýznamnějších skladatelů všech dob, bylo nepochybně ovlivněno jeho, ne vždy doceněným, vztahem ke svobodnému zednářství. Záměrem této práce je onu skutečnost podložit jednak ukázkami z jeho tvorby, ve kterých jsou zřetelné odkazy na svobodné zednářství a jeho symboliku, jednak příklady ze samotného skladatelova života. K tomu je zapotřebí vymezit pojem svobodného zednářství společně s jeho stručnou historií, klíčovými postavami v průběhu vývoje a jeho hlavními myšlenkami. Dále pak uvést důležité mezníky v Mozartově životě s důrazem na duševní vývoj a prozkoumat jeho díla především z posledních let, kdy byl nadšeným a oddaným zednářem.
Karol Szymanowski a folklórní vlivy v jeho baletu "Zbojníci"
Hudecová, Zuzana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Saláková, Magdalena (oponent)
Ve své diplomové práci se detailně zaměřuji na životopis polského hudebního skladatele přelomu 19. a 20. století - Karola Szymanowského. V rámci životopisu zběžně rozebírám jeho stěžejní díla tří různých tvůrčích období a uvádím, co v nich skladatele inspirovalo (např. "tristanovská" harmonie, prvky orientální, folklórní apod.) Svou pozornost poté detailně soustřeďuji na rozbor baletu Zbojníci, ve kterém se nejvíce projevují inspirace lidovou hudbou, se kterou se skladatel setkal při svých pobytech v Zakopaném. Podrobuji ho rozboru z hlediska hudebního, zároveň se zmiňuji také o libretu, kostýmech, kulisách apod. Hudební rozbor obohacuji notovými ukázkami, které usnadňují orientaci v díle. V celé práci se nacházejí obrázky, které přibližují osoby i místa, o nichž píšu, dále lidové kroje, architekturu, tanec atd. Do příloh zahrnuji notové ukázky, další obrázky mapující život skladatele a také seznam skladeb, které přidávám na CD k elektronické verzi diplomové práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí47 - 56  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 SALÁKOVÁ, Marie
1 Saláková, Martina
1 Saláková, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.