Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Technická podstata žesťových nástrojů
Bergmann, Michal ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Tato práce obsahuje informace o akustice a základních fyzikálních vlastnostech hudebních nástrojů. Rovněž je zde vysvětleno fungování temperovaného a přirozeného ladění a jejich vztah. Podrobněji se práce věnuje žesťovým nástrojům, jejich fyzikálními vlastnostmi a omezeními. V poslední kapitole je pak podrobně vysvětleno fyzické fungování pozounu na příkladu dvojzápojkového bastrombónu. Vše je vysvětleno pro člověka s hudebním, ale nepřírodovědným zaměřením.
Projevy fyzické a psychické zdatnosti u hráče na tubu
Salajka, Petr ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Tématem diplomové práce je Projevy fyzické a psychické zdatnosti u hráče na tubu. Toto téma je v práci rozděleno do dvou hlavních kapitol, které můžeme dešifrovat již z názvu. Každá kapitola se zabývá do hloubky svou oblastí a v závěru můžeme nalézt vzájemnou souvislost. Práce je také obohacena o autorovu vlastní zkušenost a vlastní pohled na zpracované téma.
Významní světoví trombonisté současnosti.
Bialko, Tomáš ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; REJLEK, Vladimír (oponent)
Diplomová práce pojednává o nejvýznamnějších světových trombonistech současnosti z globálního hlediska. Je rozdělená do pěti kapitol podle místa narození jednotlivých hráčů. V závěru je vysvětlen přínos této práce.
Významné interpretky v oboru hra na pozoun.
Štainerová, Kateřina ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zpracovat údaje o významných ženách hrajících na trombon, které pracují převážně v symfonických orchestrech po celém světě. Práce obsahuje životopisy těchto žen, které popisují počátky jejich hudební kariéry, studium, a úspěchy na soutěžích a konkurzech, které absolvovaly.
Mezinárodní trombonové soutěže
Chmelař, Martin ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Ve své diplomové práci poskytuji přehled a informace o mezinárodních trombonových soutěžích. První kapitola je vyhrazena evropským soutěžím. Jsou zde uvedeny časové intervaly, po kterých se soutěže opakují, období a místa, ve kterých se konají, podmínky pro přijetí a informace kým jsou pořádány. Druhá kapitola je uspořádána stejným způsobem a obsahuje mimoevropské soutěže. Ve třetí kapitole jsou uvedeny stručné životopisy současných nejvyhledávanějších porotců mezinárodních interpretačních soutěží.
Čeští skladatelé pro tubu se zaměřením n a Férii Pavla Nováka - Zemka a Concertino Evžena Zámečníka
Salajka, Petr ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na české skladatele pro tubu se zaměřením na Feérii Pavla Nováka Zemka a Concertino Evžena Zámečníka. Mým cílem bylo shromáždit informace z oblasti historie nástroje po dnešní podobu, metodiky hry na tubu, české tubové školy, českých skladatelů pro tubu až po díla, která jsem podrobně rozebíral. Snažil jsem se ve své práci poctivě postupovat a srozumitelně vyjadřovat. Práce je rozdělena do několika kapitol, které v některých případech obsahují i podkapitoly. První kapitola se věnuje historii nástroje až po současnost. Druhá kapitola popisuje metodiku hry na tubu. Třetí kapitola je o české tubové škole. Čtvrtá kapitola se jmenuje "Česká sólová literatura pro tubu". Pátá a šestá kapitola se zabývá skladateli Pavlem Novákem ? Zemkem, Evženem Zámečníkem a rozebírá jejich díla.
Dech při hře na žesťové nástroje
Žáková, Petra ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám dýcháním při hře na žesťové nástroje. V první kapitole s názvem Proces dýchání popisuji dýchací systém, jeho dýchací ústrojí a vlastní proces dýchání se zaměřením na typy dýchání, regulaci dýchání a objem plicního vzduchu. Následně se zabývám dýcháním při hře, tedy dechem ve spojení s tvorbou tónů, s nátiskem, prací jazyka, technikou prstů. Ve druhé kapitole podávám pohled významných hráčů a učitelů na dýchání při hře na dechové nástroje, který je doplněn o pohled východních kultur na běžné dýchání. Ve třetí kapitole uvádím metody rozvoje dýchání. Nejprve se zaměřuji na vývoj a užití typů dýchání, poté na rozvoj techniky dýchání. Tato kapitola obsahuje mnohá dechová cvičení prováděná s nástrojem i bez, vedoucí k volnosti a rychlosti vdechu a rovnoměrnosti a držení výdechu. Cvičení napomáhají celkovému upevnění dýchacího svalstva.
Významní čeští a světoví tubisté
Genrt, Jiří ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Ve své magisterské práci jsem se zaměřil na významné české a světové tubisty. Mým cílem bylo shromáždit co nejvíce informací z oblasti vývoje a historie hry na tubu. Snažil jsem se je ve své práci poctivě a srozumitelně vyjádřit. Práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol, které ještě obsahují podkapitoly. První kapitola se věnuje významným českým tubistům. Druhá kapitola je o předních evropských tubistech. Třetí kapitola se jmenuje ?Tuba v Severní Americe a Kanadě? a poslední čtvrtá kapitola je zaměřena na nejvýznamnější hráče a pedagogy v Asii a Austrálii.
Současnost Ústřední hudby armády České republiky a její činnost v letech 2005-2010
Přibík, Jiří ; Malimánek, Karel (vedoucí práce) ; Divoký, Zdeněk (oponent) ; Sušický, Jiří (oponent)
Tato práce pojednává o činnosti Ústřední hudby armády České republiky v letech 2005-2010 a reformách vojenské hudební služby. Uskutečněné reformy vojenské hudební služby a zrušení většiny vojenských hudeb během posledních dvaceti let můžeme považovat za téměř úplný zánik české a slovenské vojenské hudební kultury a tradice dechové hudby, která po několik staletí byla utvářena našimi předními vojenskými dirigenty a skladateli, jenž je dodnes uznávána po celém světě. Vždyť to byli právě oni, kteří šířili do celé Evropy dechovou hudbu a tradici, tak jak ji známe například v Rusku, Bulharsku a ve státech bývalé Jugoslávie. Vojenští dirigenti Julius Fučík, Karel Komzák a syn Karel Komzák, Rudolf Piskáček, Franz Lehár (otec autora světoznámých operet), Bohumil Vejvoda (strýc Jaromíra Vejvody), Václav Voskovec (otec Jiřího Voskovce), Rudolf Nováček (autor pochodu Castaldo), Jindřich Praveček i Adolf Scherbaum světový virtuos na trubku, to jsou jedni z mnoha, kteří tuto tradici pomáhali rozvíjet po stovky let. Je pravdou, že po pádu komunismu a vstupu České republiky do NATO se naše země nenachází v bezprostředním ohrožení válkou a je přirozené, že se počet vojáků a vojsk snižuje. Nechat ale zaniknout podstatnou část naší hudební kultury je téměř neomluvitelné. Ústřední hudbu armády České republiky a posádkovou hudbu Olomouc můžeme označit za poslední ? mohykány ? vojenské dechové hudby a nedělejme si iluze o jisté budoucnosti těchto vojenských hudeb a celé hudební kultury. V dnešní době, kdy jakákoliv kulturní tradice nemá pro náš stát téměř žádnou hodnotu, je i hudba spíše přítěží pro státní pokladnu. Žijeme v době mediálních, datových i hudebních nosičů a nejspíše nás čeká v budoucnu i to, že z úsporných důvodů bude zahraniční delegaci vítat reprodukovaná hudba nebo navštívíme-li balet, bude nám i tam zřejmě hrát k choreografii hudba z reproduktorů.
Jožka Matěj a tvorba pro žesťové nástroje
Černý, Michal ; Sušický, Jiří (vedoucí práce) ; Rejlek, Vladimír (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám životem a dílem Jožky Matěje, který během svého života výrazně ovlivnil vývoj české, především trombonové literatury. Dále se také zmiňuji o několika přátelích Jožky Matěje, kteří na něj během jeho skladatelské činnosti velmi zapůsobili.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Sušický, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.