|
Generace identity: Koncepce identitářství v české krajní pravici
Bergmann, Michal ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Novotný, Jaroslav (oponent)
Cílem této práce je analyzovat krajně pravicovou skupinu Generace identity a zasadit ji do kontextu české krajně pravicové scény. Tato skupina působí na území České republiky od roku 2013. Jedná se tedy o skupinu poměrně novou a prozatím málo popsanou. Tento fakt je také hlavním důvodem výběru tématu. Práce má ambice skupinu představit, objasnit, odkud na naše území přišla, jakým způsobem zde funguje a jak se prezentuje před veřejností. Dále se práce zabývá konceptem identitářství v české krajní pravici. Snaží se identifikovat myšlenky, na kterých identitární hnutí stojí, vybrat základní témata, kterými se zabývá, a jaký k těmto tématům zaujímá postoj. Dále se práce zaměřuje na symboliku, jakou skupina používá a okrajově práce řeší i vztah se zahraničními pobočkami Generace identity. V teoretické části práce představuje pojmy, které s krajní pravicí souvisí a teoretický rámec extremismu. Zde je rozpracováno dělení extrémismu dle odborných zdrojů, s důrazem na extremismus pravicový. Na základě teoretického rámce je pak v praktické části Generace identity zasazena do kontextu české krajní pravice a extremistických skupin obecně.
|
|
Technologie pozounu
Bergmann, Michal ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Tato práce je zpracováním nevydaných a nezveřejněných poznatků prof. Jaroslava Ušáka doplněných o moderní poznatky.
Technologie pozounu je zeširoka pojaté téma, avšak vyčlenili-li bychom jen jedno odvětví, obrázek by byl neúplný a možná dokonce nesmyslný.
Zabývá se podrobně stavbou nástroje, jeho výrobou a jejími úskalími, ale také úskalími nátisku nebo mechanických vylepšení.
Rovněž obsahuje krátkou kapitolu o dusítkách.
|
|
Technická podstata žesťových nástrojů
Bergmann, Michal ; SUŠICKÝ, Jiří (vedoucí práce) ; MALIMÁNEK, Karel (oponent)
Tato práce obsahuje informace o akustice a základních fyzikálních vlastnostech hudebních nástrojů.
Rovněž je zde vysvětleno fungování temperovaného a přirozeného ladění a jejich vztah.
Podrobněji se práce věnuje žesťovým nástrojům, jejich fyzikálními vlastnostmi a omezeními. V poslední kapitole je pak podrobně vysvětleno fyzické fungování pozounu na příkladu dvojzápojkového bastrombónu.
Vše je vysvětleno pro člověka s hudebním, ale nepřírodovědným zaměřením.
|