Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Disponovanost herce a tvůrčí blok
Císařovská, Anna ; VELDOVÁ, Apolena (vedoucí práce) ; SALZMANNOVÁ, Eva (oponent)
Tématem této diplomové práce je vliv hercova sebevědomí na jeho tvorbu. Sleduje, jakým způsobem může oslabené sebevědomí zablokovat přirozenou hereckou tvořivost i přirozené dispozice k herectví. Rozebírá, co vlastně herecké dispozice jsou. Dále se zabývá tím, co je tvůrčí blok a jakým způsobem ho lze odbourat.
Emocionální zdroje při hledání hereckých výrazových prostředků
Opršálová, Šárka ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Pleštilová, Miroslava (oponent)
Emoce doprovází každé duševní dění člověka, je tedy staré jako jasnou a zřetelnou ideu. Vedou k jednání, zatímco rozum k závěrům. lidstvo samo. Emoce přestává být emocí, jakmile si o ní vytvoříme Když převládnou emoce, rozum už toho moc nezmůže. Herec své emoce musí umět ovládat! Ve své práci bych ráda přiblížila samotný význam emocí. Pozastavuji se nad dalšími významy s nimi spojené. Kdese emoce vytváří, co mi pomáhá je zpracovat a tzv. filtrovat?
Cesta k herecké pravdě
Tichý, Miloslav ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Mrkvička, Ladislav (oponent)
Herecká pravda nebo herecká pravdivost. Jak jí mohu dosáhnout? Co musím udělat, abych se vyvaroval falešných intonací? Co mám dělat, abych věděl co říkám, co hraji, co mám cítit, jak se mám hýbat, co chci, kdo jsem a kde jsem? Na všechny tyto otázky si snažím odpovědět, protože herecká pravda je to, co mě přitahuje, zajímá a naplňuje. Ve své magisterské práci popisuji svůj přístup k roli, který mě k herecké pravdivosti přibližuje. Vycházím z profesorů, kteří mě během čtyř let na divadelní škole učili a ovlivňovali a také vycházím z knihy Declana Donnellana ?Herec a jeho cíl?. (1) ?Nejsme tu proto, abychom věci dělali správně nebo špatně. Jsme tu proto, abychom je dělali co nejlíp.?
Varianty hereckého uplatnění.
Suchánková, Anna ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Šavlíková, Kateřina (oponent)
Tato magisterská práce se snaží zachytit průběh studia herectví na KALD DAMU (katedra alternativního a loutkového divadla, divadelní fakulta Akademie múzických umění) jednoho konkrétního ročníku v akademických rocích 2006/2007 - 2009/2010. Soustřeďuje se na jednotlivá odvětví herecké profese a praktické projekty, které studentům umožnily získat praxi. Za úkol si klade tyto poznatky konfrontovat s požadavky na herce v profesionálním prostředí, a dále pak shrnuje vybavenost absolventa, se kterou z DAMU odchází. V závěru vyplývají možnosti, které by studium herectví mohly obohatit a zefektivnit. Práce se opírá o osobní zkušenost autora.
Kateřina Ivanovna ( Bratři Karamazovi ) -vnitřní a vnější charakteristika postavy a její herecké zobrazení
Striežencová, Vladimíra ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Grossmannová-Málková, Marie (oponent)
Magisterskou práci, kterou předkládám, chápu jako výpověď herečky absolvující Damu. Téma práce (vnitřní a vnější herecká technika) bylo mým klíčovým tématem po celé období života v letech 2004-2009. Pokusím se tedy o to, formulovat, byť možná nepřesně, své zážitky z této doby.
Od osobní nesvobody k herecké tvůrčí svobodě (dialog s knihou Declana Donnellana Herec a jeho cíl)
Zahradnická, Lenka ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Grossmannová-Málková, Marie (oponent)
Touto prací bych vás chtěla seznámit se strachy, bloky a úzkostmi Lenky Zahradnické - studentky DAMU. Blok a strach - neustávající boj během studia na DAMU, který skončil, jak pevně doufám vítězně. V této práci najdete, jak snadno se člověk může zablokovat a jak těžce se z jeho spárů vymaňuje. Možná to z počátku bude znít jako kritika této školy, ale to je pouze pocit. DAMU je škola co bere, ale mnohonásobně vrací a jsem šťastná, že jsem jí prošla, protože s jistotou můžu tvrdit, že bych bez ní nemohla být herečkou. Připravila mě na divadelní svět venku a dala mi tu nejlepší průpravu. Je to sonda do duše mladé naivní dívky, kterou DAMU obrnila pro vnější svět
Od Holana ke komerci ( srovnání tvůrčích postupů při práci na třech inscenacích-klauzurní práce,divadlo Disk, divadlo Ta Fantastika )
Dyk, Vojtěch ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Hlavica, Lukáš (oponent)
V této práci jsem se snažil zachytit vývoj přemýšlení mladého herce a hudebníka v závislosti na vlivu různých divadelních forem a postupů. Dále zde srovnávám práci jednotlivých režisérů, se kterými jsem se mohl při své práci setkat a pokouším se popsat jejich práci na inscenacích, které jsem s nimi absolvoval. Snažil jsem se také pojmenovat si některé myšlenky a odpovědět si na otázky, kterými se poslední dobou zabývám. Zároveň i sám v sobě probudit dítě, které si hraje na to, že píše diplomovou práci.
"Svatá země": jak pochopit a co hrát
Průchová, Týna ; Málková, Eva (vedoucí práce) ; Salzmannová, Eva (oponent)
Pro herce jsou, myslím, nejdůležitější jeho praktické zkušenosti. Je pro něj vždycky lepší zkoušet než o zkoušení pouze mluvit. A proto věnuji svou práci zkoušení a všemu, co jsem při něm pochopila, co se naučila, nad čím přemýšlela.
Vyděděnci - zkoumání podmínek, ve kterých se nacházejí postavy Dímy a Árona a vliv těchto podmínek na jednání postav
Dvořák, Vojtěch ; Salzmannová, Eva (vedoucí práce) ; Pavlata, Michal (oponent)
Ve své práci Vyděděnci ? Zkoumání podmínek, ve kterých se nacházejí postavy Dímy a Arona a vliv těchto podmínek na jednání postav se věnuji zkoumání charakteru vyděděnců, na konkrétních příkladech rolí, které jsem ztvárnil na Damu a v divadle ABC
Dramatická postava jako sen, herecká postava jako její život
Nováček, Jindřich ; Kudláčková, Jana (vedoucí práce) ; Salzmannová, Eva (oponent)
Tato práce je rozborem rozdílu mezi hereckou postavou a dramatickou osobou. V souvislosti s mojí absolventskou rolí Segismunda, v absolventské inscenaci Pedra Calderóna de la Barcy ?Život je sen?, pod režijním vedením Pavla Kheka. Jde o přesné určení rozdílu ve vnímání herce, kdy je hereckou postavou (při zkouškách, při hledání znaků pro dramatickou postavu) a dramatickou osobou (při představeních, kdy herce divák vnímá jako postavu jednající na jevišti). Tento rozbor je doplněn konkrétními příklady z výše uvedené hry a ze zkoušek inscenace do divadla DISK, reflektující interpretaci postavy Segismunda. Po celou dobu jsem převážně vycházel z teoretického určení těchto pojmů z knihy Jana Císaře: Člověk v situaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.