Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Teorie a praxe vzdělávání dospělých v tělesné kultuře
Hrubešová, Alexandra ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent) ; Reichel, Jiří (oponent)
Práce se zabývá problematikou vztahu vzdělávání dospělých a tělesné kultury. Zaměřuje se na rostoucí roli vzdělávání, zvláště pak dospělých, v současné společnosti a formuluje myšlenku o historické proměně dříve časově a věkově omezeného vzdělávání v současné celoživotní učení. V návaznosti na to charakterizuje kulturu, zejména tělesnou, a její spjatost s celoživotním učením. Tuto spjatost nazírá z historického a teoretického hlediska. Na základě toho zkoumá vztah vzdělávání dospělých a tělesné kultury v rovině obecně teoretické i aktuálně praktické. Význam tohoto zkoumání hodnotí z hlediska možného uplatnění poznatků ze vzdělávání dospělých v tělesné kultuře i případného posílení její společenské funkce.
Foucault a celoživotní učení jako politický koncept
Vařeková, Petra ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá myšlenkovým odkazem Michela Foucaulta a jeho možným využitím ve vztahu ke konceptu celoživotního učení. Práce argumentuje, že v současném diskursu o vzdělávání na úrovni Evropské unie je celoživotní učení využíváno jako politický koncept, což je ukázáno z kritické foucaultovské perspektivy. V teoretické části má bakalářská práce podobu kompilace možných interpretací Foucaultových tezí ve vztahu k oblasti celoživotního učení. Zaměřuje se zejména na Foucaultův koncept governmentality, který nabízí komplexní pohled na způsob, jakým neoliberalismus pronikl do různých forem vládnutí včetně oblasti vzdělávání. V druhé části se práce soustředí na analýzu vybraných strategických dokumentů Evropské unie s využitím Foucaultovy kritiky neoliberální governmentality. Práce odhaluje, jakým způsobem tyto dokumenty nahlíží na koncept celoživotního učení a jeho roli v budoucím vývoji Evropské unie. Bakalářská práce přispívá k diskuzi o možném využití Foucaultova díla při analýze politického konceptu celoživotního učení.
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prevence syndromu vyhoření
Petrášková, Bohumila ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Předložená diplomová práce pojednává o syndromu vyhoření jako fenoménu dnešní doby, který ohrožuje jedince i organizace, v nichž pracují. V teoretické části práce je definován syndrom vyhoření, vymezeny jsou jeho možné příčiny a vliv individuálních i vnějších faktorů. Dále je popsán proces vyhoření a jsou uvedeny psychosociální a tělesné příznaky, které na syndrom vyhoření ukazují, zmíněny jsou i možné důsledky syndromu vyhoření. V další kapitole je pojednáno o faktorech, které mohou působit v prevenci syndromu vyhoření v pracovním životě člověka. Uvedeny jsou vnitřní faktory jako odolnost jedince, jeho pracovní motivace a sebeřízení, i vnější faktory působící v pracovním prostředí. Poslední teoretická kapitola dává do souvislosti poznatky o syndromu vyhoření s řízením a vedením lidí a poukazuje na možnosti jeho prevence v organizaci. Pozornost je věnována řízení znalostí, řízení talentů a řízení rozmanitostí. Dále jsou uvedeny jednotlivé personální činnosti a jejich možná role v prevenci syndromu vyhoření. Nakonec je zmíněn význam osobnostního rozvoje, vzdělávání, vyvážení pracovního a osobního života i spirituality v prevenci syndromu vyhoření. Empirická část práce se skládá z dotazníkového šetření srovnávajícího ohrožení třech věkových kategorií a z rozhovoru s psychologem, který se prevencí syndromu...
Vliv nefinanční motivace na stabilitu externích lektorů
Beitlová, Michaela ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem zdrojů a nástrojů nefinanční motivace na stabilitu konkrétní skupiny externích lektorů. V práci je vymezen pojem nefinanční motivace, dále jsou popsány zdroje motivace v kontextu procesu motivace, jako klíčový zdroj pracovní motivace jsou vyzdviženy potřeby. Poté jsou v práci vymezeny a popsány jednotlivé nefinanční nástroje, které slouží k stimulaci pracovníků, popsán je i vliv extrinsických a intrinsických motivů na pracovníky. Problematika fungování nefinanční motivace v rámci organizace je doplněna o poznatky teorie společenských a tržních norem. Další část práce je tvořena popisem provedené kvalitativní sondáže, která se zabývá vlivem aspektů popsaných v teoretické části práce na stabilitu konkrétní skupiny externích lektorů. Klíčová slova: nefinanční motivace, potřeby, nástroje stimulace, společenské a tržní normy, kvalitativní empirické šetření, rozhovor s návodem, polostrukturovaný dotazník.
Výběrový pohovor
Výmolová, Eliška ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
První, teoretická část práce, se v úvodu zabývá analýzou pracovních míst, získáváním pracovníků na tato místa a následným procesem jejich výběru. Hlavní část práce je věnována nejčastěji používané metodě výběru, výběrovému pohovoru. Mezi výhody této metody patří možnost blíže posoudit uchazečovu osobnost, ověřit a doplnit výsledky jiných metod výběru a také poskytnout uchazeči informace. Naopak mezi nevýhody patří častá tendence k subjektivnímu posuzování a časová náročnost. Při výběrovém pohovoru by také jak tazatel, tak uchazeč měli dbát na dodržování etických zásad. Existují různé typy pohovorů. Odlišují se od sebe například na základě své strukturovanosti, počtu uchazečů nebo formulace a účelu otázek při něm použitých. Realizace výběrového pohovoru zahrnuje přípravu na něj, jeho průběh a nakonec vyhodnocení. Kvalitu realizace výběrového pohovoru výrazně ovlivňuje osobní přístup a odbornost tazatele. Empirická část práce je založena na šetření mezi vedoucími pracovníky, kteří mají zkušenosti s rolí tazatele u výběrového pohovoru, ale nepracují v organizaci v personálním oddělení. Výsledky šetření popsané v práci shrnují přístup těchto pracovníků ke své roli tazatele a také to, jakým způsobem a do jaké míry jsou vedoucí pracovníci v této oblasti podporováni organizací, která je zaměstnává.
Odborná příprava osob vyjíždějících na zahraniční misi
Kubistová, Anna ; Pivoňková, Lucie (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
(česky) Základním tématem této bakalářské práce je odborná příprava humanitárních a rozvojových pracovníků na práci na zahraničních misích v zemích globálního Jihu. Pozornost je věnována především přípravě v oblasti adaptace na odlišnou kulturu. Práce stručně popisuje práci na humanitárních a rozvojových misích, kulturní adaptaci a věnuje se vlivu kultury na humanitární a rozvojovou práci a možnostem odborné přípravy. Cílem práce je charakteristika odborné přípravy před výjezdem na zahraniční misi a porovnání procesu odborné přípravy ve vybraných českých i zahraničních organizacích. K dosažení cíle bylo uskutečněno výzkumné šetření. Závěrem práce je souhrn zjištěných skutečností a z toho vyplývající doporučení.
Sociálně-psychologické aspekty propouštění pracovníků
Anderová, Michaela ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesem propouštění pracovníků v organizaci, s důrazem na jeho sociálně-psychologické aspekty. Zaměřuje se na analýzu procesu propouštění pracovníků z pohledu všech jeho účastníků, identifikaci negativních důsledků propouštění a nalezení vhodných opatření, kterými lze tyto důsledky zmírnit. Současně zdůrazňuje roli práce v životě člověka a její hlavní charakteristiky, jejichž absence se významně projevuje při ztrátě pracovního uplatnění. Práce hodnotí konkrétní metody propouštění pracovníků a jejich využití, identifikuje roli personalistů a vedoucích pracovníků při propouštění s akcentem na etickou rovinu celého procesu. Důsledky propouštění pracovníků jsou analyzovány na úrovni hlediska jednotlivce, propouštějící organizace i státu. V rámci hledání možností, pomocí kterých lze negativní dopady propouštění eliminovat, hledá diplomová práce východiska ve státní politice zaměstnanosti, na úrovni organizace hodnotí využití outplacementu a v rámci společenské odpovědnosti organizací spojuje problematiku propouštění pracovníků s udržením dobrého jména zaměstnavatele na trhu. Prostřednictvím zrealizovaných případových studií je proces propouštění pracovníků v organizacích popsán z perspektivy konkrétních propuštěných osob. Případové studie poskytují náhled na vnímání této změny...
Význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa
Šafirová, Lucie ; Reichel, Jiří (vedoucí práce) ; Janiš, Kamil (oponent)
Následující diplomová práce se snaží zjistit, jaký význam mělo vzdělávání u pamětníků šoa. Nastiňuje podobu vzdělávání v Československu v letech 1918-1948 a zaměřuje se na vzdělávání židovské menšiny. Výzkumná část práce obsahuje analýzu narativních rozhovorů s pamětníky židovského původu, kteří prožili druhou světovou válku. Skrze studium odborné literatury a analýzu kvalitativních dat zachycuje, jakou roli hrálo vzdělávání v době předválečné, válečné a poválečné. Práce poukazuje na to, že vzdělávání mělo pro židovskou menšinu význam vždy a jeho role se měnila v závislosti na sledovaném období. Klíčová slova: židovská menšina, vzdělávání, Československo 1918-1948
Pracovní spokojenost
Syrová, Veronika ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tématu pracovní spokojenosti. Ta je často dávána do souvislosti s postoji k práci, které jsou s pracovní spokojeností velmi úzce propojeny. Práce dále shrnuje jednotlivé poznatky o pracovní spokojenosti, jaké faktory ji ovlivňují negativně a jaké pozitivně, provázanost pracovní spokojenosti s pracovní motivací, pracovním chováním a s výkonností pracovníků, vztah člověka a práce a na závěr celkovou spokojenost s prací a jejími jednotlivými aspekty. V práci je krátce věnována pozornost životní spokojenosti. Ta je s pracovní spokojeností propojena a navzájem se ovlivňují. Pozornost je věnována především výkladu pracovní spokojenosti. Jde zejména o historii pojmu pracovní spokojenost, provázanost pracovní spokojenosti s postoji k práci, nejednotnost pojmu pracovní spokojenost, metody zjišťování pracovní spokojenosti a faktory ovlivňující pracovní spokojenost. Snahou je specifikovat faktory, které na pracovní spokojenost působí a ovlivňují ji pozitivně nebo negativně. Pracovní spokojenost je úzce propojena s motivací pracovníků. V této souvislosti je věnován prostor různým teoriím motivace, jejichž obvyklé dělení je na teorie potřeb a na teorie zaměřené na proces. Míra pracovní spokojenosti ovlivňuje pracovní chování, zejména absentérství, fluktuaci a stabilizaci pracovníků...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.