Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Optické hračky a animační hříčky ve výtvarné výchově
Weinhartová, Kateřina ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje stručně historii animačních hříček, přechodu z předanimačních technik do světa filmové animace. Představuje tuzemskou i zahraniční tvorbu hlavně v oblasti vhodné pro práci s dětmi. Mapuje současné trendy v oboru a jejich další využití pomocí postprodukce. Poukazuje na paralely a inspirativní příklady z filmového nebo galerijního prostředí animace. Didaktická část představuje východiska aplikace různých způsobů animace v praxi se studenty. Jsou zde zohledněny cíle RVP. Ve výtvarné části jsem prozkoumala předanimační techniky pomocí tematicky otevřeného souboru optických hraček (flipbooky, zoetrop, traumatrop) založených na principu zrakové setrvačnosti. Klíčová slova : optika, animace, hra, výtvarná výchova, výtvarné umění, optické klamy
Současná animovaná tvorba ve výtvarné výchově
Burianová, Tereza ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Práce se zabývá současnou podobou animované tvorby, především tendencemi objevujícími se v posledních letech. Představuje možnosti různých přístupů animace, práci s ní a její využití v hodinách výtvarné výchovy či v zájmových kroužcích. Současné trendy jsou představovány pomocí konkrétních animovaných filmů a tvorby jejich autorů. Důraz je kladen na filmografii vzniklou v České republice určenou dětskému diváku. Pro komplexní pohled na daný obor práce mapuje základní animační techniky a představuje běžný postup při vzniku profesionálních animovaných filmů, dále pak práce přináší seznam organizací, institucí a programů věnujících se šíření animace, její edukaci jak pro žáky tak pedagogy se zájmem ji zapojit do svých hodin. Autorka se opírá o odbornou literaturu, dále pak o informace z internetových stránek či blogů věnujících se otázce animace, jejím úskalím ale i krásám. Autorka se sama již několik let animované tvorbě věnuje, čerpá proto i z vlastní tvorby a z poznatků s ní spojených. V praktické části práce autorka představuje dvě videa. Jedním z nich je návod na výrobu jednoduché animační loutky, opírající se o klasické postupy vzniku profesionálních loutek, zároveň přestavuje autorský přístup k její vizuální podobě a volbě materiálů. Druhé dílo přináší krátký animovaný film vytvořený čtveřicí...
Podoby současné české ilustrace pro nejmladší čtenáře
Kočová, Kamila ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Kočová, K.: Podoby současné české ilustrace pro nejmladší čtenáře. /Diplomová práce/ Praha 2011 - Universita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 86 stran. Práce se zabývá současnými tendencemi v ilustrační tvorbě pro nejmladší čtenáře. Porovnává tvorbu současných českých výtvarníků, tvořících ilustrace pro nejmladší děti s podobou kýče v nynější ilustrační tvorbě. Analyzuje kýč jako fenomén a poukazuje na konkrétní příklady, kde se vyskytuje v knihách nebo časopisech pro děti. V didaktické části se zaměřuje na práci s ilustrací v první třídě na základní škole, zkoumá reakce dětí na tvorbu dnešních ilustrátorů a názory učitelů na tuto tvorbu. Klíčová slova: dětská kniha, současná ilustrace, kýč, porovnání, nakladatelství, autoři ilustrací
Věci, které (ne) potřebujeme
Kocúrová, Zuzana ; Sedlák, Michal (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Kocúrová, Z.: Věci, které ne/potřebujeme. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy. Vedoucí práce M. Sedlák. Tématem diplomové práce je vztah člověka a prostoru v kontextu filozofie, psychologie, sociální historie, umění a edukace. Teoretická část se zabývá otevřeným a uzavřeným prostorem, jejich vztahem k základním lidským potřebám bezpečí a sounáležitosti. K zajištění se proti strachu slouží jedincům izolace a kontrola. S těmito potřebami souvisí i významy spojené s otevřenou architekturou. Druhá část práce popisuje moje výtvarné projekty vycházející z konceptů uvedených v teoretické části, kterými byly instalace, akce a fotografický cyklus. Ve třetí části popisuji aplikaci daného tématu ve vyučování výtvarné výchovy na 1. až 3. stupni vzdělávání. Klíčová slova: otevřený prostor, uzavřený prostor, strach, pocit bezpečí, architektura, paravan, tašky, průhlednost, edukace.
Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete
Nachlingerová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Nachlingerová, J.: Ilustrace v české knize pro děti. Obraz zvířete /Diplomová práce/ Praha 2010 Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, počet stran 65 Hlavním tématem této diplomové práce jsou ilustrace v české knize pro děti se zaměřením na obraz zvířete v ilustracích, ale i v literárních textech. Práce nachází různé způsoby zobrazení zvířat v rámci obecných ilustrátorských přístupů, zastavuje se u vybraných zásadních představitelů české ilustrace. Pohlíží na současnou produkci knih pro děti v jejích pozitivních i negativních aspektech, sleduje jak snahy v péči o krásnou knihu, tak i nehodnotnou produkci spojenou s nezodpovědností vůči dětskému čtenáři. Na pozadí pozoruhodných knih o zvířatech mapuje současné ilustrátory usilující o výtvarně náročnou ilustraci. Klíčová slova: ilustrace, zvíře, role zvířete v dětské knize, antropomorfizace, ilustrátorský přístup, zásadní představitelé české ilustrace, kniha, současná produkce knih pro děti, krásná kniha, kýč, nakladatelství, současní ilustrátoři
Písmo v ulicích - srovnání dánského a českého městského designu
Hubáčková, Barbora ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
anotace: Hubáčková, B.: Písmo v ulicích - srovnání dánského a českého městského designu. /Diplomová práce/ Praha 2006 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy Písmo v ulicích - srovnání dánského a českého městského designu je teoretickou studií, která se zabývá historií a formami vizuální komunikace ve veřejném prostoru a jejím stavem na počátku 21. století. Cílem práce bylo na základě prostudovaných skutečností porovnat stav městského designu a úroveň vizuální komunikace v Dánsku a Česku. Informační a orientační systémy jsou v obou zemích chybné, chyby však plynou z odlišných příčin. Velké rozdíly pak byly spatřeny především v kvalitě zpracování reklamy, která je v Dánsku díky celkové stabilitě a tradici řemesla na vyšší úrovni. klíčová slova: vývoj ulice, městský mobiliář, grafický design, vizuální komunikace, design, orientační systém, reklama, plakát, graffiti
Graffiti, konformní nonkonformita aneb role graffiti ve výuce výtvarné výchovy
Hübner, Petr ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Hübner, P.: Graffiti - Nonkonformní konformita aneb Role graffiti ve výuce výtvarné výchovy, [Diplomová práce] Praha 2013 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, 94 s. Diplomová práce volně navazuje na autorovu práci bakalářskou. Stručně mapuje podstatu a historii fenoménu graffiti se zaměřením na současnou situaci a lokální scénu. Dále vyzdvihuje méně často kladené otázky a problémy, které vychází ze samotné podstaty graffiti. Text se snaží poskytnout důležité informace a podněty vyučujícím výtvarné výchovy, kteří mají o graffiti mnohdy zkreslenou a částečně zidealizovanou představu. Zdůrazněn je i stav současného pražského street artu, který je momentálně ve výrazném úpadku. Text kombinuje konkrétní příklady a úvahové pasáže, které se dotýkají obecných témat jako non/konformita, svoboda, bezpečí, kreativita, iluze, vztah k okolnímu prostředí či soukromému vlastnictví. Sonda, která byla provedena mezi vyučujícími na druhém stupni základních škol a školách středních, je konfrontována s názory autora i prostřednictvím dvou rozhovorů se samotnými sprejery. V didaktické části autor shrnuje možná pojetí výuky výtvarné výchovy v souvislosti tématem graffiti, která doplňuje o profily několika současných výtvarníků, kteří vzešli z prostředí graffiti subkultury. V závěrečné...
Univerzální oděv a jeho využití v muzejní edukaci
Švejdová, Kateřina ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci navazující na práci bakalářskou se zaměřuji na univerzální formy oděvu. V teoretické části zkoumám společné znaky oděvů v proměnlivých kulturně- historických kontextech. Zaměřuji se na všeobecné aspekty odívání. Hledám souvislosti mezi funkcemi a formami oděvu. Sleduji vlivy historických stylů v tvorbě současných oděvních návrhářů, hledám univerzální rysy oděvu v dnešní módě. Pozoruji zájem dětí, učitelů i publikací o textilní tvorbu. Ve výtvarné části se zabývám sérií návrhů na univerzální variabilní oděv. Z jednoho střihu vzniká aranžováním pomocí patentů více modelů. Varianty výsledných modelů dokumentuji a kriticky reflektuji. V didaktické části navrhuji edukační program k vybrané oděvní expozici. Součástí programu jsou pracovní listy a možnost využití univerzálního oděvu jako didaktické pomůcky. Program ověřuji v praxi, dokumentuji a vyhodnocuji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.