|
Components Testing in Automotive Industry
Tovaryš, Miroslav ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
The bachelor’s thesis is aimed at testing of components produced by automotive industry. It yields an overview of testing methods, their basic description and description of used testing devices. In the thesis are also mentioned CAD systems, Finite Element Methods and accelerated tests, which are employed to reduce costs of testing process by eliminating the number of tests or by shortening the test-times. The basic principles of all these tools are briefly described. The conclusion of the thesis summarizes the reasons why developing of the testing is so important.
|
| |
| |
|
Technologie Rapid Prototyping v automobilovém průmyslu
Skrutek, Ivo ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je nabídnout základní přehled dnešních metod RP, jejich principech a možnostech jejího využití v automobilovém průmyslu. Je zaměřena na popis jednotlivých metod, vysvětlení funkce, popsání výhod a nevýhod dané metody. U každého RP systému je uvedeno několik konkrétních příkladů z automobilového průmyslu, kdy bylo využito právě technologií RP. Samostatnou část tvoří ukázka praktického postupu výroby součástky technologií FDM. V závěru je uveden možný vývoj této metody v budoucnu a její rozšiřování využití v oblasti automobilového průmyslu.
|
|
Technická řešení Formule SAE v zemích mimo USA
Bittner, Ivo ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Technická řešení Formule Student v zemích mimo USA. Bakalářská práce bakalářského studia 3. Ročník, školní rok 2008/2009, studijní skupina 3D/31. FSI VUT v Brně, Ústav automobilního a dopravního inženýrství, odbor Dopravní a manipulační technika, listopad 2008. Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru Dopravní a manipulační technika předkládá návrh práce Technická řešení Formule Student v zemích mimo USA. Náplní práce je zpracovat přehled nejdůležitějších technických předpisů a souvisejících technických řešení současných soutěžních vozidel, uvést dostupné příklady řešení důležitých konstrukční částí, vyslovit se k možnosti využití inženýrských přístupů při vývoji vozidel, včetně měření a testování, připravit dostupný přehled konstrukční řešení význačných závodních týmů .
|
|
Uložení předního kola vozidla Formule Student
Lněnička, Martin ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá uložením předního kola vozu kategorie Formule Student. Obsahuje různé způsoby uložení a zavěšení kola formulových i osobních vozidel. Hlavní náplní této práce je tvorba výkresové dokumentace jednotlivých součástí uložení předního kola Formule Student. Dále je proveden kontrolní výpočet trvanlivosti ložisek při klidné jízdě po rovné vozovce.
|
|
Současná konstrukční řešení silničních motocyklů kategorií nad 500ccm
Vaculík, František ; Beran, Martin (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této práce je shrnutí současných poznatků v konstrukci silničních motocyklů se zdvihovým objemem nad 500 ccm. Práce je členěna po jednotlivých konstrukčních celcích na motor, převodové ústrojí, rám a zavěšení kol, brzdový systém, elektrickou výbavu a na ostatní součásti. U každého celku je rozbor možných technických řešení, jejich výhody, nevýhody a použité materiály při výrobě. V závěru práce je srovnání tří motocyklů různých výrobců a jejich technické řešení.
|
|
Vývoj vozů Formule 1
Studeník, Juraj ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem vývoje, výzkumu, výroby a zkoušení komponentů pro vozy formule 1. Na základě těchto zlepšení dochází k posunu ve vývoji technologií, které podporují větší bezpečnost pro jezdce a neustále zvyšují hranice rychlosti. Tím dochází k větší vyrovnanosti jezdeckého pole a zajímavosti závodů.
|
| |
|
Počítačové simulace v oblasti bezpečnosti vozidel
Krkoška, Kamil ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je zpracovat ucelený přehled současného stavu v oblasti bezpečnosti automobilů, konkrétních postupů a dosažených výsledků v této oblasti. Jsou zde stručně popsány konstrukční řešení pro zvýšení aktivní a pasivní bezpečnosti a dále je vysvětleno testování těchto systémů v nárazových zkouškách a hodnocení těchto zkoušek podle biomechanických limitů. Pozornost je také věnována využití a přínosu počítačových simulací v této oblasti. Popsán je i postup při provádění těchto simulací včetně používaných softwarů a příkladů úspěšných aplikací počítačových simulací v praxi.
|