Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The First Audio-visual Experience
Gojdičová, Alexandra ; Bagdasarov, Georgij (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent)
Moja bakalárska práca Prvý audiovizuálny zážitok (Príspevok vývojovej psychológie k strihovej sladbe) sa zaoberá najrannejšou fázou vývoja dieťaťa (do dvoch rokov), kedy dochádza k prvému audiovizuálnemu kontaktu s vonkajším svetom a vznikajú základné kognitívne štruktúry ? rytmus, priestor, čas, trvalý predmet a pojem ?ja?. Tieto štruktúry predchádzajú vzniku jazyka. Sú taktiež podstatnou súčasťou filmovej reči, ktorá tak čerpá aj z nesémantických princípov vnímania. Analogicky pracujem s poznatkami vývojovej psychológie a filmovými teóriami a postupmi (Griffith, Vertov, Tarkovskij, Mitry a Brakhage). Zameriavam sa predovšetkým na rytmus ako cestu k vytvoreniu filmového priestoru a času.
Auto - bio - graf
Železná, Hana ; Růžičková, Alice (vedoucí práce) ; Suk, Jan (oponent)
V teoretické diplomové práci AUTO-BIO-GRAF načrtávám impulsy z jakých vzniká autobiografické dílo a popisuji v jakých podobách můžeme autobiografické prvky spatřit ve filmu.
Gyumri orákulum rodinných vztahů
Tara, Tereza ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent)
Tato práce vykládá film Gyumri české dokumentaristky Jany Ševčíkové z pohledu staré toltécké moudrosti. Tvorba Jany Ševčíkové se týká základních otázek života a smrti. Ševčíková ve filmu s etnografickou přesností ukazuje, jak se jednotliví lidé z města Gyumri, zasaženého v roce 1988 katastrofálním zemětřesením, vyrovnávají s pomíjivostí lidského života. Rodiny, kterým zemřely děti, dávají svým novým dětem stejná jména. V této práci zkoumám povahu tohoto fenoménu, jeho kořeny a odraz v životě běžného člověka v naší kultuře. Tento text je úvahou o tom, jak může autor i divák k tématu tohoto charakteru přistupovat, aby si z jeho ztvárnění mohl odnést co nejvíce zkušeností, které mohou obohatit jeho život. Stejně jako tento film, i tato práce je orákulem, zrcadlem, které odráží to, co se děje někde hluboko uvnitř.
Globalizace a dokumentární film (Angažovanost v dokumentu)
Milošević, Ivana ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent)
V poslední desetiletí lze vypozorovat, že se téma globalizace stalo jakousi ?módou?, ale zároveň i důležitým tématem také mezi dokumentaristy. Tato diplomová práce volná esej o hledání souvislostí, udivení se nad fenoménem a snaha o nalezení rámce vztahu angažovanosti, dokumentárního filmu a procesu globalizace. Zabývá procesem globalizace ve vztahu k angažovaném dokumentárním filmu. S důrazem na významné dokumentární filmy o globalizaci vzniklé za posledních pět let ve světě a v České republice. Snaží se obsáhnout pojem globalizace a její rysy, najít spojení a formulovat vliv globalizace na média, přesněji na dokumentární film a uvádí a popisuje příklady dokumentárních filmů s globalizační tematikou.
Vladimír Rula, kníže insitního filmu
Všetečková, Helena ; Růžičková, Alice (vedoucí práce) ; Vachek, Karel (oponent)
Zvolila jsem si psát o Vladimíru Rulovi, insitním filmovém tvůrci (dokumentaristovi) z České Třebové. Je znám mezi amatéry, ale psáno o něm zatím celistvěji nebylo. Jelikož ani insitní film není docela známá a popsaná veličina, pokusila jsem se ho popsat skrz insitního výtvarné umění a poezii/ prózu; Vladimíra Rulu pak popsat způsobem, který vychází z našich společných rozhovorů a z hovoru s tvůrci, kteří jej nebo jeho dílo znají. Vladimír Rula za svůj život udělal stovky, možná tisíce filmů. Mnoho jich představil na amatérských festivalech, jiné neviděl nikdo, než jeho žena Slávka. Podstatné by bylo uvést jeho filmy v patřičnou známost, což je věcí dlouhodobější práce.
Časosběrná metoda v českém dokumentárním filmu
Slezáková, Šárka ; Třeštíková, Helena (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent)
Práce mapuje užití časosběrné metody v českém filmu. Dále vymezuje a definuje pojem časosběr a časosběrný. Přináší přehled nejdůležitějších tvůrců
Koncertní tvorba J. A. Bendy (se zaměřením na cembalové koncerty)
Keglerová, Edita ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Cílem práce je oslovit nejen širokou řadu interpretů, posluchačů, ale i podnítit činnost dalších badatelů a obnovit zájem o skladatelskou osobnost J. A. Bendy a jeho tvorbu.
Jorgen Leth - klasik dánského (dokumentárního) filmu
Potočný, Tomáš ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent)
Tato práce monograficky pojednává o díle dánského filmového režiséra Jorgena Letha. Jejím hlavním cílem je představit tohoto autora českým čtenářům. Shrnuje základní biografické údaje, zdroje umělecké inspirace a zaměřuje se na výrazný autorský styl. Několika příkladech se snaží postihnout Lethovy základní tvůrčí postupy a hlavní tématické oblasti jeho filmů. Text se kromě zdrojů uvedených v použité literatuře opírá také o osobní rozhovor, který se mi podařilo získat v červenci roku 2008 během Lethova pobytu na filmovém festivalu v Karlových Varech. Významnou částí práce je kompletně zpracovaná filmografie se stručnými anotacemi ke všem dvaačtyřiceti filmům, jež dosud Jørgen Leth natočil ? a to včetně mnoha obrazových ukázek. Kromě celovečerního filmového experimentu s Larsem von Trierem pod názvem Pět překážek (2005) není u nás tvorba Jorgena Letha téměř vůbec známá. Tato práce si tedy klade za cíl přispět k bližšímu seznámení s tímto jistě velmi zajímavým a inspirativním autorem.
Filmové fejetony Václava Táborského
Bláhovec, Bohdan ; Růžičková, Alice (vedoucí práce) ; Kubica, Petr (oponent)
Václav Táborský je významným českým dokumentaristou první poloviny 60.let. Narodil se 28.9.1928 v Praze. Absolvoval FAMU - obor režie a to v roce 1952. Působil jako redaktor v Dokumentárním studiu Krátkého filmu, kde natáčel žurnálové příspěvky pro filmový týdeník. V první polovině 60.let spoluinicioval vznik umělecké skupiny ČAS, která hledala způsoby pro co nejvyšší autenticitu v dokumentárním filmu. Táborský natočil řadu svých filmů metodou skryté kamery - z výrazného odstupu od lidí. Mezi jeho nejlepší díla patří pravě jeho sarkastické fejetony z let 1961-1968. Jedná se o filmy Stopy, Zablácené město, Dovolená, Hostinec a Dějiny na 8. Po srpnové okupaci v roce 1968 odešel do emgrace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 RŮŽIČKOVÁ, Andrea
14 RŮŽIČKOVÁ, Anna
2 Růžičková, Adéla
5 Růžičková, Alena
1 Růžičková, Alexandra
2 Růžičková, Alžběta
5 Růžičková, Aneta
14 Růžičková, Anna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.