Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí4 - 13další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické apekty využití prostorového zobrazování
Prokýšek, Miloš
NÁZEV: Didaktické aspekty využití prostorového zobrazování AUTOR: Mgr. Miloš Prokýšek KATEDRA Katedra informačních technologií a technické výchovy ŠKOLITEL: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc. ABSTRAKT: Předmětem zkoumání této disertační práce je fenomén prostorového zobrazování a jeho funkční specifika a možnosti z hlediska didaktiky. Studie se zabývá problematikou vymezení prostorového zobrazování jako didaktického prostředku, identifikací jeho didaktických a funkčních specifik a zkoumáním vztahu prostorového zobrazování a kognitivních procesů. V rámci práce je empiricky ověřován vliv aplikace prostorového zobrazování v procesu učení na studijní výsledky žáků v závislosti na některých složkách prostorové inteligence. Rozpracováním teorie dané specifické oblasti didaktických prostředků se práce usiluje o příspěvek k rozvoji didaktiky v kontextu rostoucího významu technologií pro podporu vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, didaktické prostředky, prostorové zobrazování, didaktická specifika prostředků prostorového zobrazování, prostorová inteligence
Metoda ukotvujících vinět a její využití pro zvyšování komparability sebehodnocení vědomostí a dovedností v oblasti ICT
Hrabák, Jan ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
Tato práce pojednává o využití metody ukotvujících vinět v pedagogickém výzkumu při zjišťování úrovně vědomostí a dovedností v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT) se zaměřením na české středoškolské studenty. Teoretická část práce obsahuje popis kurikulárních dokumentů, které stanovují vědomosti a dovednosti v oblasti ICT. V České republice se jedná především o rámcové vzdělávací programy. Popsán je také mezinárodní dokument DigComp. Dále teoretická část obsahuje podrobný popis metody ukotvujících vinět se zaměřením na neparametrický přístup této metody. Součástí je přehled dostupné české i zahraniční literatury k výzkumům zaměřeným na vědomosti a dovednosti v oblasti ICT, včetně mezinárodních výzkumů International Computer and Information Literacy (ICILS) 2013 a 2018, a na využití metody ukotvujících vinět v pedagogických výzkumech. Empirická část obsahuje popis kroků při formulaci ukotvujících vinět, nedílné součásti metody ukotvujících vinět, dle kurikulárních dokumentů České republiky a při vytváření ukotvujících vinět na základě mezinárodního dokumentu DigComp. Ověřováno bylo splnění předpokladů metody ukotvujících vinět (ekvivalence vinět a konzistence odpovědí) nejen pomocí dotazníků, ale také inovativně pomocí rozhovorů se studenty. Dále empirická část obsahuje postup při...
Pracovní prostředí a modely jejich distribuce
Vais, Jan ; Prokýšek, Miloš (vedoucí práce) ; Fuglík, Viktor (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice distribuce pracovních prostředí, tedy operačních systémů, softwaru a specifických nastavení. Popisuje vybrané metody (lokální virtualizace, vzdálená instalace softwaru, klonování disků, cloud computing a terminálové služby), zkoumá jejich možnosti distribuce a posuzuje je pomocí vlastní hodnotící metodiky s~ohledem na čtyři velikosti modelových institucí. V závěrečné části představuje výsledky a zjištění případové studie.
Návrh JS knihovny pro tvorbu atypických forem didaktických testů
Kozub, Martin ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
V úvodní části tato bakalářská práce srovnává existující druhy didaktických testů a vyhledává atypické formy vhodné pro zpracování na počítači, potažmo v prostředí webu. Dále se práce zabývá JavaScriptovými knihovnami a frameworky, jejich rozdíly a adekvátními postupy pro jejich vývoj. Stejně tak ukazuje některé možnosti moderního JavaScriptu. Praktickým výstupem práce je JavaScriptová knihovna usnadňující zadávání didaktických testů užívajících atypických forem otázek, tedy těch, které nejsou součástí nativních objektů prohlížeče. V případě vlastní tvorby se jedná o podporu otázek využívajících přesun možností a jejich přiřazování či seřazování. Kromě samotné knihovny vznikla také její dokumentace a celý projekt je, včetně návodů a ukázkových testů, k dispozici na serveru GitHub.
Vizualizační nástroje pro 3D podporu výuky
Mutl, Josef ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Prokýšek, Miloš (oponent)
Náplní této bakalářské práce je zmapování existujících vizualizačních nástrojů a zhodnocení jejich využitelnosti pro 3D podporu výuky. Podstatnou část práce tvoří realizace modelového řešení 3D vizualizace historického objektu - hradu a zámku v Polné. V teoretické části práce jsou popsány informační zdroje z oblasti výukových objektů a tvorby 3D modelů. Jsou představeny konkrétní možnosti praktické realizace 3D vizualizace historického objektu a navrženy oblasti její implementace do života společnosti, přičemž je kladen důraz na oblasti vzdělávací. V části praktické je nejprve představena vlastní realizace modelového řešení 3D vizualizace historického objektu. Dále následuje průběh proběhnuvšího šetření modelu do výuky. Na závěr jsou představeny výsledky ověření aplikace a formulovány závěry a doporučení pro školskou praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí4 - 13další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.