Název:
Vizualizační nástroje pro 3D podporu výuky
Překlad názvu:
Visual tools for 3D support teaching
Autoři:
Mutl, Josef ; Lustig, Stanislav (vedoucí práce) ; Prokýšek, Miloš (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Náplní této bakalářské práce je zmapování existujících vizualizačních nástrojů a zhodnocení jejich využitelnosti pro 3D podporu výuky. Podstatnou část práce tvoří realizace modelového řešení 3D vizualizace historického objektu - hradu a zámku v Polné. V teoretické části práce jsou popsány informační zdroje z oblasti výukových objektů a tvorby 3D modelů. Jsou představeny konkrétní možnosti praktické realizace 3D vizualizace historického objektu a navrženy oblasti její implementace do života společnosti, přičemž je kladen důraz na oblasti vzdělávací. V části praktické je nejprve představena vlastní realizace modelového řešení 3D vizualizace historického objektu. Dále následuje průběh proběhnuvšího šetření modelu do výuky. Na závěr jsou představeny výsledky ověření aplikace a formulovány závěry a doporučení pro školskou praxi.The purpose of this baccalaureate thesis is to map existing visualization tools and to evaluate their utility for 3D support teaching. The essential part of this thesis consists of the implementation of the model solution 3D visualization of a historic building - the castle of Polná. The aim of the theoretical part is to describe the information sources of the objects involved and creation of 3D models. Concrete opportunities for practical realization of 3D visualization of the historical object are presented and some areas of its implementation into the life of society are also suggested in this thesis; the empasis is on the educational field. The objective of the practical part is to introduce implementation of the model solutions 3D visualization of the historical object and to present the process of the investigation of the model into teaching. Results of the verification of the application are also involved in the thesis as well as the conclusions and recommendations for school practice.
Klíčová slova:
3D; model historického objektu; podpora výuky; vizualizace; 3D; model of a historical object; support of teaching; visualization