Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Feldenkraisova metoda, dech a hlas
Oswaldová, Petra ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; KRÖSCHLOVÁ, Eva (oponent)
Předmětem disertační práce ?Feldenkraisova metoda, dech a hlas? je proces zkoumání a zaznamenávání, v jakých souvislostech je možné interaktivně propojovat prvky pohybové, dechové a hlasové v novém přístupu, určeném primárně k učení ve skupině. V úvodu práce autorka popisuje teoretická i praktická východiska a představuje inspirační zdroje: učení pohybem dr. Moshého Feldenkraise a výchovu k hlasu doc. Libuše Válkové. Následují základní hlediska, oba přístupy integrující, pojmenovaná v kontextu praxe i ve filozofickém přesahu
Autorský přístup k tvorbě divadla s dětmi
Tichá, Dorota ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Záměrem této diplomové práce je hledat možné cesty k autorské tvorbě v dramatické výchově. Podrobně se věnuji představením: "Tati, tatínku!" a "Čokoláda", realizovaným v letech 2013 a 2014, a souboru her. Uvažuji o spoluautorství s dětmi, jde mi o jejich aktivní zapojení při tvorbě představení, (především skrze autorské texty) a o to, jak společnými silami utvářet kulturní zázemí - divadlo, které komunikuje nejen s člověkem, ale i s místem. Věnuji se specifice autorského divadla, zvláště na Katedře Autorské tvorby a Pedagogiky. Kladu si otázky k možným předlohám pro dramatickou výchovu a hledám využití moderních režijních postupů s prvky performance a site specific i sociální působnosti divadla.
Být tělem - žít v duchu.
Machková, Markéta ; RUT, Přemysl (vedoucí práce) ; PILÁTOVÁ, Jana (oponent)
Práce pojednává o studiu psychosomatických disciplín a zejména dialogického jednání Ivana Vyskočila. Ve světle teoretického principu dialogičnosti v práci Martina Bubera a z vlastních reflexí praktického studia se autorka snaží postihnout duchovní přesahy, jaké mohou takové disciplíny skýtat. Esejistickou formou se rovněž rozhlíží po vlastní duchovní cestě a ptá se, do jaké míry vychází duchovní zkušenost z vědomí vlastního těla.
Funkční pedagogika
Pellarová, Petra ; OSWALDOVÁ, Petra (vedoucí práce) ; PILÁTOVÁ, Jana (oponent)
FUNKČNÍ PEDAGOGIKA Petra Pellarová Ve své práci se zabývám problematikou klasického vzdělávání z hlediska své vlastní zkušenosti. Jsem absolventkou taneční konzervatoře Duncan Centre a studovala jsem čtyři roky na taneční univerzitě v Essenu, v Německu. Získala jsem roční stipendium balijského tance na univerzitě v Denpasaru na ostrově Bali. Ve své práci mapuji svoji cestu vzdělávání od jeslí po DAMU. Zaměřuji se proto na to, jaký vliv může mít pohybová průprava a jak a co vše se učíme pomocí pohybu. Významným milníkem mého vzdělávání je současné studium na katedře autorské tvorby a pedagogiky, které mi umožnilo nadhled nad mou taneční i pedagogickou praxi a jejich vzájemné propojení v současné i budoucí praxi.
Mít tělo, být tělem, výzkumný, inscenačn í a integrační projekt
Jungová, Kateřina ; MIKOTOVÁ, Zoja (vedoucí práce) ; PILÁTOVÁ, Jana (oponent)
Magisterská práce se zabývá reflexí projektu Mít tělo, být tělem, který probíhal v letech 2009 ? 2012. Jeho tématem bylo lidské tělo a to, jak k tělesnosti v současné době přistupujeme a jaký k ní máme vztah. Zahrnoval zkušenosti lidí, kteří žijí s různými druhy zdravotních či sociálních handicapů a také lidí, jejichž vztah k tělu ovlivnila profese. První, výzkumná část obsahovala šest sérií workshopů s následujícími skupinami: lidé s mentálním postižením, chlapci z výchovného ústavu, senioři, lidé s tělesným postižením, IT experti a lékaři. Lektoři vedoucí workshopy pracovali prostřednictvím různých pohybových konceptů, metod a přístupů (např. Feldenkraisova metoda, moderní tanec, rytmika, taneční a pohybová terapie, dramaterapie, fyzioterapie, neutrální maska?) s jednotným cílem přivést účastníky k sebevyjádření a sebepoznání skrze vlastní tělo a autentický pohyb. V druhé inscenační části vzniklo autorské divadelní představení (veřejně uváděné v letech 2010 ? 2012), na němž se jako tvůrci a zároveň i účinkující podíleli lidé ze jmenovaných workshopových skupin. Projekt měl inkluzivní a integrační rysy. Předkládaná práce nabízí vhled do projektu na základě jeho zásadních témat prostřednictvím tematických průřezů ? obsahuje např. kapitoly Lektoři, vedoucí a jejich práce ve skupinách, Skupinová dynamika, Asistence a její proměny v průběhu projektu, Integrace, inkluze, resocializace a projekt, aj. Vychází mimo jiné z bohaté dokumentace pořizované neustále v průběhu celého projektu. Obsahuje citace deníkových záznamů, rozhovorů s lektory, asistenty, účastníky a kurátory workshopových skupin a z dotazníků pro účastníky a tvůrce projektu. Práce je doplněna videopřílohami a bohatou fotodokumentací.
Být a být si toho vědom aneb Od sebepozn ání k psychoterapii
Vaverová, Lucie ; SLAVÍKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; PILÁTOVÁ, Jana (oponent)
Tato magisterská práce popisuje životní cestu autorky od zájmu o vědomé sebepoznání k aktuálnímu profesnímu směřování. Zpracováno je téma sebepoznání s ohledem na studium psychosomatických disciplín. Autorka postupně reflektuje jednotlivé disciplíny a následné hledání a tvorbu závěrečné autorské prezentace. Důraz při tom klade na sebereflexi a osobní zkušenost.
Divadlo krize
Čonková, Ivana ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Tato práce popisuje a reflektuje specifické, sporné divadelní události a tvůrčí projekty, které jsem realizovala v sociálně politicky vyhrocených chvílích - v krizi. V těchto akcích jsem poznávala divadlo, tím, že jsem aktivně něco dělala. Postupně jsem získávala zkušenosti, které v sobě ukrývají jisté otázky i odpovědi divadelní praxe. Popisuji čtyři události a dva projekty. První událost reagovala na smrt tragicky zemřelých osob a psů na Florenci v Praze. Poslední projekt se odehrával v prostoru romského městského ?gheta? v Ústí na Labem. Pohybuji se v rozličných prostorech, situacích i tématech. V nich všech jsem pátrala, čím vším divadlo může být a jak s tímto médiem odpovědně zacházet. Zkoumala jsem, jak může přežít a odolat nebezpečí divadelní rutiny, konzumu a všednosti. Jak divadlo nenechat upadat, ale objevit jeho sílu život měnit, identifikovat a tvořit.
Divadlo jako domov
Golubovič-Dragin, Biljana ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Makonj, Karel (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent) ; Dias, Pavel (oponent)
Tato disertační práce sleduje divadlo jako místo osobního i profesního růstu a prostor, odkud je možné odpovídat realitě. Jmenuje se Divadlo jako domov s podtitulem Identita, paměť, prostor.rvní kapitola, Divadlo a alchymie, pojednává o mé stáži u Mina Tanaky a o transformačním potenciálu divadla, o zasvěcování pohybem v rozpětí mezi tradičním obděláváním země a sublimovaným tanečním pohybem butó, v němž si tělo a krajina odpovídají. Tato současná taneční technika čerpá ze specifické kulturní paměti i specické dějinné situace, a tím mi ukázala, že propojení života a tance není jen sen a může být nástrojem odhalování identity.
Dialogičnost argentinského tanga
Wojtkowiak, Urszula ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Tato práce zkoumá argentinské tango jako disciplínu osobního a tvůrčího rozvoje. Jejím cílem je ověřit hypotézu, že argentinské tango je formou dialogického jednání, psychosomatické disciplíny objevené prof. Ivanem Vyskočilem a rozvíjené především na Katedře autorské tvorby a pedagogiky DAMU v Praze. Práce srovnává analogie a rozdíly dialogického jednání a argentinského tanga, přičemž styčným bodem je zde především pojem dialogu. Práce vychází z osobní zkušenosti s dialogickým jednáním, argentinským tangem, kontaktní improvizací a divadelním tréninkem ? v případě posledních dvou uvedených jde i o zkušenost s pedagogikou těchto disciplín a taky zkušeností práce s dětmi.
Inspirace a práce se starozákonním příběhem " O potopě "
Jenšík, Daniel ; Pilátová, Jana (vedoucí práce) ; Rut, Přemysl (oponent)
Tato práce je zaznamenáním pohledu na fenomén mytického příběhu O potopě a jeho následného prolnutí do tvůrčího, profesního a osobního života. Práce se skládá z pěti částí. První část pojednává o písemném projevu autora z hlediska předmětu Proměny autorství. Druhá část je reflexí autorovy osobní zkušenosti s fenoménem Potopa. Ve třetí části autor zaznamenává paralely mýtu O potopě v kontextech několika kultur. Čtvrtá část zachycuje autorovu zkušenost s mýtem O potopě v rámci předmětu Přednes a jeho pedagogika. Pátá část pak reflektuje autorovu současnou profesi vychovatele v diagnostickém ústavu, inspirovanou tímto mytickým předmětem

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.