Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Taneční medicína a jiné techniky pro zdravý pohyb
Miencilová, Markéta ; PUCHOWSKA, Sara Maria (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tématu taneční medicíny a jiných technikách pro zdravý pohyb. Zabývá se tedy rešerší třech technik nebo metod, s kterými měla autorka možnost pracovat a také popisuje taneční medicínu jako nutnou znalost tanečníka v dnešní době.
Pohybový systém Countertechnique
Benková, Andrea ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Cílem této diplomové práce je přiblížit strukturu pohybového systému Countertechnique. Práce je rozdělená do tří kapitol. V první kapitole se zabývám osobností Anouk van Dijk, jejími interpretačními a zejména choreografickými zkušenostmi. Pohybový systém Countertechnique je totiž úzce spojen právě s její tvorbou a tak pro pochopení toho, co je to Countertechnique, nelze tyto skutečnosti opominout. Ve druhé kapitole se věnuji přímo metodě Countertechnique. Snažím se komplexně nahlížet na všechny okolnosti a vlivy při vzniku a formování této metody, stejně jako na samotnou metodiku a koncepci. Uvádím také vlastní zkušenosti a poznatky, které jsem během svého bádání získala. V poslední, třetí kapitole, mimo jiné porovnávám Countertechnique i s jinými metodami. Do samostatných příloh této práce přikládám rozhovory s lektorkami Countertechnique Ninou Wollny a Elitou Cannatou a českou tanečnicí Annou Jirmanovou, která se během svého zahraničního angažmá s touto metodou setkala.
New York City jako taneční fenomén
Seidlerová, Nicole ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Diplomová práce mapuje vznik a vývoj tance v New Yorku, jeho kulturu a možnosti tanečního působení v jednom z nejlidnatějších uměleckých měst Spojených států. Cílem mé studie bylo zjistit, jaké formy tance se objevovaly v prostředí New Yorku a jakým způsobem ovlivňovaly vývoj tance na tomto území. Práce se zabývá historickými událostmi a osobnostmi, které se podíleli na vývoji tanečního umění. V obsahu práce je zahrnuta aktuální taneční scéna a možnosti studia tance v New Yorku. Podnětem ke vzniku této práce se stala skutečnost, že v Česku neexistuje žádná souhrná studie o této problematice.
Street dance - battly, eventy, životní styl
Stejskalová, Natálie ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Ve své diplomové práci bych se chtěla zaměřit na na battly, eventy a životní styl street dance, jak je již v názvu práce uvedeno. Street dance je mi velmi blízký, protože jej sama tančím, pohybuji se v této sféře a mohu tak zprostředkovat dvojí pohled na tento taneční svět – pohled diváka i přímého účastníka dění. Mým záměrem bylo zmapovat, jak vypadají akce zaměřené na street dance, co se na nich odehrává, kdo tyto eventy navštěvuje, co přinášejí učínkujícím-tanečníkům, choreografům, dýdžejům, a celkově co se tam děje. Kde takové eventy a battly můžeme navštívit, jak dlouho trvají, jak často probíhají, a to nejen v České republice, ale také v zahraničí. Ukázat a přiblížit tento svět street dance lidem, kteří o něm nic neví a neměli možnost do něj proniknout a získat více informací o tomto životním stylu. Jako hlavní výzkumné metody jsem použila metodu zúčastněného pozorování a metodu rozhovorů. Mými informátory byly osobnosti street dance. Využila jsem záznamy z mého soukromého archivu, jako např. video dokumentaci, terénní deníky a záznamy svých vlastních zkušeností a zážitků. Sama osobně jsem se účastnila eventů, battlů, sessions a jamů, kde jsem buď byla jako zúčastněný pozorovatel nebo divák. Získávala jsem i různé poznatky a názory na události od dalších tanečníků nebo choreografů, či účastníků té dané akce, aby pohledy nebyly mnou ovlivněné. Bylo pak zajímavé srovnat odlišné názory na jeden event.
Muzikál v Čechách a jeho vzdělávací instituce
Grabcová, Eliška ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; HANUŠOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce je zacílena na muzikál v Čechách, jeho vzdělávací instituce a metodiku klasického tance pro vzdělání muzikálového herce. Cílem práce je informovat o úrovni muzikálů a vzdělávacích institucích zabývajících se přípravou muzikálového herce u nás ve 21. století. Dalším cílem je vytvoření osnov klasického tance pro čtyřleté studium klasického tance na středních a vyšších odborných školách pro obor muzikálového herectví.
Tanec a rituál
Seidlerová, Nicole ; STAVĚLOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Bakalářská práce pojednává o tématu rituálů, obsahující původní a prvotní síly, které jsou předmětem tance a objevují se i v dnešní společnosti. Cílem mé studie bylo zjistit, jaké formy tanečních rituálů se objevovaly a vznikly z tradičních rituálů spojených s životními událostmi, jaké formy přežívají v dnešní společnosti a jakou roli v nich hraje tanec. V obsahu práce jsou zahrnuty informace opírající se o odbornou literaturu, internetové zdroje, rozhovor, ale také o mé vlastní zkušenosti.
Vlivy afro-americké kultury v moderním tanci
Müllerová, Kristýna ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Tato bakalářská práce připomíná historii osídlování Spojených států amerických, která byla příčinou jejich pestrého etnického složení. Odhaluje politické, společenské a kulturní prostředí, ve kterém se rozvíjel afroamerický taneční styl, který se dále ubíral několika různými směry. Jedním z těchto směrů bylo moderní pojetí tance, které si kladlo za cíl nalézt kvalitní výrazové prostředky pro jevištní projev. Specifickým způsobem tento vývoj ovlivnila Katherine Dunhamová, která kombinací svého zájmu o antropologii, etnologii a tanec nalezla podstatu a kořeny osobitých afroamerických pohybových vzorců vycházejících z primitivních tanečních rituálů necivilizovaného světa. Sama se s těmito principy identifikovala a založila na nich svou uměleckou tvorbu. Zároveň studiem lidské podstaty a původu nacházela nové inspirační zdroje, které mohou být využity v novodobé pedagogické praxi.
Co je to street-dance, jeho vznik a vývoj ve světě i v ČR
Stejskalová, Natálie ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
ABSTRAKT Cílem mé bakalářské práce s názvem Co je to Street dance, jeho vznik a vývoj ve světě i v ČR, bylo dát dohromady všechny možné informace a osobní zkušenosti z velmi rozsáhlé oblasti takového způsobu tance, který je nazýván Street dance a shrnout do jediné práce. Chtěla jsem popsat jednotlivé taneční styly, které street dance v sobě zahrnuje, kde a za jakých okolností vznikly, jaké osobnosti stály u zrodu těchto stylů a další historické souvislosti, představit legendární tanečníky, choreografy a lektory, bez kterých by určité taneční styly dodnes neexistovaly. Chtěla jsem ukázat, jak bohatý tento tanec vlastně je a jak se prezentuje. Také důležitou skutečnost, že Street dance má svojí vlastní historii a není to jen taneční, ale také i životní styl. Mým cílem je seznámit taneční akademickou obec se Street dance a jeho kulturou, jaký měl tento taneční styl podobu kdysi v historii a jakou podobu má dnes. Ve své bakalářské práci také představuji naše dva taneční campy zabývající se street dance. Jedná se o "Street dance camp" a "Groove Days" - největší a nejlepší taneční soustředění v České republice. Zmiňuji zde však i další soustředění v ČR a také taneční studia v Praze, kde se můžeme s tímto stylem seznámit, u jakých lektorů. Street dance je v současnosti velmi populární. Je ve většině hudebních klipů, TV show a na koncertech světových umělců-zpěváků, hudebníků se objevují tanečníci tančící právě street dance styl. To by však nemělo snižovat jeho hodnotu a kvalitu či obtížnost provedení z pohledu profesionálních tanečníků či lektorů klasického i moderního tance a jiných druhů současného umění. Veškerý tanec a jiné druhy umění se prolínají v současnosti již také se street dance a to je dobře.
Tanec a bicí nástroje
Stehlík, Miroslav ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (vedoucí práce) ; VÍT, Martin (oponent)
Cílem této práce je osvětlit vývoj rytmického myšlení a jeho souvislosti s tancem a dále ukázat vlivy neevropských kulturních oblastí na současnou podobu taneční a populární hudby. Záměrem je demonstrovat propojení tance a bicích nástrojů a uvézt jej do kontextu současné bubenické a taneční praxe po celém světě. Velká část práce je věnována hře na soupravu bicích nástrojů, bicím partům v taneční hudbě, problematice biomechaniky hry na bicí soupravu, zdravotním dopadům hry a možné prevenci zdravotních komplikací pomocí technik moderního tance. Dále práce pojednává o problematice hudebního doprovodu (korepetice) v lekcích moderního tance s užitím bicích nástrojů a o komunikaci mezi korepetitorem a tanečním pedagogem.
Merce Cunningham a jeho technika
Turková, Hana ; KUBICOVÁ, Ivanka (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Magisterská práce přibližuje osobní život, uměleckou tvorbu a vlastní taneční techniku amerického tanečníka a choreografa Mercier Philip Cunninghama. První část se věnuje umělcovým životním mezníkům v jeho tanečním vývoji, počátkům choreografické tvorby a směřuje k založení vlastního tanečního souboru Merce Cunningham Dance Company. Součástí je chronologický přehled rozsáhlého repertoáru souboru. Druhá část se zabývá spoluprací, propojením a vzájemným ovlivňováním tanečního, hudebního, designového a filmového oboru při umělecké tvorbě Merce Cunninghama. Závěrečná část práce je směřována k pochopení taneční techniky, jejich principů, specifických prvků a využití v současném tanečním světě v návaznosti na autorčiny zkušenosti s Cunninghamovou technikou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Rebcová, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.