Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 474 záznamů.  začátekpředchozí226 - 235dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Turbodmychadla komerčních vozidel
Valigurová, Renáta ; Svída, David (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská páce soustřeďuje poznatky o dmychadlech aplikovaných pro přeplňování spalovacích motorů komerčních vozidel. Bakalářská práce je odbornou rešerší v první části se zabývající obecnou problematikou turbodmychadel a ve druhé části popisující poznatky o turbodmychadlech komerčních vozů a trendů v jejich vývoji.
Tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Briš, Tomáš ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu klikového hřídele pro tříválcový vznětový motor pro užitková vozidla. Tento motor je členem unifikované řady motorů s počtem válců od dvou do šesti. Hlavními body této práce jsou návrh konfigurace klikového hřídele, vyvážení setrvačných sil a momentů v klikovém mechanismu, zpracování výkresové dokumentace klikového hřídele a na závěr provedení pevnostní kontroly součásti s uvážením torzních kmitů. Cílem je sestavení součásti klikový hřídel pro potencionální použití v automobilovém průmyslu.
Motory vozidel Octavia
Malchárek, Miroslav ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá oblíbeným automobilem Škoda Octavia a využívanými spalovacími motory. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá vývojem vozidla Škoda Octavia. Druhá kapitola zpřehledňuje používané vznětové motory. Třetí kapitola pojednává o používaných zážehových motorech.
Šestiválcový vznětový motor pro užitková vozidla
Pulava, Oleksandr ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je navrhnout klikový hřídel pro šestiválcový motor užitkového vozidla, který je jedním z řády unifikovaných motorů. Hlavní části jsou návrh konfiguraci klikového hřídele, výběr způsobu vyvážení sil a momentů klikového hřídele, zpracování výkresové dokumentace hlavních komponent klikového hřídele, a ověření pevnostních charakteristik klikového hřídele. Taky je proveden návrh charakteristik tlumiče torzních kmitů a zjištěn jeho vliv na torzní kmitání a pevnost klikového hřídele.
Analýza klikového ústrojí dvoudobého motoru
Matyáš, David ; Píštěk, Václav (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním dvou provedení klikového ústrojí dvoudobého dvouválcového motoru Jawa 350. Práce je uvedena rešerší konstrukčních řešení víceválcových dvoudobých motorů s příklady jejich použití. Následuje popis teoretických vlastností dvou zkoumaných klikových ústrojí z hlediska setrvačných účinků. Pro obě koncepce motoru je provedeno měření vnější otáčkové charakteristiky, které je vzájemně porovnáno. Motor s modifikovaným klikovým ústrojím je podroben tlakové indikaci, která slouží jako jeden ze vstupů pevnostní analýzy klikové hřídele. Ta je provedena kombinací MBS simulace, MKP analýzy a analytického výpočtu únavové bezpečnosti metodou LSA.
Detekce dopravních značek pro autonomní vozidla
Kovaříková, Lucie ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá detekcí dopravních značek pro autonomní vozidla s využitím programovacího jazyka Python a architektury konvoluční neuronové sítě YOLOv7. Cílem je rešerše v oblasti rozpoznávání dopravního značení a naprogramování algoritmů pro komunikaci s kamerou a detekci. Výsledkem je experimentální ověření detekce a jeho vyhodnocení.
Budoucnost systémů ADAS
Benešová, Simona ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje informace o pokročilých asistenčních systémech řízení. Práce se věnuje vysvětlení funkce systémů, popisu jednotlivých snímačů, které jsou pro funkci asistenčních systémů potřebné a také rozdělení těchto systémů. V této práci jsou dále popsány jednotlivé konkrétní vybrané systémy a jejich princip. A v závěru práce je probrán odhadovaný směr vývoje těchto asistenčních systémů do budoucna.
Výpočtový model okolí autonomního vozidla
Doležel, Radek ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit funkční výpočetní model predikce pohybu vozidel na základě rešerše senzorů a jejich umístění na vozidle, neuronových sítí pro počítačové vidění, datasetů pro učení sítí a programů pro vytvoření simulace a virtuálního okolí. V práci je popsán postup vytvoření virtuálního okolí vozidla a simulace. Dále jsou vytvořeny návrhy umístění senzorů včetně jejich parametrů. Následně je představen naprogramovaný algoritmus predikce trajektorie vozidel včetně učení a implementace neuronové sítě. Na závěr jsou prezentovány výsledky vytvořeného algoritmu.
Rozvodový mechanismus čtyřválcového řadového zážehového leteckého motoru
Holeňa, Vít ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu a návrh rozvodového mechanismu leteckého pístového motoru. Cílem je pomocí výpočetního programu GT Suite sestavit dynamický model rozvodového mechanismu, provést výpočty a navrhnout konstrukční úpravy. Práce začíná uvedením do problematiky leteckých motorů a rozvodového mechanismu obecně. V dalších kapitolách je proveden podrobnější přehled problematiky vačkových profilů a oblastí s nimi spojených. V praktické části diplomové práce je analyzováno současné řešení, po kterém následuje návrh nových vačkových profilů. Je sestaven model jako jednoventilového modelu, tak i modelu se všemi ventily a uvážením tlaku plynu ve válci. Pro dodatečné výpočty byl využit MKP program Ansys Workbench. V závěru práce je provedeno shrnutí navržených variant a nastíněn případný další postup.
Zážehový motor s proměnným stupněm komprese
Fűri, Peter ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
S cieľom znížiť emisie znečisťujúcich látok zo spaľovacích motorov aplikácia stechiometricky riadených zážihových motorov pre ľahké vozidlá prekonala v posledných rokoch trhový podiel vznetových motorov. Hlavným dôvodom je schopnosť podstatne znížiť primárne škodlivé emisie (HC, CO a NOx). S rastúcou pozornosťou venovanou emisiám CO2 sa však vývoj vysoko účinných zmenšených zážihových motorov stáva mimoriadne zaujímavým. Aby sa však umožnila prevádzka pri vysokom zaťažení na takýchto zmenšených motoroch, kompresný pomer sa musí znížiť z dôvodu obmedzení klepania, čím sa zníži účinnosť prevádzky pri čiastočnom zaťažení. Táto práca sa snaží opísať riešenia, ktoré už boli vyvinuté rôznymi výrobcami automobilov a detailne opísať mnou navrhnuté konštrukčné riešenie na zmenu kompresného pomeru pomocou dvojstupňového systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 474 záznamů.   začátekpředchozí226 - 235dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.