|
Automobily osmdesátých a devadesátých let
Holuša, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje události, které vedly k rozvoji automobilového průmyslu v osmdesátých a devadesátých letech dvacátého století, dále se zaměřuje na situaci v průmyslu na jednotlivých kontinentech a na nejvlivnější automobilky, krátce popisuje největší vynálezy tehdejší doby a jejich principy a fungování z technického hlediska a zamýšlí se nad implementací v moderních vozech.
|
| |
| |
| |
|
Vozidla s pohonnými jednotkami na CNG
Otipka, Václav ; Svída, David (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vozidly s pohonnými jednotkami na CNG. Úvodní část práce je věnována rozboru paliv, která jsou používána pro pohon pístových spalovacích motorů. Jsou rozebrána paliva masivně rozšířená i poměrně ojedinělá. Hlavní část práce popisuje konstrukci sériově vyráběných vozidel poháněných zemním plynem. Rozebrány jsou jednotlivé funkční prvky vozu, které jsou odlišné od běžných vozidel na konvenční paliva. Součásti práce je i kapitola týkající se provozování takovýchto automobilů, včetně dopadů na ekologii či bezpečnost. Celou práci uzavírá aktuální nabídka osobních automobilů na domácím trhu.
|
| |
| |
|
Počátky a vývoj elektromobilů
Doležel, Radek ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vytvoření rešeršní studie týkající se vzniku a vývoje elektromobilů. V první části bakalářské práce popisuji elektromobil a jeho výhody a nevýhody. Následuje popis historicky prvního elektromobilu a dále jeho hlavní vývojové etapy. V této části budou také zdokumentována využitá technická řešení etap. V závěru práce je na základě shromážděných údajů a vlastních odhadů popsán budoucí vývoj elektrických vozidel.
|
|
Elektropohony v užitkových vozidlech a autobusech
Bahenský, Štěpán ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na elektrické a hybridní pohony, které se využívají v užitkových vozech a autobusech. Podle toho je práce rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje čistě elektrickým pohonům a jejím základním komponentům. V podkapitolách jsou popsány jednak jednotlivé druhy motorů, které se nejčastěji využívají, ale také vlastnosti a technologie baterií. Druhá část pojednává o hybridních technologiích, rozdělení podle uspořádání součástí ve vozidlech, výhody a nevýhody těchto řešení. Pozornost je věnovaná i možnostem řešení bateriových systémů. Na konci obou částí jsou uvedeny příklady užitkových vozů a autobusů s příslušnou motorizací, jejich srovnání s konkurenčními modely a výčet vybraných technických parametrů. Závěrečná kapitola shrnuje, jakým směrem se nyní trh v této oblasti ubírá a další možný vývoj v budoucnu.
|
|
Hnací ústrojí desetiválcového leteckého motoru
Kopřiva, Martin ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tématem předložené diplomové práce s názvem Hnací ústrojí desetiválcového leteckého motoru je návrh uspořádaní klikového ústrojí plochého desetiválcového motoru se zadanými parametry. Cílem práce je projekt konfigurace klikového mechanizmu a pořadí zážehu. Práce řeší s tím související vyvážení setrvačných sil a jejich moment, koncepční konstrukční návrh klikového hřídele a jeho pevnostní kontrolou. Diplomová práce také pokrývá problematiku torzních kmitů klikového mechanizmu.
|