Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 474 záznamů.  začátekpředchozí188 - 197dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Automobily osmdesátých a devadesátých let
Holuša, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje události, které vedly k rozvoji automobilového průmyslu v osmdesátých a devadesátých letech dvacátého století, dále se zaměřuje na situaci v průmyslu na jednotlivých kontinentech a na nejvlivnější automobilky, krátce popisuje největší vynálezy tehdejší doby a jejich principy a fungování z technického hlediska a zamýšlí se nad implementací v moderních vozech.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů pro osobní automobily
Ševčík, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současným stavem a vývojovými tendencemi v konstrukci motorů pro osobní automobily. Bude tady ukázán poměr u různých rozdělení motorů, závislosti výkonových parametrů, množství emisí CO2, spotřeby, a také tendence ve vývoji do budoucích let. Vývojové tendence získáme porovnáním hodnot získaných z let 2003 a 2008.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci hybridních pohonů pro osobní automobily
Štěnička, Petr ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o současném stavu a vývojových tendencích hybridních pohonů osobních automobilů. Obsahuje stručný historický přehled hybridních automobilů, jejich rozdělení, hlavní součásti a přehled současně vyráběných typů. Celá práce je zaměřena na popis principů tohoto typu pohonu a je zde také uvedeno srovnání výhod a nevýhod hlavních konstrukčních řešení.
Netradiční způsoby zvyšování výkonu spalovacích motorů
Horák, Tomáš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje různé netradiční způsoby zvyšování výkonu spalovacích motorů. Součástí práce je popis historických, současně používaných a prototypových způsobů sloužících k tomuto účelu včetně principu jejich funkce. Velký důraz je kladen hlavně na přeplňování, protože tato oblast zažívá velmi rychlý vývoj.
Vozidla s pohonnými jednotkami na CNG
Otipka, Václav ; Svída, David (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vozidly s pohonnými jednotkami na CNG. Úvodní část práce je věnována rozboru paliv, která jsou používána pro pohon pístových spalovacích motorů. Jsou rozebrána paliva masivně rozšířená i poměrně ojedinělá. Hlavní část práce popisuje konstrukci sériově vyráběných vozidel poháněných zemním plynem. Rozebrány jsou jednotlivé funkční prvky vozu, které jsou odlišné od běžných vozidel na konvenční paliva. Součásti práce je i kapitola týkající se provozování takovýchto automobilů, včetně dopadů na ekologii či bezpečnost. Celou práci uzavírá aktuální nabídka osobních automobilů na domácím trhu.
Hnací ústrojí řadového pětiválcového zážehového motoru
Smetana, Roman ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V úvodu práce je uvedeno základní rozdělení zážehových motorů a fáze činnosti zážehových motorů. Vlastní práce obsahuje výpočet termodynamického cyklu a výpočet maximálního tlaku ve válci, navrhnutí základních rozměrů pístní skupiny a pevnostní kontrola oka ojnice. V závěru jsou dosažené výsledky zhodnoceny.
Identifikace víceparametrových reologických modelů automobilních elastomerových komponent
Svoboda, Jan ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V této práci se budeme zabývat elastomerovými komponenty, které mají široké pole využití v automobilovém průmyslu. Našim úkolem je popsat dynamické vlastnosti elastomeru pomocí víceparametrických lineárních reologických modelů a následně tyto parametry určit pomocí optimalizačních algroritmů.
Počátky a vývoj elektromobilů
Doležel, Radek ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vytvoření rešeršní studie týkající se vzniku a vývoje elektromobilů. V první části bakalářské práce popisuji elektromobil a jeho výhody a nevýhody. Následuje popis historicky prvního elektromobilu a dále jeho hlavní vývojové etapy. V této části budou také zdokumentována využitá technická řešení etap. V závěru práce je na základě shromážděných údajů a vlastních odhadů popsán budoucí vývoj elektrických vozidel.
Elektropohony v užitkových vozidlech a autobusech
Bahenský, Štěpán ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na elektrické a hybridní pohony, které se využívají v užitkových vozech a autobusech. Podle toho je práce rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje čistě elektrickým pohonům a jejím základním komponentům. V podkapitolách jsou popsány jednak jednotlivé druhy motorů, které se nejčastěji využívají, ale také vlastnosti a technologie baterií. Druhá část pojednává o hybridních technologiích, rozdělení podle uspořádání součástí ve vozidlech, výhody a nevýhody těchto řešení. Pozornost je věnovaná i možnostem řešení bateriových systémů. Na konci obou částí jsou uvedeny příklady užitkových vozů a autobusů s příslušnou motorizací, jejich srovnání s konkurenčními modely a výčet vybraných technických parametrů. Závěrečná kapitola shrnuje, jakým směrem se nyní trh v této oblasti ubírá a další možný vývoj v budoucnu.
Hnací ústrojí desetiválcového leteckého motoru
Kopřiva, Martin ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tématem předložené diplomové práce s názvem Hnací ústrojí desetiválcového leteckého motoru je návrh uspořádaní klikového ústrojí plochého desetiválcového motoru se zadanými parametry. Cílem práce je projekt konfigurace klikového mechanizmu a pořadí zážehu. Práce řeší s tím související vyvážení setrvačných sil a jejich moment, koncepční konstrukční návrh klikového hřídele a jeho pevnostní kontrolou. Diplomová práce také pokrývá problematiku torzních kmitů klikového mechanizmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 474 záznamů.   začátekpředchozí188 - 197dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.