|
Využití humoru v ošetřovatelství
Pánková, Jitka ; Votroubková, Michaela (vedoucí práce) ; Pečenková, Jaroslava (oponent) ; Mareš, Jiří (oponent)
Autor: Pánková Jitka Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Využití humoru v ošetřovatelství Vedoucí práce: Mgr. Michaela Votroubková Počet stran: 98 Počet příloh: 10 Rok obhajoby: 2009 Klíčová slova: humor, ošetřovatelství, geriatrie, experimentální výzkum, pacient Tato bakalářská práce s názvem "Využití humoru v ošetřovatelství" má dvě hlavní části - teoretickou a empirickou. První část shrnuje hlavní poznatky oboru gelotologie a možnosti aplikace humoru na pacienty. Dále vymezuje obor ošetřovatelství a jeho hlavní myšlenky, vedoucí k uspokojování potřeb nemocných a upozorňuje na některé typické obtíže geriatrických pacientů. E mpirická část popisuje experiment realizovaný u vybrané skupiny pacientů Fakultní nemocnice Hradec Králové. Byly sledovány subjektivní i objektivní ukazatele stavu nemocných experimentální a kontrolní skupiny. Humor byl oběma skupinám pacientů aplikován formou audio- video nahrávek známých bavičů přímo u lůžka pacienta. Výsledky práce naznačují možnost úspěšného využití humoru v ošetřovatelské/ klinické praxi.
|
|
Kreativní průmysly v ekonomicko-kulturním prostředí Latinské Ameriky se zaměřením na Venezuelu
Pánková, Jitka ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Rey, Martin (oponent)
Hlavním cílem práce je zhodnotit a porovnat efektivitu kulturních a kreativních průmyslů v oblasti Latinské Ameriky a potažmo Venezuely zejména kvůli jejich rostoucímu potenciálu. Úvodní část se týká geografického a socioekonomického vymezení Venezuely, na níž je práce blíže soustředěna. Následuje rychlý přehled teorie kulturních a kreativních průmyslů, aby mohl být tento koncept následně adaptován na latinsko-americký region. Další část je věnována vybraným příkladům zemí a jejich projektům, které výrazně proměnily sociokulturní prostředí země. Druhá polovina práce je věnována kulturním a kreativním průmyslům ve Venezuele. Jsou zde vymezeny jednotlivé kategorie tohoto sektoru a kulturní orgány, které se jim věnují nebo je zaštiťují. Poslední dvě kapitoly praktické části jsou zaměřeny na aktuální situaci v rámci fenoménu kulturních a kreativních průmyslů a dění, které v současné době může změnit celé fungování venezuelského státu.
|
|
Aplikace Balanced Scorecard
Fixová, Markéta ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Pánková, Jitka (oponent)
Diplomová práce na téma "Aplikace Balanced Scorecard" je zaměřena na stanovení strategie pro společnost K, podnikající v oboru dopravy a logistiky. V práci je pro vyjádření strategických cílů využita metoda Balanced Scorecard. Jejich propojení je znázorněno ve strategické mapě. V teoretické části je zhodnocen význam a důvody výběru metody Balanced Scorecard. Dále navazuje analýza současné situace, uzavřená SWOT analýzou. V poslední části jsou stanoveny strategické cíle ve čtyřech perspektivách, které jsou propojeny do strategické mapy. Závěrem je zhodnocena významnost zpětné vazby.
|
|
Marketingový koncept pro nově vznikající film Splněný zen
Pánková, Jitka ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Adamovský, Michal (oponent)
Posláním této bakalářské práce je vypracovat strategii k realizaci filmového projektu Splněný Zen. Její teoretický základ spočívá ve vymezení základních marketingových pojmů, zaměřuje se na charakteristiku, podstatu a funkci marketingu. V praktické části je zpracována analýza situace filmového průmyslu v České republice, možnosti podpory vzniku filmových děl v souvislosti s projektem Splněný Zen a obecné postupy vzniku filmového díla. Závěr práce je věnován detailnímu návrhu konceptu a marketingové strategii, kterou by se tento projekt mohl řídit při své realizaci.
|
|
Finanční benchmarking
Fixová, Markéta ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Pánková, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce využívá benchmarking k srovnání dvou porovnatelných společností. K tomu je využit Benchmarkingový diagnostický systém finančních indikátorů INFA. Ná závěr je provedeno srovnání lepší z daných společností s odvětvovými hodnotami.
|