Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 268 záznamů.  začátekpředchozí259 - 268  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení robota pomocí FITkitu
Novotný, Tomáš ; Orság, Filip (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá teoretickým popisem, návrhem a implementací dálkově ovládaného robota s několika čidly, který je postaven na dostupných zařízeních. K řízení na straně robota je využíván FITkit, který komunikuje s počítačem, zpracovává informace získané z čidel a řídí ovládání motorků. Většina senzorů používá rozdílné rozhraní, ať jde o sběrnici I2C, PWM nebo analogové signály. Zpracování řídí mikrokontrolér na FITkitu, zdrojové kódy jsou psány v jazyce C. FPGA je využíváno pro komunikaci pomocí COM portu. Při návrhu a implementaci byl kladen důraz na pozdější rozšíření robota. Výsledkem práce je dálkově ovládaný robot se sonary, kompasem, akcelerometrem a optickými enkodéry.
Rozpoznání cesty pro vizuální navigaci mobilního robota
Šeda, Jan ; Orság, Filip (oponent) ; Marvan, Aleš (vedoucí práce)
V poslední době bylo nemalé úsilí věnováno vývoji robustních algoritmů pro detekci cesty pomocí barevného monokulárního vidění. Umělé neuronové sítě jsou často aplikovány v této úloze díky jejich schopnosti nalézt komplikované vztahy mezi vstupy a výstupy. Nicméně, stěžejním faktorem ovlivňujícím úspěšnost detekční metody je volba vhodných příznaků extrahovaných z obrazových dat. Tato práce se zabývá volbou vhodné kombinace příznaků pro robustní detekci cesty pomocí neuronové sítě. Aby bylo dosaženo adaptability algoritmu na aktuální povrch, po kterém se robot pohybuje, je neuronová síť učena během jízdy robota. Úspěšnost prezentované metody byla ověřena na několika záznamech z parkového prostředí.
Umělá inteligence ve hře Bang!
Kolář, Vít ; Lodrová, Dana (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření umělé inteligence do karetní hry Bang!. Obsahem této práce je kompletní popis hry Bang!, její pravidla, strategické principy používané při hraní a rozbor hry pohledu UI. Dále práce podává přehled metod umělé inteligence a základní informace o disciplíně teorie her. Následuje popis implementace v jazyce C++ a způsobu vytvoření umělé inteligence za pomoci Bayesovské klasifikace a rozhodovacích stromů založených na expertních systémech. Poslední část obsahuje zhodnocení vesměs pozitivních výsledků a závěr s možnými dalšími rozšířeními.
Generátor otisků prstů
Chaloupka, Radek ; Orság, Filip (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Algoritmy pro rozpoznávání otisků prstů jsou známé již dlouho a přetrvává snaha o jejich pokud možno co nejlepší optimalizaci. Tato diplomová práce je ovšem na postup opačná, kdy otisky prstů nejsou rozpoznávány, ale jsou generovány na základě pozic markantů. Takový algoritmus je tedy oproštěn od detekce markantů z obrazu a úprav otisku. Výsledkem práce je aplikace, která generuje otisky prstů na základě několika parametrů, obzvláště markantů.
Application for Video Tracking
Borek, Martin ; Drahanský, Martin (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
This thesis focuses on an implementation of an application Video Anonymizer. The application tracks objects in a video and changes their appearance. The thesis deals with processing videos when using the FFmpeg library. It covers especially issues of frames seeking. It also covers tracking multiple objects, manually correcting their trajectories and anonymizing them. The preferred way of anonymization is defocusing objects. Furthermore, the thesis describes creating a multilingual user-friendly graphical user interface with the QT framework. A usability testing was performed and revealed that the graphical user interface is easy to use even when used for the first time. Besides, it proved that a user's guide is comprehensive and easily accessible right in the application.
Software pro biometrické rozpoznávání duhovky lidského oka
Maruniak, Lukáš ; Orság, Filip (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
V mojej práci sa zaoberám úlohou rozpoznania ľudskej dúhovky zo snímku za pomoci použitia evolučných algoritmov . Práca sa v úvode zaoberá otázkou biometrie, jej významom a základnými pojmami , s ktorými sa v texte neskor stretávam . Následne popisujem proces rozpoznania dúhovky ako aj teóriu evolučných algoritmov . V implementačnej časti popisujem návrh a implementáciu riešenia detekcie dúhovky za pomoci evolučných algoritmov , pričom kladiem doraz na detekciu okrajov zreničky a dúhovky .
Lokalizace mobilního robota pomocí kamery
Vaverka, Filip ; Orság, Filip (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje návrh a realizaci metody lokalizace mobilního robota. Metoda je založena čistě na obrazových datech získaných pomocí monokulární kamery. Lokalizace je v popisovaném řešení chápána jako asociační problém a jde tedy o lokalizaci v topologickém modelu prostření, který je předem vytvořen. Základem metody je generativní pravděpodobnostní model vzhledu prostředí. Tento způsob lokalizace umožňuje eliminovat některé obtížné problémy, kterými trpí klasické lokalizační metody.
Automatická segmentace periodického pohybu srdečního svalstva v ultrazvukovém záznamu
Munzar, Milan ; Orság, Filip (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací metody časové segmentace srdečních stahů v echokardiografickém záznamu. Navržený postup je postaven na algoritmech Lucas-Kanade a rychlé Fourierovy transformace. Navržená metoda segmentace je implementována v jazyce C++ za použití knihoven OpenCV a FFTW. Analýza přesnosti segmentace touto metodou ukazuje její náchylnost na kvalitu echokardiografických snímků a výskyt anomálií. Nicméně tyto nedostatky je možno odstranit použitím několika diskutovaných technik. Tato metoda je vyvíjena jako součást projektu pro analýzu echokardiografických záznamů pro Fakultní nemocnici u sv. Anny v Brně.
Dynamic Template Adjustment in Continuous Keystroke Dynamics
Kulich, Martin ; Orság, Filip (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Keystroke dynamics is one of behavioural biometric characteristics which can be employed for continuous user authentication. As typing style on a keyboard changes in time, the template adapting is necessary. No study covered this topic yet, as far as the author knows. This master thesis tries to fill this gap. Several classification techniques were exercised with help of keystroke data from 22 volunteers in order to test if they can be improved to unsupervised online classifiers. A significant improvement in impostor recognition was noted at one-class statistical classifier based on normed Euclidean distance. The impostor could make 23.7 % actions less than in offline version on average but the improvement was obseved with all test sets. In contrary, the genuine user recognition varied from user to user but it still kept at acceptable values.
Navigace mobilního robota
Goldmann, Tomáš ; Luža, Radim (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Když se podíváme do oboru robotiky zjistíme, že existuje několik typů robotů. Někteří z nich využívají pro svou činnost lokální a globální navigace. Cílem této práce je zmapování možností lokální navigace a popis základních používaných technik. Především se budeme zabývat algoritmy pracujícími s optickými senzory, jakými například mohou být kamery, stereokamery nebo laserové skenery prostředí.  Praktická část této práce je zaměřená na návrh a implementaci algoritmu pracujícího s lokální navigací pro návrat robota zpět do výchozí pozice. Celá tato práce je spojená s pásovým robotem, který vznikl v rámci výzkumného projektu na Fakultě informačních technologií.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 268 záznamů.   začátekpředchozí259 - 268  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.