Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh letadlové energetické jednotky
Poledno, Martin ; Maňas, Pavel (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základním konstrukčním návrhem letadlové pomocné energetické jednotky (LPEJ). Pro požadovaný výkon na hřídeli je navržen tepelný oběh, na základě kterého jsou určeny základní geometrické rozměry kompresoru, turbíny, výstupní soustavy a termodynamické parametry pracovní látky v jednotlivých řezech motoru. Dále je stanovena charakteristika kompresoru, turbíny a výstupní soustavy, na základě kterých je určován užitečný výkon na hřídeli v nevýpočtových režimech práce. Je stanovena výšková charakteristika motoru. Veškeré výpočty jsou prováděny v aplikaci MATLAB. Na závěr je vytvořen zjednodušený řez motoru.
Rekuperace energie při brzdění a rozjezdu vozidel
Vodák, Martin ; Fichta, Martin (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit literární rešerši v oblasti rekuperace kinetické energie při brzdění a následném rozjezdu vozidel. První část je věnována rozdělení a vhodnost použití metod rekuperace energie. Druhá část práce vysvětluje princip a použití metod elektrické, mechanicko-elektrické a mechanické využívaných pro osobní automobily. Třetí část je o metodách hydraulických používaných u vozidel na svoz komunálního odpadu a vysokozdvižných vozíků.
Modely a simulace pochodů bezemisního kolového nakladače s elektrickým pohonem
Cieslar, Filip ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou modelů simulující pochody bezemisního kolového nakladače, který vznikl přestavbou původní verze se spalovacím motorem. Součástí práce je metodická tvorba modelů od základních částí stroje po zjednodušený model celkového stroje, jeho funkčního ověření a kalibrace na základě dostupných informací a měření. V průběhu práce jsou vybrané parametry celkového modelu stroje verifikovány na základě provedených měření, dále je ověřena vhodnost zvolených komponent a taky je provedena optimalizace a úpravy modelu na základě verifikace. Cílem práce je představení simulačního a verifikačního postupu a jeho praktického využití ve vývoji bezemisního kolového nakladače na elektricky pohon.
Optimalizace průtokových poměrů v mazacích obvodech s progresivními rozdělovači pomocí genetických algoritmů
Vepřek, Jiří ; Pavlok, Bohuslav (oponent) ; Bauer, František (oponent) ; Habán, Vladimír (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje výsledky vývoje dvou softwarových programů pro návrh progresivních rozdělovačů a progresivních mazacích systémů. V prvním z těchto programů je implementován genetický algoritmus a ve druhém programu, který slouží k návrhu progresivních mazacích systémů, je použit paralelní genetický algoritmus ostrovního typu. Program určený k návrhu progresivních rozdělovačů byl vytvořen na platformě Java, ve vývojovém prostředí Netbeans, a ten druhý v prostředí Matlab. Těžiště disertační práce dále spočívá v teoretickém a početním řešení toku stlačitelných plastických maziv v časovém prostoru, jako visko-plastických látek. V této disertační práci byly odvozeny vztahy k numerickému řešení neustáleného toku stlačitelné visko-plastické binghamské kapaliny. K řešení byla použita numerická metoda Lax-Wendroff a programové zpracování bylo provedeno v prostředí Matlab. Odvozené rovnice bylo zapotřebí doplnit o fyzikální konstanty, proto byla provedena řada experimentálních měření s ekologickým plastickým mazivem Plantogel 2S v Tribologické laboratoři na Odboru fluidního inženýrství V. Kaplana, zejména za účelem stanovení rychlosti zvuku v tomto mazivu. Tato rychlost byla na základě experimentálních výsledků, s využitím Fourierovy transformace a metody přenosových matic, stanovena početně. Dále byly využity výsledky reometrických měření ekologických plastických maziv. Jak je patrné, jsou tato maziva ve skutečnosti tixotropní visko-plastické látky s významnou elastickou složkou. Protože byla při početním stanovení rychlosti zvuku v plastickém mazivu uvažována newtonská kapalina, byly dále analyzovány možnosti, jak využít metodu přenosových matic také pro visko-plastické kapaliny. Analytické řešení toku visko-plastických kapalin ve frekvenční oblasti nebylo dosud publikováno. Jelikož se dále ukázalo, že mají plastická maziva také významnou elastickou složku napětí, byl numericky řešen problém neustáleného toku visko-elasticko-plastických kapalin mezi dvěma rovnoběžnými deskami. K řešení tohoto toku byla použita metoda konečných diferencí. Vlastní programové zpracování numerické simulace bylo provedeno v prostředí Matlab. Tato disertační práce je příspěvkem k řešení problémů spojených s návrhem konstrukce rozdělovačů a progresivních mazacích systémů sloužících k distribuci stlačitelných plastických maziv. Vzhledem ke komplexnímu přístupu v dané problematice a k dosaženým výsledkům, je tato práce přínosem v projekční praxi.
Přesné polohování pneumatických pohonů
Volf, Marek ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Marada, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se v úvodu zabývá stručným přehledem současné úlohy pneumatických pohonů. Dále je provedena rešerše v oblasti modelování a řízení pneumatických pohonů. Je zde uveden základní přehled termodynamických zákonu. Ty jsou následně použity při sestavení matematického modelu pneumatického pohonu. Následně je provedena identifikace parametrů modelu. Je navrženo řízení pomocí fuzzy PID regulátoru a výsledky jsou porovnány s konvenčním PID regulátorem.
Mazání okolků kolejových vozidel ekologickými mazivy
Janovec, Ladislav ; Šperka, Petr (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést rešeršní a analytické zhodnocení jednotlivých přístupů aplikovaných výrobci v oblasti mazání okolků kolejových vozidel ekologickými mazivy. Analýza je zaměřena na cyklické i kontinuální způsoby mazání jednotlivých typů centrálních mazacích systémů umisťovaných na kolejových vozidlech.
Stanovení účinnosti rekuperačního hydrostatického pohonu
Kobza, Michal ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
V první části diplomové práce je stanoveno kritérium účinnosti jednotlivých pracovních režimů experimentálního stendu při rekuperaci energie a následně vyhodnoceny záznamy jednotlivých měření. Vypočítány jsou také úspory energie při využití rekuperace energie. Ve druhé části práce je popsán proces digitalizace mapy měrné spotřeby paliva spalovacího motoru. Výsledky jsou konfrontovány s reálnou aplikací motoru na silničním válci Ammann AP 240 H. Navíc je v diplomové práci popsána tvorba bloku hydrostatického převodníku v programu MATLAB/Simulink 2012b. Blok je možné využít jako stavební kámen při tvorbě simulačních modelů.
Equipment to vehicles energy recovery simulation
Ranuša, Matúš ; Jurík, Miroslav (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with design and construction of an experimental device – stand for simulation and recovery energy at utility vehicles. The first parts of the thesis describe principle and process of experiment in the University of Wisconsin Madison and thesis deals with selection of hydraulic components in cooperation with company Bosch Rexroth. The second part of the thesis deals with calculation and construction proposal of the flywheel which meets the requirements of mathematical model and other parts of model. Result of the thesis is complete 3D model of experiment stand suitable for tests energy recovery in applications. Precise determination of the effectiveness of hydrostatic recovery is one of the objectives of experiments that will be implemented at the test stand.
Analýza a optimalizace pneumatického systému závodního pneumobilu
Navrátil, Lukáš ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá teoretickým návrhem nového pneumatického systému, který by měl vést ke zvýšení výkonu a spotřeby závodního pneumobilu Blowfish. Po teoretickém návrhu se zabývá jeho analýzou a to jak nového pneumatického obvodu, tak i starého pneumatického obvodu. Završením této práce bude účast na závodech se zmíněným pneumobilem v maďarském Egeru. V první části je popsán současný stav pneumobilu, soutěž a její pravidla. Dále jsou detailně popsány pneumatické prvky, které jsou použity na pneumobilu. Druhá část obsahuje měření, která ověřují efektivitu nového pneumatického obvodu.
Stend pro analýzu rekuperace energie v experimentálním vozidle
Indruch, Jiří ; Čermák, Jan (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem konstrukce experimentálního stendu pro simulaci rekuperace energie na strojích s hydrostatickou transmisí energie. Práce popisuje volbu zapojení a výběr hydrostatických a jiných komponent. Část práce se zabývá výpočtem a návrhem setrvačníku, který svou rotační kinetickou energií odpovídá v jistém měřítku translační kinetické energii experimentálního vozidla. V práci je nastíněna účinnost transformace rotační kinetické energie na energii tlakovou, její akumulace a následný převod zpět na rotační kinetickou energii. Přesné určení účinnosti hydrostatické rekuperace je jedním z cílů experimentů, které budou na stendu prováděny. Úkolem měření a fyzikálně-technických analýz, jež budou prováděny na vyrobeném stendu, je především získání poznatků v oblasti precizního řízení hydrostatického systému rekuperace energie, pro jeho maximální efektivnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Nevrlý, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.