Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identita adolescentů v pěstounské péči
Rubešová, Kateřina ; Novotná, Hana (vedoucí práce) ; Myšková, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá specifiky identity adolescentů (18 - 19 let) vyrůstajících v dlouhodobé pěstounské péči v České republice. Cílem předkládané práce je zmapovat, jak se adolescenti v pěstounské péči sebeprožívají a sebehodnotí. Teoretická část je v úvodu zaměřena na vývojové období adolescence s jejími význačnými specifiky. Dále se věnuje odbornému vymezení identity a oblasti pěstounské péče v České republice. V rámci teoretické části jsou taktéž prezentovány s tématem související významné studie. Praktická část si klade za cíl popsat podoby identity a její významné komponenty. Hlavními metodami jsou polostrukturovaný rozhovor a dotazník v rámci kvalitativního paradigmatu. Výsledky výzkumného šetření ukazují, že na identitu adolescentů v pěstounské péči nejvíce působí vazba na sociální okolí (zejména na osobu pěstouna, ale i na další referenční sociální skupiny), skrze které na sebe zmínění jedinci nahlížejí. Pěstounská rodina hraje tedy v životě dospívajícího významnou roli, adolescenti projevují vděk vůči svým pečovatelům. V práci se taktéž objevily významné genderové rozdíly v rozlišných oblastech, například ve způsobu vazby, členství v subkultuře mládeže, pohledu na kamarádství apod. Tyto a další závěry výzkumu jsou v práci podrobeny důkladné komparaci s teoretickými východisky, což...
Mentální reprezentace rodiče u dětí umístěných v ústavní výchově
Myšková, Lucie ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Kolařík, Marek (oponent) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
MENTÁLNÍ REPREZENTACE RODIČE U DĚTÍ UMÍSTĚNÝCHV ÚSTAVNÍ VÝCHOVĚ Abstrakt disertační práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie Školitelka: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Autorka: Mgr. Lucie Myšková Většina dětí v ústavní výchově má své rodiny, se kterými je v kontaktu, ale z různých důvodů tyto děti v rodinném prostředí vyrůstat nemohou. Z odborných prací víme, že se jedná zpravidla o rodiny, kde je atmosféra chladu, nezájem o děti, násilí. Praxe ale ukazuje, že děti v dětských domovech se o svých rodičích vyjadřují většinou s pozitivní konotací a i v literatuře nacházíme poznatky o tom, že děti, které s rodiči nežijí, si je idealizují. Do studie byly proto záměrně vybrány děti ve vývojovém období staršího školního věku, což je charakterizováno mimo jiné kritickým pohledem na dospělé. Práce vychází z výše uvedených ambivalencí a je zaměřena na mentální reprezentaci rodičů u dětí staršího školního věku umístěných v ústavní výchově.Téma je sledováno použitím několika metod (dotazník, kresba, rozhovor, určování polarit) a kvantitativně- kvalitativním zpracováním získaných dat, která jsou porovnávána s daty od skupiny dětí vyrůstajících v rodinném prostředí. Bylo shledáno, že představy rodiče u dětí staršího školního věku žijících v ústavní výchově se liší od představ stejně...
Spiritualita uživatelů marihuany
Bučková, Aneta ; Hrubý, Radovan (vedoucí práce) ; Myšková, Lucie (oponent)
NÁZEV: Spiritualita uživatelů marihuany AUTOR: Aneta Bučková KATEDRA: Katedra Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Radovan Hrubý ABSTRAKT: Tématem práce je spiritualita uživatelů marihuany. Začátek práce je věnován problematičnosti vymezení spirituality, následně je spiritualita zasazena do historického a kulturního kontextu užívání psychotropních látek a poté do kontextu dosavadního bádání a přístupů. Cílem výzkumné části je pomocí Pražského dotazníku spirituality odhalit, zda je spiritualita uživatelů marihuany odlišná či něčím specifická od spirituality populace bez zkušenosti s touto drogou a jaké další faktory spojené s užíváním drog se mohou na utváření spirituality uživatelů marihuany spolupodílet a tím tak přispět k většímu pochopení uživatelů marihuany, případně i jiných drog. KLÍČOVÁ SLOVA: Spiritualita, drogy, marihuana, Pražský dotazník spirituality
Mentální reprezentace rodiče u dětí umístěných v ústavní výchově
Myšková, Lucie
MENTÁLNÍ REPREZENTACE RODIČE U DĚTÍ UMÍSTĚNÝCHV ÚSTAVNÍ VÝCHOVĚ Abstrakt disertační práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie Školitelka: PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. Autorka: Mgr. Lucie Myšková Většina dětí v ústavní výchově má své rodiny, se kterými je v kontaktu, ale z různých důvodů tyto děti v rodinném prostředí vyrůstat nemohou. Z odborných prací víme, že se jedná zpravidla o rodiny, kde je atmosféra chladu, nezájem o děti, násilí. Praxe ale ukazuje, že děti v dětských domovech se o svých rodičích vyjadřují většinou s pozitivní konotací a i v literatuře nacházíme poznatky o tom, že děti, které s rodiči nežijí, si je idealizují. Do studie byly proto záměrně vybrány děti ve vývojovém období staršího školního věku, což je charakterizováno mimo jiné kritickým pohledem na dospělé. Práce vychází z výše uvedených ambivalencí a je zaměřena na mentální reprezentaci rodičů u dětí staršího školního věku umístěných v ústavní výchově.Téma je sledováno použitím několika metod (dotazník, kresba, rozhovor, určování polarit) a kvantitativně- kvalitativním zpracováním získaných dat, která jsou porovnávána s daty od skupiny dětí vyrůstajících v rodinném prostředí. Bylo shledáno, že představy rodiče u dětí staršího školního věku žijících v ústavní výchově se liší od představ stejně...
Ideál mužské krásy v adolescenci
Slavíčková, Barbora ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Myšková, Lucie (oponent)
česky Krása je abstraktní pojem, který ale zasahuje do mnoha konkrétních oblastí našeho života. Vnímáme ji individuálně a subjektivně. Já se pomocí této práce pokusím prozkoumat, jak krásu vnímají a hodnotí současní adolescenti. Bude se jednat o krásu mužskou a o představu jejího ideálu. Zajímají mě hlavní rozdíly mezi ideály dívek a chlapců, jakým oblastem přikládají při hodnocení krásy důležitost a jakým nikoli. Mou cílovou skupinou jsou studenti a studentky deváté třídy základní školy ve věku mezi 14 a 15 lety. Práce má dvě části. První část je teoretická, ve které se budu věnovat problematice sebepojetí v souvislosti s adolescentním věkem a fyzickým vzhledem. Dále popíši a vysvětlím význam jednotlivých částí těla a obličeje. Následně uvedu také dvě základní teorie vnímání v souvislosti se sociální percepcí. Druhá, praktická část, se bude věnovat konkrétním ideálům mužské krásy podle dívek a podle chlapců. Představím jednotlivé ideály podle různých způsobů náhledu na ně a pokusím se interpretovat rozdíly mezi dívčími a chlapeckými představami.
Analýza testu školní připravenosti v kontextu vývoje dětí na konci předškolního věku
Myšková, Lucie ; Trpišovská, Dobromila (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na screening školní nezralosti a na sledování vývojové úrovně dětí na konci předškolního věku a v období nástupu do školy. Kapitoly mající teoretický charakter se zabývají úrovní schopností a dovedností v oblastech, jejichž rozvoj je nezbytný pro osvojení čtení a psaní jako prvního kroku, na kterém je závislá další edukace. Pozornost je věnována také současným diagnostickým metodám používaným v praxi ke sledování školní zralosti a screeningovým metodám odhalujícím školní nezralost. Metodou, která může být nápomocná při realizaci screeningu školní nezralosti, je nově sestavovaný Test školní připravenosti. Test může být v praxi použit pro včasné zachycení dětí, které nejsou dostatečně připraveny na vstup do školy, přispět při přípravě dětí před započetím školní docházky a poukázat na vhodné intervenční opatření. Výzkumným úkolem bylo posouzení nově připravované metody prostřednictvím analýzy subtestů Testu školní připravenosti a porovnáním metody s Orientačním testem školní zralosti (Jirásek, 1970) a s Pozorovacím schématem na posuzování školní způsobilosti (Kondáš, 1984). Potvrdilo se, že test by mohl být vhodný jako screeningová metoda ke sledování školní nezralosti. Je ale nutné upravit subtesty i jednotlivé úkoly a provést další šetření. Práce je přínosem pro pedagogickou i...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.