Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 333 záznamů.  začátekpředchozí307 - 316dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Organizace dětského tábora a tvorba celotáborové hry
Schulzová, Klára ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
První teoretická část je věnována historii, charakteristice a organizaci letního dětského tábora. Zvláštní pozornost je v této části věnována osobnosti oddílového vedoucího. Následuje část o programové náplni dětského tábora a o tvorbě celotáborové etapové hry. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na konkrétní celotáborovou etapovou hru "Romance po mafiánsku", která byla zrealizovaná v Janovičkách v roce 2009. Prioritou práce je jednak přiblížit a nastínit veškerou činnost na dětském táboře a následně poukázat na všechny aspekty nutné k žádoucímu pořádání dětského tábora.
Romové a vzdělání
Burová, Soňa ; Částová, Marie (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Hlavním cílem mé práce je seznámit širší laickou veřejnost s problémy, se kterými se pedagogové setkávají při každodenním kontaktu s romskými žáky ve školách. Zároveň by má bakalářská práce měla upozornit na ne vždy snadné podmínky, které jsou romským dětem ve školách k dispozici. Situace romské problematiky se zlepšuje, není však stále ideální. Má práce má nastínit, jak systém péče o romské děti funguje.
Volnočasové aktivity dětí
Červenková, Hana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá otázkou genderu, maskulinity a femininity , genderových rolí a trávením volného času dětí na základní škole. Práce se zajímá o to, zda pohlaví dětí má vliv na výběr volnočasových aktivit a na jejich trávení volného času. V teoretické části se věnuje genderu, popisuje co je to maskulinita a femininita , přibližuje pohlavní rozdíly a vývoj genderu. Objasňuje některé pojmy a zabývá se názory vybraných autorů. Dále se zabývá základy pedagogiky volného času, vymezuje pojem volný čas , věnuje se volnočasovým aktivitám, jejich úkolům a funkcím. V praktické části zjišťuje, jakým volnočasovým aktivitám se dívky a chlapci věnují, jakému kolektivu dávají přednost a jak nečastěji řeší problémy ve skupině. Toto šetření se provádí pomocí dotazníku a kvalitativního průzkumu, který je zpracován a analyzován.
Využití metody projektu ve volnočasových aktivitách
Chalupová, Jana ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Práce ověřuje metodu projektu ve volnočasových aktivitách. Teoretická část shrnuje charakteristiku školní družiny a východiska projektu. Praktická část obsahuje ukázky realizovaných projektů a zaznamenává získané zkušenosti z realizace projektů.
Volnočasové aktivity jako prevence společensky nežádoucích jevů
Doležalová, Andrea ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma "Volnočasové aktivity jako prevence společensky nežádoucích jevů" se zabývá zjištěním, jaký vliv na děti má v prevenci sociálně patologických jevů způsob trávení volného času. Teoretická část se zabývá volným časem a životním stylem dětí mladšího a staršího školního věku. Dále je zaměřena na sociálně patologické jevy a jejich prevenci. Průzkumná část monitoruje způsob trávení volného času u dětí od 4. do 9. třídy na základních školách v okolí Mělníka.
Rodinné prostředí dětí umisťovaných do dětského domova, důvody umístění, spokojenost dětí v DD
Ludvíková, Simona ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Nováková, Daniela (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá důvody, které vedly k umístění dětí do dětského domova z rodin: sociálně slabých, ekonomicky zajištěných. Provedla jsem šetření u dětí z Dětského domova Domino. Cílem práce bylo zjistit z jakých společenských poměrů pocházejí a jak jsou v dětském domově spokojené.
Projevy, příčiny a možnosti překonávání syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků
Jakubčíková, Iveta ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Nováková, Daniela (vedoucí práce)
Práce se zabývá syndromem vyhoření, jeho výskytem a mírou rozvoje u pedagogů působících na základní škole v Praze 2, kde pracuji. Jedná se o pedagogy, které osobně znám. Teoretická část práce se zaměřuje na charakteristiku syndromu vyhoření, příčiny jeho vzniku, prevenci vzniku a rozvoje tohoto syndromu. Druhá kapitola je zaměřena psychologicky, hovoří se zde o osobnosti pedagoga a o zátěžových situacích, které mohou na pedagogy působit. Závěrečná kapitola teoretické části se věnuje mechanizmům, které pomáhají lépe zvládat zátěžové situace. Průzkumná část práce popisuje metody a postupy průzkumného šetření a předkládá získaná data. Průzkum probíhal formou dotazníkového šetření a přinesl odpovědi na stanovené hypotézy. V závěru této části jsou rovněž nastíněna navrhovaná opatření, která mají pomoci snížit riziko vzniku a rozvoje syndromu vyhoření.
Hodnotová orientace žáků základní školy
Čeloudová, Kateřina ; Prokop, Jiří (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou hodnot a hodnotové orientace žáků základní školy. Teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů, jako jsou hodnoty, hodnotová orientace, a charakteristiku školního věku z hlediska vývojové psychologie. Praktická část práce zachycuje průběh výzkumu, jeho výsledky a srovnání hodnot u mladších a starších žáků.
Podmínky pro integraci tělesně postižených žáků do prvního stupně základní školy
Fujerová, Iveta ; Mojžíšová, Jarmila (oponent) ; Svatoš, Jan (vedoucí práce)
Smyslem bakalářské práce je přiblížit čtenářům podmínky potřebné k úspěšné integraci tělesně postiženého žáka do prvního stupně základní školy. V práci byly použity dvě metody výzkumu. První metoda byla řízený rozhovor a druhá pozorování. Na konci této práce bychom měli dostat odpověď na základní cíl naší práce. Tímto cílem je zjištění vlivu integrace přímo na integrované tělesně postižené žáky. Jestli je pro ně přínosem či nikoli. Jako zkoumaný subjekt jsme vybrali základní školu Březenecká v Chomutově, která integraci provádí. Práce může dobře posloužit jako inspirace pro základní školy, které integraci zvažují. Může také pomoci laické veřejnosti trochu proniknout do problematiky tělesně postižených jedinců a uvědomit si, že to jsou lidé jako všichni ostatní.
Volnočasové instituce pro dětí a mládež v Hradci Králové
Škubníková, Hana ; Nováková, Daniela (oponent) ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce)
Volný čas. Jeho využívání se generaci od generace liší. Naše babičky a dědové se po škole či práci věnovali jiným věcem, než naši rodičové, ale i my využíváme volný čas jinak než oni a stejně tak se budou jinak bavit naše děti. Proto je třeba sledovat tyto změny a včas na ně reagovat, mimo jiné i vznikem nějaké organizací, která naplní očekávání ve využití volného času. Především děti a mládež každý den hledá způsob, jak svůj volný čas využijí, zkouší spoustu aktivit, o kterých se dozví od svých vrstevníků, rodičů, popřípadě z televize či internetu. A právě ve volnočasových zařízeních se s vybranou aktivitou mohou seznámit bezpečně a pod dohledem odborníků či profesionálů. Cílem mé bakalářské práce je zmapovat nabídku volnočasových aktivit pro děti a mládež v Hradci Králové. Souhrnný přehled zde stále chybí a já doufám, že moje práce přinese užitek dětem i rodičům, kteří budou chtít plně svůj volný čas využít a díky této práci se budou moci zorientovat v celkové nabídce. Je nutné však mít na paměti, že každá organizace se mění, vyvíjí a některé dokonce zanikají. Mnou zpracovaný přehled je aktuální pro školní rok 2009/2010.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 333 záznamů.   začátekpředchozí307 - 316dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.