Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití didaktických pomůcek ve výuce dějepisu-vizuální pomůcky
Vitouchová, Zdeňka ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je zjistit, zda a za jakých podmínek má používání učebních pomůcek vliv na efektivitu výuky dějepisu. Dějepis jako vyučovací předmět má charakter převážně slovního vyučování a podle mého názoru správné používaní různého druhu vyučovacích pomůcek, především vizuálních pomůcek, přispěje efektivněji k dosažení cílů ve vyučování a zároveň k intenzivnějšímu osvojení příslušných klíčových kompetencí u žáků. Nejsem v žádném případě příznivcem inovace za každou cenu, každá vizuální pomůcka musí být začleněna do vyučování smysluplně, a proto má práce zahrnuje teoretickou i praktickou část. Chci v této práci nabídnout takové možnosti, které povedou k efektivnímu využití různého druhu pomůcek a ke zkvalitnění výuky dějepisu a to na 2. stupni základní školy (resp. i na nižším gymnáziu) a na vyšším stupni gymnázia.
Srovnání českých a francouzských středoškolských učebnic dějepisu
Fabiniová, Linda ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Motivem sepsání diplomové práce zaměřené na porovnání učebnic domácí a zahraniční provenience je osobní zájem o srovnání různých forem a obsahů vzdělávání ve světě. Při příležitosti seznámení se s francouzským školstvím na francouzském lyceu v Praze, r výukou dějepisu na francouzských školách a používanými učebnicemi mě ihned napadlo využít své jazykové znalosti pro jejich srovnání s učebnicemi českými. Díky studijnímu pobytu v rámci mezinárodního programu Erasmus na francouzské universitě ve městě Perpignan jsem získala přístup velkému množství současných francouzských učebnic, které jsem mohla studovat.
Srovnání vybraných středoškolských českých a německých učebnic dějepisu
Žabová, Martina ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Anotace: Práce se věnuje srovnání vybraných současných českých a německých učebnic dějepisu pro střední školy. Analyzuje český a německý středoškolský systém se zaměřením na výuku dějepisu. Porovnává a přílohami dokládá pojetí struktur učebnic, prezentací verbálních a názorných, kontrolních aparátů a aparátů řídících osvojování učiva.
Beletrizace dějin ve výuce dějepisu
Knitlová, Hana ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
98 Resumé Tato diplomová práce se zabývá tématem beletrizace dějin ve výuce dějepisu, které velmi úzce souvisí s osobou Eduarda Štorcha. Eduard Štorch byl amatérský archeolog, uznávaný spisovatel a nedoceněný pedagog. Na základě různých archeologických nálezů vytvářel dobrodružné příběhy na rozhraní prózy a populárně-naučné publikace, pojednávající o nejstarších dobách naší historie. Tyto knihy dodnes patří k nejlepším svého druhu a byly přeloženy do mnoha cizích jazyků. Jako pedagog se Štorch snažil udělat co nejvíce ve prospěch dětí. Na Libeňském ostrově vybudoval téměř sám a na vlastní náklady Dětskou farmu. Jednalo se o školu v přírodě, ve volných chvílích však mohly na pozemek přicházet i ostatní děti z Prahy. Eduard Štorch se snažil prosadit různé změny ve výuce jednotlivých předmětů, nejvíce se to týkalo výuky dějepisu. Za tímto účelem sepsal několik publikací - např. Reforma školního dějepisu (1905), Nový dějepis (1909) a Školní dějepis v theorii i praxi (1946). Velkým přínosem byla v tomto směru také jeho třídílná Pracovní učebnice dějepisu. Kromě toho Štorch velmi usiloval o zařazení výkladu o pravěku do dějepisné výuky. Součástí diplomové práce je rovněž výukový program Štorchův pravěk českých zemí. Na základě četby Štorchových děl a informací z výuky a z odborných textů si žáci mají vytvořit...
Normalizace s nomády. Československo-mongolské politické, hospodářské a kulturní vztahy v letech 1968-1984
Pokorný, Miroslav ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Koura, Petr (oponent)
Tato práce zkoumá vztahy mezi Československou socialistickou republikou a Mongolskou lidovou republikou v době normalizace. Práce je zaměřena na období proměn vazeb mezi oběma zeměmi od tzv. pražského jara do odstavení Jumdžágína Cedenbala, předsedy vlády Mongolské lidové republiky, v roce 1984. Práce obsahuje pět kapitol, které pokrývají zahraniční politiku, ekonomické vztahy, ideologické a kulturní oblasti československo-mongolských vztahů v průběhu období normalizace. Obsah práce vychází především z primárních zdrojů: vládní delegace, dobové články, oficiální zprávy, kulturní akce a další archivní materiály. Díky těmto zdrojům bylo možné věrohodně popsat vztahy obou zemí ve výše zmíněném období.
Praktické využití průřezového tématu "multikulturní výchova"v dějepisu
Stržanovský, Karel ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Cílem mé práce bylo vytvořit manuál, ve kterém bych přiblížil práci s vybraným průřezovým tématem. Ve své práci jsem se pokusil uplatnit veškeré zkušenosti, které jsem získal během tvorby vlastního ŠVP na dvou pražských základních školách. Proto si má práce kladla za cíl, být praktickým průvodcem pro učitele, který vytváří vlastní ŠVP. Má práce má zcela úmyslně dvě roviny, které ovšem tvoří kompaktní celek mezi teoretickými východisky na jedné straně a didaktickou aplikací na straně druhé. V rovině první, která je obsažena v pomyslné první části práce, jsem si vytkl dva cíle. Mým prvním cílem bylo přiblížit tendence a principy, které přinesl rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání do české pedagogické reality. Učinil jsem tak především proto, že RVP je komplexně pojatý dokument a každý, kdo s ním chce pracovat, ho musí pochopit právě v jeho komplexnosti. Svou pozornost jsem zaměřil také na problematiku klíčových kompetencí a průřezových témat. Především proto, že představují významnou novinku v českém školství a pak také proto, že rozvíjení vybraného průřezového tématu, tvoří jádro mé práce. Mým druhým cílem bylo poukázat na možné nesnáze, se kterými by se mohl učitel setkat. Proto jsem se pokusil o hodnocení RVP jako prakticky využitelného dokumentu z hlediska své dvouleté praxe při práci s ním....
Město Říčany, jeho historie, významné osobnosti a možnosti využití ve výuce vlastivědy
Veselá, Miroslava ; Parkan, František (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Cílem mé diplomové práce je zpracování historie města Říčan, jeho blízkého okolí a využití ve výuce. K splnění tohoto cíle bylo nutno vypracovat, sestavit a podat přehled o vývoji říčanského regionu. Tento region je nazván podle jedné z nej výraznějších osobností české kultury Ladův kraj. Josef Lada čerpal inspiraci z tohoto regionu po celý svůj život a oblast mezi Hrusicemi a Prahou označil za nádherný kraj. Mikroregion Ladův kraj založilo 19 obcí a jeho cílem je rozvoj cestovního ruchu a kultury. Logem Ladova kraje je slavná kresba vodníka na vrbě. Ve své práci podávám souhrnné informace o městě a zároveň odkazuji na literaturu, ve které se zájemce dočte o jednotlivých aspektech více. Hlavním cílem práce je ukázat možnosti využití regionální vlastivědy ve výuce na 1. stupni základní školy a vypracovat program pro žáky ZŠ, který bude realizován v hodinách vlastivědy i v rámci mimoškolní výuky, a pochopit odpověď na otázku proč se učit o minulosti naší vlasti či obce? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Projektové vyučování - Za památkami a osobnostmi Uhříněvsi
Vítek, Matouš ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Diplomová práce Projektové vyučování - Za památkami a osobnostmi Uhříněvsi představuje projekt, jenž byl vytvořen s žáky základní školy jako ukázka možného využití regionálních dějin ve vyučování. Práce obsahuje část teoretickou a praktickou. Teoretická část je souhrnem informací z dostupné literatury. V této části diplomové práce je blíže představen přínos a význam regionálních dějin pro výuku dějepisu na základních školách spolu se zakotvením regionální historie v kurikulárních dokumentech. Jsou zde také ukázány metody práce, organizační formy a vyučovací pomůcky, kterých může pedagog využít při zařazování regionálních dějin do výuky. Praktická část představuje samotný projekt, jeho přípravu, realizaci a zhodnocení účinnosti včetně problémů, které se během realizace projektu vyskytly, a s možnostmi, jak těmto problémům předejít. Také jsou zde nastíněny možnosti dalšího využití projektu. Součástí práce jsou textové i obrazové přílohy, které dokumentují realizaci projektu.
Recepce erupce sopky Vesuvu a reálií 1. století našeho letopočtu ve filmovém umění
Linhart, Richard ; Skopek, Robert (vedoucí práce) ; Mikeska, Tomáš (oponent)
Recepce erupce sopky Vesuvu a reálií 1. století našeho letopočtu ve filmovém umění Abstrakt Práce se zabývá recepcí a zpracováním tématu erupce sopky Vesuvu v 1. století našeho letopočtu ve filmovém umění. Zkoumá jak historickou správnost této dílčí události, tak i dobové kulturně-historické reálie a jejich zobrazování ve filmu. Část práce se také zabývá současnou úrovní vědeckého bádání na toto téma. Součástí práce je i příloha - jak textová, tak obrazová, která slouží k lepšímu pochopení a k dokreslení teoretické části práce.
Projektové vyučování: významné osobnosti Kladenska
Zetková, Klára ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o projektu, který měl vybraným studentům kladenského gymnázia představit 14 osobností, jež se podílely na proslavení Kladna a blízkého okolí. Práce je rozdělena do dvou částí, do teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje problematice významu a přínosu regionální historie a praktická část detailně popisuje průběh a výsledky projektu. Projekt obsahuje 14 osobností kladenské historie, rozvržení jednotlivých hodin věnovaných těmto osobnostem a také medailonky osobností, které zpracovali studenti jako výsledek projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.