Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj čtenářských dovedností a obtíže v genetické metodě čtení
Koníčková, Martina ; Michalová, Zdena (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsem se zaměřila na počáteční čtení z psychologického hlediska. Zmínila jsem se o písmu a počátečním psaní. Zabývala jsem se metodami výuky počátečního čtení z hlediska historického a zejména jsem se věnovala metodě genetické. Současně jsem svou pozornost věnovala také obtížím, které se ve čtení vyskytují, dále včasnému diagnostikování a kompenzaci dyslexie a také možným negativním dopadům jejího působení na psychiku dítěte. V praktické části jsem zjišťovala, zda se liší rozvoj čtení v genetické metodě od analyticko-syntetické metody, jakým způsobem vývoj čtenářských dovedností u těchto dětí probíhá, a zda se při výuce touto metodou vyskytují obtíže a v jakém rozsahu. Zaměřila jsem se na zjištění, zdaje výkonnost v obou metodách totožná. A také jsem zjišťovala, zda se dají u genetické metody použít normy dle "Zkoušky čtení" (Matějček a kol. 1987), které byly standardizovány v 80. letech - v době, kdy byla užívána pouze metoda analyticko-syntetická.
Paměťové funkce u dětí s vývojovou vadou
Plívová, Markéta ; Michalová, Zdena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o problematice paměťových funkcí u dětí se specifickou jazykovou poruchou - vývojovou dysfázií. Teoretická část se věnuje vysvětlení základních pojmů - paměť, paměť ve vztahu k řeči, paměť u dětí mladšího školního věku, paměť u vývojové dysfázie. Praktická část nabízí srovnání dvou skupin pomocí diagnostického materiálu pro hodnocení verbální funkční paměti. Nejprve jsem testovala děti z běžných základních škol, zjišťovala jejich výkonnost paměti. Druhou skupinu tvořily děti s vývojovou dysfázií. Provedla jsem analýzu, srovnání výkonu dvou skupin a určité vyhodnocení mé práce.
Způsob emocionálního ovlivnění žáků s ADHD/ADD v rámci edukačního procesu
Lázníčková, Petra ; Housarová, Blanka (oponent) ; Michalová, Zdena (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zmapování úspěšnosti výuky sociálních dovedností u dětí s ADHD/ADD. Jedná se o zjištění, zda výuka sociálních dovedností přispívá k pozitivním změnám v oblasti emocionality a dílčích rysů osobnosti u těchto dětí. Teoretická část je zaměřena na problematiku syndromu ADHD/ADD, jeho historii, definice, etiologii, projevy a možné terapeutické přístupy. Dále se zabývá problematikou emocí, emocionalitou a osobností dětí s ADHD/ADD. V závěru teoretické části jsou v rámci koncepce emoční inteligence rozebrány vhodné způsoby rozvoje emočních a sociálních dovedností zejména v průběhu edukačního procesu. Praktická část je postavena na dotazníkovém šetření žáků Základní školy pro žáky se specifickými poruchami chování, které mapuje úspěšnost implementace výuky sociálních dovedností. První z dotazníků vyhodnocuje vybrané rysy osobnosti na základě sebehodnocení žáků této školy. Druhý dotazník se soustřeďuje na oblast emocí, jejich rozlišování, chápání a hodnocení.
Vliv psychorelaxačních cvičení na děti s ADHD/ADD
Krejčová, Renata ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývala vlivem psychorelaxačních cvičení na děti s ADHD/ADD. Záměrem práce bylo zachycení efektu psychorelaxačních cvičení na obtíže dětí spojené s jejich poruchou. Cílem průzkumu byl pokus zjistit, do jaké míry pomáhají psychorelaxační cvičení zvýšit koncentraci pozornosti a rozvoj sociálních dovedností dětí v kolektivu třídy speciální mateřské školy. Teoretická část se zabývala problematikou poruch chování a významem psychorelaxace pro tyto děti. Praktická část se zaměřila na obsah psychorelaxačních cvičení se zjišťováním jejich účinnosti na děti s ADHD/ADD. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problémy rodin dětí s ADD/ADHD
Petrou, Ioanna ; Michalová, Zdena (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce je zmapování specifických potřeb rodin dětí s ADD/ADHD. Zaměřila jsem se na způsob, jakým rodiče vnímají potíže svého dítěte a na vliv těchto obtíží na rodinu. V teoretické části se zabývám vymezením základních definic, sledováním historických posunů v terminologii, etiologií poruchy a možnostmi její diagnostiky a terapie. Dále popisuji projevy syndromu a následky, které přinese do života jedince. Zaměřila jsem se hlavně na rodinu a její možnosti intervence. Praktická část je postavena na dotazníkovém šetření rodičů dětí s ADD/ADHD a soustřeďuje se na jejich vnímání této poruchy, na jejich specifické potřeby a zkušenosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vyšetření pragmatických komunikačních kompetencí se zaměřením na děti s Aspergerovým syndromem
Bělohlávková, Lucie ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Michalová, Zdena (oponent)
Cílem mé diplomové práce je porovnání komunikačních schopností u dětí s AS a běžné populace. Toto porovnání bych chtěla uskutečnit pomocí Children Communication Checklist (Bishop, 1998). Pokud vím, v České republice dosud nikdo nic podobného nezkoušel, a proto se i domnívám, že by to mohlo být velkým přínosem - a to především ve vztahu k modernímu pojetí logopedie, jakožto vědy zabývající se narušenou komunikační schopností.
Poruchy pozornosti s hyperaktivitou - ADHD
Hainová, Barbora ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapování úspěšnosti bývalých žáků speciální základní školy v dalších školských zařízeních. Chceme zjistit, jakým způsobem ovlivňuje specifická porucha chování jejich adaptaci na nová prostředí. V teoretické části jsou uvedeny poznatky vztahující se ke specifických poruchám chování, se zaměřením na problematiku syndromu ADHD/ADD. Dále je zde popsán proces socializace ve všech věkových obdobích vývoje a rodina jakožto významný činitel při vytváření a formování základní společenských hodnot a postojů jedince. Empirická část je zaměřena na provedení průzkumu absolventů Speciální základní školy pro žáky s SPCH, který se týká jejich úspěšnosti v dalším vzdělávání na středních školách. Následuje zpracování dotazníků s údaji vyplněnými rodiči absolventů SpZŠ pro žáky s SPCH, které byly použity k potvrzení či vyvrácení námi stanovených hypotéz
Obtíže žáka s vývojovou dysfázií při osvojování anglického jazyka
Pilousová Baumannová, Gabriela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Michalová, Zdena (oponent)
Z kvalitativní analýzy uvedené v kapitole 4.7 implicitně vyplývá, že se dosavadní metodika výuky cizích jazyků u dysfatických žáků příliš neosvědčuje. Je proto třeba hledat jiné postupy, které by pomohly kompenzovat specifické nedostatky těchto žáků. V následujícím textu jsou již navržena některá konkrétní opatření zmírňující dopad vývojové dysfázie na osvojování angličtiny či cizího jazyka obecně. Tato opatření se týkají orálního a písemného projevu žáka, vyučovacích pomůcek, zadávání domácích úkolů a celkové motivace k učení cizímu jazyku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teorie a praxe s dětmi se specifickými poruchami učení
Morávková, Simona ; Pokorná, Věra (vedoucí práce) ; Michalová, Zdena (oponent)
Školní neúspěchy dětí jsou z velkých témat pedagogické a psychologické literatury ve všech civilizovaných zemích. Od konce 60. let si mnozí odborníci uvědomují, že náprava poruch učení a chování se nemůže orientovat jen na jejich projevy, ale že je nutno sledovat chování jednotlivého dítěte celostně, ve všech souvislostech. To je nový, průkopnický obrat. Pak se již nemluví o poruchách, které se třídí a hledají se jejich nápravná řešení. Například co dělat, když dítě zaměňuje při psaní písmena, při čtení těžce slabikuje, popřípadě lže. podvádí, šaškuje, mluví sprostě, trucuje nebo krade. Moje práce by měla být motivací k jinému přístupu k dítěti, to předpokládá jiný způsob myšlení. Ve středu zájmu je dítě, jeho sociální situace, jeho jedinečné postavení ve třídě. V rodině, mezi vrstevníky, jeho vztah k učení, jeho způsoby práce apod. Je nutné s dítětem pracovat jako s neopakovatelným jedincem.
Dyskalkulie. Vytváření matematických představ v 1.ročníku ZŠ
Kulišová, Jindřiška ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Tůmová, Jitka (oponent)
Diplomová práce sleduje práci skupiny dětí na počátku školní docházky. Je zaměřena na názorné vytváření matematických představ u dětí v první třídě. Obsahuje shrnutí základních poznatků o poruchách učení se zaměřením na dyskalkulii. Nabízí náměty a metodický materiál pro práci v první třídě ZŠ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Michalová, Zdeňka
6 Michalová, Zuzana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.