Žádný přesný výsledek pro Mazanec,, Martin nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Mazanec Martin ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Model
Hládeková, Katarína ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
The dissertation thesis studies the extension of the context of the term model as a means of interpretation for Czech and Slovak post-conceptual works of art. Based on result of a historical excursion into the history of painting, sculpture and architecture, the thesis offers a new typology of a model which is exemplified on particular work of art of Czech and Slovak post-conceptual era in the first two decades of the 21st century. The historical part of the thesis concludes the following: model in the art is an emancipated form originating from different academic as well as layman discourse; emancipated model has a methaphorical layer and thus it reflects wide historical, cultural and social relations. The categories proposed include: a linear model, a physical model, a cognitive model and an immersive model. The linear model encompases the sketch themes and so-called visualization metaphors (graphs, charts, schemes, etc) and originates as a reaction to information saturation and complicated networks. The physical model is a form to architecture and hobby modelling, it is characterised by a simple, „sketchy“ structure reacting to social themes and individual and collective memory. The cognitive model points to the cognitive turn of the society, it evaluates the materialisation of mental space and explains the emancipated model as an open category. Finally, the immersive model interprets the medium of exhibition as a model form which is articulated by and artisitic manifesto or an architectural interference. Another form of immersion that is being discussed in the chapter about immersive models, is a photographic or 3 D computer illusion as a reaction to society‘s virtualisation. Simultaneously to theoretical-historical research, an artistic research was taking place which became the basis for the creation of different categories and typologies of model. Each proposed category thus includes a so-called author‘s note reflecting the practical part of the dissertation thesis.
Mitote - povyk, rámus, zmatek
Smolek, Adam ; Vlková, Veronika (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Téma bakalářské práce je rozloženo do několika vzájemně propojených rovin. Jednou z rovin je zkoumání prezentace vizuálního a audiovizuálního umění v rámci veřejného prostoru. Další rovinou je tvorba mobilní malby a kresby formou deníkového záznamu,automaticky generovaný text bezbřehým klikáním na nejčastěji používaná slova v rámci textového editoru telefonu a realizace vizuálních nástrojů. Výstupem,bakalářské práce je interaktivní instalace v rámci prázdného obchodního prostoru. Zvolenoá forma a estetika instalace má za cíl vytvořit dojem prapodivného obchodu s elektronikou, galerijním prostorem nebo bazarem. Tématem a názvem bakalářské práce je mitote, psychický stav zmatek vzniklý zpracováváním protichůdných informací, stav mysli přehlcen vizuálními podmětem, do kterého je myšlení uvedeno v momentu, kdy není možné nalézt východisko pro stanovení individuální pravdy pomocí racionality.
Blue Box
Šprincl, Marie ; Jančík, Alexandr (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce Blue Box navazuje na dlouhodobý projekt, který započal v roce 2013 cestou na východní pobřeží USA. Po mystickém zážitku v newyorské ortodoxní židovské čtvrti a návštěvě veřejného shromáždění Ku Klux Klanu v Gettysburgu, jsem začala kolem mytologie a ideologie xenofobních hnutí vytvářet mystifikační příběh Blue Box. V tématickém ohledu je má práce univerzální zprávou o nebezpečí extremismu v jakékoliv podobě, přičemž svým zaměřením zkoumá podstatu a mechanismy jeho původu a šíření.
Snoop Dog
Trenčanská, Laura ; Gajarský, Dominik (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
V bakalářské práci Snoop Dog zkoumám vztah textu, pohyblivého obrazu a materiálu, který mění svou podobu a významy prolínáním jednotlivých obrazových koláží. Výsledkem je site-specific instalace složená z rozmanitých materiálů a technologií, čímž navazuji na formu narativních výstavních projektů, které jsem realizovala v Citysurfer Office Praha (2017), Galerie FaVU Brno (2018), Galerie 207 Praha (2016). Východiskem je autorský text a následně instalační celek, kde se pokouším pracovat s prostorovými podmínkami staré budovy FaVU.
Bez názvu
Sláma, Matěj ; Poliačková, Martina (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce jsou vlasy jako fenomén, image, trauma, kdy detailně zkoumám tento biologicky materiál na základě osobní zkušenosti, tak v rámci série experimentů ve vytvořené „vlasové laboratoři“. Tématicky se zaměřuji na různé pojetí a úpravu vlasů - image vs. zkoumání biologických nepřesností růstu vlasů. Soubor záznamů, kreseb, postprodukcí, objektů či nalezených materiálů jsem uspořádal do databáze, která se stala i inspirací pro samotnou instalaci projektu.
So far so good
Rariga, Branislav ; Mazanec,, Martin (oponent) ; Šrámek, Jan (vedoucí práce)
Dystopická hra inšpirovaná detskou hrou monopoly, ktorá svojim obsahom, pravidlami, vizuálom atď. metaforicky simuluje, ironizuje alebo kritizuje a zároveň poukazuje na problematiku kapitalistickej spoločnosti či už v osobnom alebo pracovnom / korporátnom živote jednotlivca, a jeho dopad na spoločnosť a jej vývin.
Live Low Framerate
Vrzáková, Barbora ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem „dívání se“ a zprostředkováváním pohledu skrze digitální technologie, zejména internet. Společnost si nějak tak zvykla na neustálou přítomnost CCTV kamer na náměstích, v bankách a obchodních centrech. Záběr nějakým způsobem sledovaných míst je ovšem daleko širší. Překvapilo mě, kolik streamů z naprosto nečekaných míst se dá najít online. Není problém se z pohodlí vlastního domova podívat do kuchyně kolumbijského bistra, japonského holičství či italského kostela. Stream probíhá nepřetržitě a divák je tak ve svém pohledu omezen pouze nastavením kamery a případně časovým pásmem konkrétní země. Vzhledem k tomu, že u jednotlivých streamů jsou uvedeny jen omezené informace, nejsme schopni definovat „kdo je ten, co se dívá“, proč, a jaký je vůbec důvod ke sledování dané lokace. Celá situace, kdy v nějakém úsporném frameratu sleduji scénu naprosto vytrženou z kontextu, mi přijde zábavná a děsivá zároveň. Moje diplomová práce, kterou jsem podle časosběrného snímání kamery nazvala Live Low Framerate, je jakousi reakcí na tyto bizarní aspekty sledování veřejného prostoru.
Život záznamu
Ryneš, Zdeněk ; Mazanec, Martin (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám deníkem a deníkovým záznamem vy smyslu tvorby a archivace osobní historie a zpětného pohledu na ni. Po dobu jednoho roku jsem sbíral nahodile pořízené záznamy, které jsem ukládat do kalendářně členěné databáze. V první fázi práce mě zajímalo vytvoření si odstupu od pocitově a osobně zatíženého materiálu. Záznamy jsem stříhal podle předem zkonstruovaných grafických schémat a nákresů. Především jsem se zabýval sbírkou videí jako jedním celkem. V následné fázi se můj zájem přenesl na detail celku. Videa jsem začal štěpit na jednotlivé framy, které jsem tiskl. Videa jsem tak převedl z digitální podoby do hmotného artefaktu. Následně prostřednictvím opakované akce jsem s jedním zvaným účastníkem sdílel vytisknuté framy v lineární posloupnosti doplněné asociačním vyprávěním. Výsledkem je prostorová instalace složence dvou videi. První z nich prezentuje archiv jako celek a druhé je série záznamů proběhlých akcí.
Unbreakable Nightrunners
Tomanova, Karolina ; Šprincl, Petr (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Video dokument Unbreakable Nightrunners se zabývá lidmi v okolí umělce, který dokumentuje dění ve skupině amatérských nadšenců automobilových závodů a tuningu. Hlavní aktéři bydlí v okolí a znají se ze základní školy. Polovinu členů tvoří studenti, druhou pracující jedinci z různých odvětví. Věk členů Nightrunners je do 30. let. Prezentují se jako lidé nepochopeni společností, někdy i blízkým okolím. Skupina lidí, kterou autorka dokumentuje, nechtěla být jako ostatní lidé v jejich okolí. Nechtěli se poflakovat a chodit na párty, místo toho našli svou společnou zálibu v autech a tuningu. Lidé s odlišnými názory a stylem života, kteří vždy najdou téma ke konverzaci a prostor pro společné aktivity mají také jinou filozofii života, což by se dalo shrnout do teze, že „život je svébytný jev, který nelze redukovat na mechanické děje“. Pomáhají si navzájem když se něco pokazí a jsou spolu v dobrém i zlém. Autorka dokumentuje všechny události, které skupina vytváří, a to i obyčejné srazy nebo rozhovory či místo setkávání skupiny, kterým je benzínová pumpa. Název Nightrunners je odvozen podle chatovací skupiny na Facebooku, kde spolu členi různě debatují, domlouvají se na akce, posílají si vtipné videa a fotky a kde mezi sebou šíří nové fotografie aut a věci, které viděli, nebo jich byli součástí.
SASHA
Kadaňka, Petr ; Mazanec, Martin (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Ústředním tématem práce je interpretace pocitů týkajících se problematiky mizejících krajinných hodnot na úkor neřízeného extenzivního rozvoje příměstských oblastí. Jedná se o subjektivní myšlenkový produkt několikaleté zkušenosti v rámci architektonické praxe, zahrnující mimo jiné i vlastní účast na obdobné invazivní výstavbě. Tato empirie vyústila v nepřetržité kladení si otázek dotýkajících se etického jednání a zodpovědnosti. Klíčovými pojmy jsou suburbanizace, sídelní kaše, development, satelitní město, periferie, transformace aury místa v „neauru”. Nedílnou součást práce reprezentují úvahy o obecné pozici objektu v rámci hierarchie (sub)urbánního prostoru. Objektem zde nejsou myšleny pouze pozitivní příklady mající podobu estetických, orientačních nebo vegetačních prvků. V centru zájmu je i jeho odvrácená forma — odpad, utilitární technické a funkční prvky nebo třeba zdánlivě nekonečná kolonizace veřejného prostranství osobními automobily. Kolonizace naší mysli. Všechny prostorotvorné objekty jsou zároveň i psychotvorné. Jejich mentální dopad může působit blahodárně, může vzbuzovat afekt nebo pohnutí. Co ale když objekty ve veřejném prostoru zcela chybí? Urbánní objekt nemá daleko k pozici artefaktu, rekvizity každodenního života, která člověku nepatří fyzicky, ale duševně.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.