Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Numerické metody pro SIMLIB/C++
Němec, Zbyšek ; Martinek, David (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám problematikou užití numerických metod a jejich implementace v objektově orientované simulační knihovně SIMLIB/C++. Navrhnul a realizoval jsem úpravu rozhraní a podsystému numerických integračních metod knihovny SIMLIB s cílem umožnit její snadnější rozšiřitelnost o externí integrační metody. Díky tomu jsem mohl simulační knihovnu SIMLIB obohatit o sadu nových metod z knihovny GSL(GNU Scientific Library) a některé zajímavé metody v jazyce Fortran uvedené v databázi Netlib. Nové i existující metody jsem řádně otestoval a porovnal jejich vlastnosti z hlediska efektivity, stability a přesnosti.
Vizuální simulátor a ladicí program pro neuronové sítě
Beluský, Ondrej ; Zbořil, František (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Umelé neurónové siete predstavujú paralelné systémy. Táto časť umelej inteligencie je stále skúmaná. Neurónové siete sú definované ako malý výpočtový procesor. Tieto siete disponujú známkami ľudskej inteligencie, pretože majú schopnosť učenia sa. Ich cieľom je simulácia ľudského mozgu, avšak vytvorenie siete so všetkými schopnosťami je vzhľadom k počtu neurónov a prepojení nemožné. Preto sú simulované len niektoré aspekty ľudského myslenia. Mojou úlohou bolo vytvoriť simulátor a ladiaci nástroj pre tieto siete. Program mal umožňovať krokovanie algoritmu pre učenie siete. Taktiež cieľom bolo implementovať editor, ktorý by umožnil vytvorenie a editáciu neurónovej siete.
Simulátor umělého života
Popek, Miloš ; Grulich, Lukáš (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Oblast umělého života je velmi rozsáhlá. Tato práce je zaměřena na simulace s reaktivními agenty. Je popsán návrh simulátoru umělého života a jazyka pro definování chování agenta. Jsou popsány návrhy a výsledky provedených simulací.
Simulátor železničního stavědla
Hovorka, Bedřich ; Polášek, Petr (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Stavědlo je dispečerské zařízení pro řízení dopravy. Dispečer určuje nastavováním výhybek a semaforů cestu vlakům. V této práci se zabývám návrhem a výstavbou základu simulátoru takového zařízení v jazyce Java. Nastudoval jsem funkce tohoto zařízení. Zabýval jsem se strukturou celé aplikace a implementoval chování základních prvků.
Interaktivní interpret jazyka C
Blažek, Martin ; Peringer, Petr (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá implementací interaktivního interpretu jazyka C se syntaxí odpovídající normě ISO C99. Důraz je kladen na podporu výuky jazyka C a rychlé prototypování algoritmů. Aplikace umožňuje vytvářet programy a provádět experimenty s jazykovými konstrukcemi bez nutnosti kompilace. Uživatelské rozhraní plní funkci editoru a zároveň jednoduchého debuggeru. Pro tvorbu interpretu je použito vývojové prostředí ANTLRWorks. Je kompletně napsáno v jazyce Java využívající knihovní funkce nástroje ANTLR v3.
Paralelní simulátor umělého života
Luža, Radim ; Peringer, Petr (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Práce popisuje projekt paralelního simulátoru agentního systému. Stručně uvádí teorii nutnou k pochopení problematiky, dále se zabývá návrhem takového simulátoru a paralelismem ve zpracování a na závěr rozebírá výsledky dosažené implementovanou aplikací. Přináší srovnání použitých algoritmů na výpočetních systémech různých parametrů.
Diskrétní simulace v Javě: Plánování procesů
Skočovský, Peter ; Kočí, Radek (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá implementací plánování procesů pro diskrétní simulaci v Javě. Rozebírá dva přístupy: implementaci simulačních procesů pomocí vláken a implementaci simulačních procesů bez vláken. Hlavním problémem při použití vláken bylo zabezpečit jejich kooperativní přepínání. Procesy implementované bez vláken jsou rozdělené na atomické části a k přerušení může dojít pouze mezi těmito částmi. Výsledky testování poukazují na to, že implementace pomocí vláken je podstatně pomalejší a paměťově náročnější.
Tvorba hudby pomocí celulárních automatů
Novotný, Pavel ; Martinek, David (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím celulárních automatů v oblasti algoritmické kompozice hudby. Text práce obsahuje stručný přehled problematiky algoritmické kompozice s využitím celulárních automatů a popisuje návrh a implementaci programu s grafickým uživatelským rozhraním, který používá dvě jednoduché metody převodu stavů celulárních automatů na posloupnost tónů. Výsledný program byl otestován s využitím několika celulárních automatů a kvalita zvukových výstupů obou metod byla vzájemně porovnána. Program je použitelný zejména pro vytváření krátkých melodií.
Optimalizační metody pro SIMLIB/C++
Godula, Martin ; Martinek, David (oponent) ; Peringer, Petr (vedoucí práce)
Práca sa venuje metódam pre globálnu optimalizáciu. Teoreticky oboznamuje s pojmom optimalizácia, jej cieľom a popisuje zvolené optimalizačné metódy, navrhuje spôsob ich realizácie s ohľadom na kompatibilitu so simulačnou knižnicou SIMLIB/C++. Popisuje ich implementáciu v jazyku C++, demoštruje ich funkčnosť na rozdielne obtiažných testovacích problémoch a zhodnocuje ich úspešnosť.
Vizuální simulátor neuronových sítí typu asociativní paměť
Mráček, Štěpán ; Zbořil, František (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou neuronových sítí, které lze užít jako asociativní paměti. Teoretická část se zabývá výkladem pojmů neuron, neuronová síť a asociativní paměť. Praktická část navrhuje a popisuje implementaci aplikace sloužící k demonstraci algoritmů učení a odezvy sítě na určitý vstup.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 MARTÍNEK, Daniel
4 Martinek, Dominik
11 Martínek, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.